امیرحسین پیروانی درباره وضعیت تیم جوانان اظهار داشت: یمن با توجه به اینکه اوت شده بود ولی چنان تهییج شده از سوی قطر و کشورهای عربی بود که خیلی پرتعداد در زمین خودش حضور داشت و سعی می کرد که یک امتیاز از ما بگیرد ما اوت شویم. بازی سختی بود نه به لحاظ کیفیت و برابری و به لحاظ اینکه تیم یمن یازده نفره دفاع می کردند و به عادت بد خودشان سعی می کردند که بازی را از جریان خارج کنند و روی زمین می افتادند.

وی افزود: به هر حال خدا کمک مان کرد و توانستیم با یک ضربه ایستگاهی به نتیجه دلخواه برسیم. نیمه دوم که یمن جلو آمد موقعیت های زیادی نصیب ما شد که بعضا با بدشانسی و بی دقتی از دست دادیم. شرایط خاصی حاکم بود که نتیجه رو در رو مشخص می کرد که کدام تیم صعود کند. اگر قطر و ژاپن دو-دو می کردند و ما با نتیجه یک- صفر و دو –صفر برنده می شدیم کار به اما و اگر کشیده می شد. فرمول خاصی برای جلوگیری از تبانی بود که در نهایت خدا را شکر مانع صعود ما نشد. 

سرمربی تیم جوانان تصریح کرد: مرحله مقدماتی برای ما تمام شد. سوت بازی با ازبکستان شروع شد. تیمی که ما در تورنمنت سنگاپور هم با این تیم بازی کردیم. سرعتی و قدرتی است. از ژاپن قوی تر نیست ولی از تیم های خوب آسیاست. بازی سختی است. ما از امروز این تیم را شروع به ارزیابی کردیم. ما باید سعی کنیم که بتوانیم استراتژی مان را تغییر دهیم که ناشناخته باشد ولی شناخت کاملی از آن تیم داشته باشیم که بعد از چند سال دل مردم را شاد کنیم و به جام جهانی صعود کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم و شرایط آماده است. یک ریکاوری در استخر داشتیم که بچه ها به شرایط ایده آل رسیدند. طبیعی است که این تیم پشتوانه خوبی برای فوتبال کشور است. این تیم می تواند در آینده شاکله اصلی تیم ملی المپیک ما در سال های بعد باشد. از روز اول که من به آقای کفاشیان و تاج قول دادم که جدا از نتیجه که سنجش ارزیابی مربیان است یک تیم خوب و یکدست و فیزیک خوب پیدا کنم که سال ها در فوتبال کشور تاثیرگذار باشد. الان تیم ما آن شرایط لازم را دارد. مهم این است که تمرکز لازم را داشته باشیم و این تیم به لحاظ تجربه و باور هم شرایط بسیار ایده آل داشته باشد. انشاالله از ازبکستان هم رد شویم و به جام جهانی برسیم.