خداداد: بعد یک ماه به غارم برمی‌گردم

خداداد  تاکید دارد اگر وعده ها عملی نشود بعد از مهلت 25 روزه از این تیم خواهد رفت.

 

گفت و گو را بخوانید :

 

با همه مشکلاتی که داشتید فوتبال خوبی را مقابل نفت تهران ارائه دادید.

 

 ما دو روز بود که به تیم اضافه شده بودیم و متاسفانه چهار روز هم تمرین نداشتیم و جمعه هم باید بازی می‌کردیم. صادقانه بگویم که اصلا شرایط خوبی نداشتیم. عده‌ای هم تنش ایجاد می‌کردند. در واقع همه چیز دست به دست هم داد تا به لحاظ روحی روانی بازیکنان در وضعیت خوبی نباشند.

 

پس در این 2 روز چه اتفاقی افتاد که تیم‌تان خوب بازی کرد؟

 

 در این دو روز اصلا نمی‌شد کار تاکتیکی انجام داد و فقط روی مسائل روحی کار کردیم چون خیلی به لحاظ روحی خراب بودند. به بچه‌ها گفتم من خداداد رفیق خوبی هستم. بحث جایگاه مربی و بازیکن به کنار اما همه کسانی که مرا می‌شناسند خوب می‌دانند که رفیق خوبی هستم. هر کسی برایم تب کند من برایش می‌میرم و پای رفاقت می‌مانم. به بچه‌ها گفتم جایگاه شما برای خداداد عزیزی که خودش فوتبالیست بوده بسیار بالاست و به عنوان مدیر اگر اردو و مسابقه‌ای باشد کنارتان هستم.

 

الان هم فکر می‌کنید تصمیم‌تان صحیح بود؟

 

 روز اول که خیلی ناامید بودم اما بعد از صحبت‌هایی که انجام دادیم و فوتبالی که مقابل نفت تهران ارائه دادند متوجه شدم فوتبالیست‌های بسیار قابلی در تیم هستند. حسین بادامکی باتجربه بالا یکی از بهترین‌های ما بود. با همه این صحبت‌ها من فکر می‌کنم خوب بازی کردیم آن هم مقابل نفتی که تیم پرمهره‌ای است.

 

شما گفتید تیم‌تان نیاز به تقویت دارد.

 

 بله. ما دفاع راست و کلاسیک و مدافع میانی می‌خواهیم. البته همین نفرات بسیار خوب هستند اما ما برای دفاع راست ذخیره نداریم.

 

شما در زمان بازیگری‌تان اتفاقات و حاشیه‌های زیادی را تجربه کردید مثل همین قهر بازیکنان و تمرین نکردن آنها.

 

من به بچه‌های تیم گفتم که هیچ وقت در تاریخ فوتبال ایران اتفاق نیفتاده که بازیکنان بعد از تحریم تمرین در مسابقه حاضر نشوند. همیشه اینطور شده که بازیکنان تمرین نکردند اما روز مسابقه به زمین رفتند. پس این حربه خوبی نیست.

 

به نظرتان بازیکنان چطور باید به پول‌شان برسند؟

 

 به آنها گفتم بروید شکایت کنید و بعد از آن سر تمرین بیایید تا کمیته انضباطی رای نهایی را اعلام کند. اینکه تمرین نکنید به خودتان ضرر می‌زند چون بدن‌تان بعد از چند روز خوابیدن در زمین کیفیت لازم را نخواهد داشت و در زمین هم بازی ضعیفی را ارائه می‌دهید. در این شرایط وقتی هم مدیر باشگاه می‌بیند که بازیکنش چنین شرایطی دارد برای چه باید به فکر پول باشد. به هرحال تعطیل کردن تمرین راه مناسبی نیست. من همیشه گفتم که راهکار را باید فدراسیون فوتبال و آقای تاج بدهد.

 

چه راهکاری؟

 

 اینکه به تیم‌های بدهکار اجازه حضور در لیگ را ندهند و...

