امیر قلعه نویی درباره اتفاقات اخیر پیرامون باشگاه تراکتورسازی صحبت کرده است که متن گفت و گو با وی را در زیر می خوانید:

*فکر می کنیم در طول عمر مربیگری تان بیش از سه بار اخراج نشده اید.

بله. اتفاقا موضوع همین است که گاهی اجازه نمی دهند تا تغییر رویه داشته باشیم. بنده امسال تصمیم گرفته بودم تغییر رویه بدهم و درباره داوری و مسایل پیرامون آن کمتر صحبت کنم اما بعضی آقایان دل شان نمی خواهد که ما آرام باشیم.

*اتفاقات داوری بازی با فولاد ظاهرا حسابی شما را عصبانی کرده است.

عصبانی نیستم اما همانطور که گفتم اینها نمی خواهد ما آرامش داشته باشیم. مگر می شود یک بازی 8 دقیقه وقت تلف شده داشته باشد و داور نصف آن را لحاظ کند و تازه نصف آن 4 دقیقه را هم خودش بگیرد؟ بنده از کارشناسان داوی می پرسم. آنها به این سوال ما پاسخ بدهند.

*بحث وقت تلف کردن تیم مقابل هم از سوی بازیکنان شما مطرح شده است.

در بازی قبلی فولاد هم آقای هاشم بیک زاده اشاره ای به این موضوع کرده بود و در این بازی هم خودمان از نزدیک دیدیم. سوال این است که چطوری می شود بازی این همه وقت تلف شده دارد اما داور نه تذکری می دهد و نه اخطاری؟ مگر نمی گویند زمان فعال یک بازی؟ خب زمان فعال را چه کسانی باید ایجاد کنند؟ بازیکنان و داور. خب آیا داور در این مسیر قرار گرفت؟ یک زمانی هست که شما با سوت هایت پدر تاکتیک یک تیم را در می آوری. تمام صحنه های 50،50 را به ضرر ما سوت زد و بعد از اخراج من هم آمد و جلوی 4 نفر سرش را آورد پایین و گفت: من هم انسانم و اشتباه می کنم.

* شما جایی گفته بودید که باید سرمربی تیم مقابل اخراج می شد.

من آقای سعداوی را خیلی دوست دارم و او را انسانی با شخصیت می شناسم اما ایشان که بیشتر از من از محوطه خودش دور می شد.

*بازیکنان شما به وقت تلف کردن های وحید طالب لو هم انتقاد کرده اند.

بنده اسمی نمی برم اما فیلم بازی موجود هست و می توانید خودتان ببینید و قضاوت کنید. من از سیستم هیچ تیمی ایراد نمی یگرم چون هر تیمی افکار و استایلی دارد اما در این میان نقش داور چیست؟ آیا داور نباید ورود کند و اجازه وقت کشی ندهد؟ ما در بازی با استقلال خوزستان از همین داور ضربه خوردیم. در این بازی هم جدا از وقت های تلف شده، شک ندارم که روی محمد ابراهیمی پنالتی شد و داور نرگفت. در صحنه ای دیگر روی سروش رفیعی خطا شد که زاویه دید داور عالی بود اما خطا نگرفت و حتی می خواست هند بگیرد که کمک داور صحنه را دید. بنده از طریق کاپ از آقای کامرانی فر که انسان خوبی است یک خواهش می کنم.

ایشان فقط سه موضوع را در بازی اخیر ما مورد بررسی قرار دهند:

1- چگونه می شود که بازی 8 دقیقه وقت تلف شده دارد اما یک بازیکن حریف ما اخطار نمی گیرد و حتی داور به آنها تذکر هم نمی دهد؟

2- خطای روی سروش رفیعی که زاویه دید داور عالی بود چرا گرفته نشد؟

3- چرا سوت هایی را زد که بازی لحظه به لحظه متوقف شود و روند تاکتیکی ما آسیب ببیند.

*از این بحث بگذریم، بعد از اولتیماتومی که دو هفته قبل به برخی بازیکنان خودتان در گفت و گو با کاپ داده بودید، سینا عشوری نیمکت نشین شد؛ این نیمکت نشینی با آن بحث در ارتباط است؟

بنده به اسمی اشاره نمی کنم اما با نفراتی که مورد نظر بودند صحبت کردیم و امیدوارم هر چه سریعتر به فرم مطلوب برسند.

