شجاعیان: گسترش، شاخ غول را شکست!

گسترش که روزهای خوبی را در این فصل تجربه نکرده، دو هفته ای هست که روی نوار امتیازگیری افتاده و امیدوار است این روند را در مقابل تراکتور هم ادامه دهد. در آستانه این مصاف دیدنی، با داریوش شجاعیان، هافبک ملی پوش گسترش تبریز، گفتگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

 

*گسترش فولاد بالاخره به آرامش نسبی رسید؟

 

خدا را شکر برد برابر پدیده، ما را دوباره به لیگ برتر برگرداند. مقابل صبا در قم هم ما خیلی خوب بازی ‌کردیم؛ اما نمی‌دانم چه شد که نتوانستیم ببریم.

 

*همه انتظار داشتند از سد تیم 9 نفره صبا بگذرید؟

 

اتفاقا 9 نفره شدن صبا کار ما را سخت کرده بود؛ چون در لحظات پایانی درون محوطه جریمه خودشان جمع شده بودند و فقط دفاع می‌کردند آن هم اتوبوسی (باخنده). هر تیمی ممکن است یک روز ببرد و یک روز ببازد؛ اما برای ما یک امتیاز دیدار خارج از خانه مقابل صبا نتیجه چندان بدی محسوب نمی‌شود.

 

*با این شرایط گسترش فولاد به‌طور کامل از بحران خارج‌ شده؟

 

در این گونه شرایط مهم آن برد اول است. این اتفاق برای ما مانند شکستن شاخ غول بود که خدا را شکر شاخ این غول را شکستیم.

 

*در آخرین اردوی تیم ملی از لیست کنار گذاشته شدی؟

 

این تصمیمی بود که کی روش گرفت. من هم نمی‌توانم اعتراضی به آن داشته باشم و هرچقدر درباره آن صحبت کنم، فایده‌ای ندارد. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که خوب تمرین کنم. اگر بتوانم در گسترش فولاد عملکرد خوبی داشته باشم و به تیمم کمک کنم، حتما باز هم به تیم ملی دعوت می‌شوم.

 

*برخی‌ها می‌گویند کی روش لیگ برتر را نمی‌بیند و براساس دانسته‌های قبلی، بازیکنان را دعوت می‌کند، مثل ماجرای رامین رضاییان که در تیم باشگاهی‌اش نیمکت نشین است؛ ولی در تیم ملی به‌عنوان بازیکن ثابت بازی می‌کند.

 

رامین بازیکن بزرگی است و دیدید که  در دیدار مقابل کره جنوبی هم پاس گل داد؛ هم خیلی خوب بازی کرد. هر مربی اندیشه‌های خاص خودش را دارد؛ اما فکر نمی‌کنم چنین چیزی که می گویند صحت داشته باشد. کی روش مربی بزرگی است و همیشه بهترین تصمیمات را اتخاذ می‌کند و نتیجه اش را با نتایج و بازی های خوبی که تیم ملی کسب می کند، نشان داده است.

 

*دربی تبریز مقابل تراکتورسازی را چطور می بینی؟

 

همه تراکتور را می‌شناسند و می‌دانند که این تیم بازیکنان و کادر فنی مجربی در اختیار دارد و یکی از اصلی‌ترین و حتی می توان گفت مدعی اول قهرمانی به شمار می‌روند؛ از همین رو مقابل این تیم یکی از سخت‌ترین دیدارهای خودمان را برگزار خواهیم کرد.

 

*یک امتیاز دربی تبریز برای گسترش فولاد می‌تواند راضی‌کننده باشد؟

 

به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست. ما در زمین خودمان بازی می‌کنیم و بیشتر از تراکتوری‌ها به این زمین عادت داریم. همانند همه بازی‌های گذشته به چیزی جز 3 امتیاز فکر نمی‌کنیم و با انگیزه بالا به زمین می رویم تا هم بازی جوانمردانه ای ارائه بدهیم؛ هم یک برد شیرین در دربی به نام خود ثبت کنیم.