 

در این شرایط که نباید به اکثر تیم‌ها اجازه داد و در واقع باید لیگ را تعطیل کرد.

 

 تعطیل کنند. ببینید خدا از حق خودش می‌گذرد اما از حق بندگانش نه. من بازیکنی را می‌شناسم که از 200 میلیون مبلغ قراردادش 10 میلیون گرفته و چون پولش را زدند به تیم دیگری رفته است. به خدا قسم این ظلم است. چرا باید به تیم‌های بدهکار اجازه شرکت در مسابقات را بدهند. در این شرایط تیم‌هایی در لیگ حاضر می‌شوند که پول دارند. اصلا این موضوع خیلی ساده و حساب دو دو تا چهار تاست. همه جای دنیا، مدیر باشگاه، مالک باشگاه از امور مالی‌اش درآمدها را می‌خواهد و براساس آن هزینه می‌کند، باور کنید اینطوری هیچ وقت هم کم نمی‌آورند و مدام از بازیکن کلمه دروغگو، دروغگو را نمی‌شنوند. فدراسیون باید رودربایستی‌اش را کنار بگذارد تا کارش زیر سوال نرود. به همین دلیل بازیکن حق دارد که پولش را بخواهد اما نه با قهر کردن.

 

با این شرایط قبول مسوولیت شما ریسک نبود؟

 

 این تیم سیاه‌جامگان همان تیم قرمز و مشکی است که من بیشتر زندگی‌ام را از این تیم و هوادارانش دارم. شاید در مقطعی هم با آنها به مشکل خوردم. اما وقتی می‌شنوم شرایط بدی دارند بدنم می‌لرزد. پس هر چه در توان دارم می‌گذارم. الان هم در شرایطی پا پیش گذاشتم که خیلی از دوستان و حتی خانواده‌ام مخالف بودند. مدام به من می‌گفتند مسوولیت تیمی که این همه مشکل دارد را قبول نکنم.

 

اما قبول کردید.

 

 بله، برای اینکه در اولین جلسه با مالک باشگاه دیدم که صادقانه حرف زد. از آنها پرسیدم چقدر پول دارید، گفتند در حال حاضر هیچی. این خیلی خوب بود که حقیقت را گفتند و مثل بعضی‌ها وعده دروغین ندادند. البته ما یک زمان 25 روزه را تعیین کردیم.

 

اگر وعده‌شان عملی نشد؟

 

من مثبت نگاه می‌کنم اگر وعده‌شان عملی شد  و پول بازیکنان و کادر فنی را براساس تعهدی که در قراردادشان هست پرداخت کردند که نوکرشان هستم اما اگر نشد من به غارم برمی‌گردم و ویژگی حضور یکماهه‌ام هم دیدن دوستان و زخم بستر نگرفتن خواهد بود (می‌خندد). در واقع من چیزی را از دست نمی‌دهم. من معرفت به خرج دادم و مطمئن باشید اعتبارم را از دست نخواهم داد.

 

البته این تعطیلی لیگ اتفاق خوبی برای سیاه‌جامگان خواهد بود. اینکه هم نقاط ضعف را پوشش می‌دهید و هم اینکه باشگاه می‌تواند پول بازیکنان را تهیه کند.

 

 دقیقا همینطور است.

 

چه زمانی سرمربی انتخاب می‌شود و چرا خودتان به عنوان سرمربی روی نیمکت نمی‌نشینید؟

 

 من به عنوان سرمربی نمی‌نشینم. ضمن اینکه اصلا باید دید بعد از این 25 روز، وعده باشگاه عملی می‌شود یا نه. اگر نشد که من هم نیستم. برای انتخاب سرمربی هم فعلا به جمع‌بندی نرسیدیم که چه کار باید کنیم. فکر نمی‌کنم به عنوان سرمربی باشم اما به عنوان مدیر فنی اگر وعده‌ها عملی شود کنار تیم خواهم بود.