* درباره عملکرد محمد نوری در بازی اخیر چه نطر ی دارید؛ به نظر می رسد به شرایط خوب خودش نزدیک می شود.

بله.بنده قبلا هم گفته بودم که این بازیکن به زمان نیاز دارد.

*عملکرد مدافع ملی پوش شما یعنی سعید آقایی در این بازی دور از انتظار بود؛ چرا سعید در این بازی افت کرده بود؟

بنده فقط به شما این جواب را می دهم: بروید و به حرفهای دو سال قبل من مراجعه کنید. حالا نمی خواهم باز هم بحث تیم ملی را مطرح کنم.

*ادینیو هم که گلزنی کرد.

بله. این بازیکن اگر روی فرم باشد بسیاری از مشکلات ما در بحث گلزنی حل خواهد شد. او تلاش می کند تا زودتر بشود همان ادینیوی سابق.

*قصد جذب مهاجم جدید را ندارید؟

اجازه بدهید به وقتش درباره این موضوع صحبت می کنم اما مسلما در این بخش نیاز به تقویت داریم.

*آخرین خبر از وضعیت مذاکره با سروش رفیعی چیست؟

باشگاه با این بازیکن در حال مذاکره است و ما هم که قبلا نظرمان را درباره این بازیکن اعلام کرده ایم.

*در خبر ها آماده بود که هفته قبل سفری یک روزه به ترکیه داشته اید؛ آیا برای جذب بازیکن بوده است؟

بله سفر بودیم.

* برای جذب بازیکن؟

سفر ورزشی بود و با برنامه ای باشگاه ارتباط داشت.

*محرم نوید کیا هم که از فوتبال خداحافظی کرد و می خواهد به مربیگری بپردازد؛ آیا امکانش هست در آینده از او در کنار خودتان استفاده کنید؟

خیلی خوشحال می شوم که محرم کنارم باشد. یک بحثی درباره مربیگری است و آن هم اینکه بهترین مربیان افرادی بوده اند که در زمان بازیگری خود بازیسازی می کردند و هافبک بودند. حتی اگر هافبک هم نبودند اما در زمینه بازیسازی تبحر داشتند. حتی یحیی گل محمدی که دفاع بود اما در زمینه بازیسازی تبحر داشت. داستان محرم هم همین است و به نظرم می تواند مربی بزرگی شود.

*درباره اتفاقاتی که در جریان دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان روی سکوهای ورزشگاه غدیر اهواز رخ داد چه نظری دارید؛ فکر نمی کنید این خشونت ها اگر افزایش پیدا کند و به دیگر ورزشگاهها برسد ممکن است فجایع جبران ناپذیری را به بار بیاورد؟

همان روزهایی که یک عده با حیثیت فوتبال این مملکت بازی کردند و با دعوا درست کردن روی آنتن زنده تلویزیون به سه مدیرعامل می خندیدند باید منتظر این روزها می بودیم. آنقدر حاشیه سازی کردند و زیبایی های فوتبال را گرفتند که حالا سکوها به محل جنگ عده ای تبدیل شده است. هدف شان نابودی فوتبال بودند و حالا هم این اتفاقات مبارک شان باشد.

*از آخرین وضعیت ورزشگاه یادگار امام تبریز چه خبر؛ ظاهرا با موافقت شما افتتاح ورزشگاه به تاخیر افتاد.

بله. وقتی دیدیم بحث بیت المال وسط است قبول کردیم دیرتر از آن استفاده کنیم. بنده با آقای نظمی هم صحبت کردم و قرار است بازی بعدی ما در تبریز در این ورزشگاه برگزار شود.

*بعنوان پرسش پایانی درباره گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان چه نظری دارید؟

ایشان چند شاخصه دارد. اول اینکه اطلاعات خوبی از ورزش دارند. دوم اینکه از نظر مدیریت وزن دارند.سوم هم اینکه ارتباط خوبی با بدنه دولت دارند.آنگونه که بنده شنیده ام آقای سلطانی فر دایره المعارف ورزش است و اطلاعات خوبی دارند.البته به نظر بنده آقای دکتر دادکان هم می توانست گزینه خوبی باشد. این صحبت را الان که گزینه مورد نظر رییس جمهور اعلام شده مطرح می کنم.