شاگردان ابراهیم‌زاده به دنبال اخراج شرفى

سرویس ورزشی افکار نیوز - ذوبىها كه چند روز قبل در ديدار با تيم صباى قم، سه امتياز ارزشمند خارج از خانه را مقابل يكى از تيمهاى مدعى ليگ كسب كرد و تا حدودى از وضعيت بحرانى هفتههاى اخير خارج شد.
شاگردان منصور ابراهیم زاده از نه بازى گذشته ۱۴امتیاز کسب کرده و در رده ششم جدول رده بندى جاى دارند و کسب سه امتیاز این دیدار مى‌تواند دو تیم اصفهانى را هم امتیاز کند.

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، روند نتیجه گیرى تیم ذوب آهن در این فصل با سه فصل گذشته که ابراهیم زاده هدایت این تیم را برعهده داشته است، تفاوت کلى دارد. در سه دوره گذشته ذوبى ها از همان هفته هاى ابتدایى با کسب حداکثر امتیازات ممکن، خودشان را در جمع مدعیان جاى مى دادند و در پایان نیم فصل اول معمولا بیشترین امتیاز را نسبت به سایر تیم ها کسب کرده بودند هر چند که در پایان از دست یابى به قهرمانى باز مى ماندند اما در این فصل هنوز ذوبى ها نتوانسته اند در جمع بالانشین ها جایى براى خودشان دست و پا کنند و در میانه هاى جدول جاخوش کرده اند.

تیم مس سرچشمه وضعیت بسیار بغرنجى دارد و با تنها چهار امتیاز در قعر جدول رده بندى جاخوش کرده است. اصغر شرفى که در میانه هاى لیگ جانشین احمد سنجرى شده، نتوانسته بهتر از او امتیاز بگیرد و فعلا نماینده کرمان شانس اول سقوط مى باشد و اصلا بعید نیست که شکست احتمالى مس برابر ذوب‌آهن به منزله پایان همکارى شرفى با مسى ها باشد.

به نظر نمى‌رسد ذوبى‌ها براى شکست مس در خانه کار دشوارى پیش رو داشته باشند و در صورتى که فشردگى مسابقات از راندمان کارى بازیکنان ذوب‌آهن کم نکند، مى‌توان به دومین برد متوالى ذوب‌آهن طى سه روز امیدوار بود.

منصور ابراهیم‌زاده: نتیجه هیچ بازى‌ قابل پیش‌بینى نیست
‌سرمربى تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: در این دوره از لیگ شرایط سختى براى تمام تیم‌ها وجود دارد و اصلا نمى‌شود الان راجع به قهرمانى صحبت کرد.

منصور ابراهیم‌زاده در نشست خبرى پیش از بازى تیم‌هاى ذوب آهن اصفهان و مس سرچشمه کرمان اظهار کرد: تیم ما الان باید بالاى جدول باشد اما متاسفانه فصل را خوب شروع نکردیم و خوشبختانه بعد از شرایط پیش آمده در بازى‌هاى آسیایى، ما یک مقدار خودمان را پیدا کردیم و توانستیم نتایج بهترى کسب کنیم که در همین بازى قبل هم تیم صبا را شکست دادیم.

‌وى با بیان اینکه در بازى امروز باید تمرکزمان را حفظ کنیم، گفت: اگر تمرکز داشته باشیم، موفق مى‌شویم و باید بگویم تیم مس سرچشمه هم از انگیزه بالایى برخوردار است.
‌ابراهیم‌زاده تصریح کرد: تیم مس سرچشمه از مربى باتجربه‌اى بهره مى‌برد که اول مى‌خواهد گل نخورد و روى ضدحمله‌ها کار کند و ما در بازى فردا باید صبورانه و بادقت کار کنیم. به هر حال تیم ما برتر از حریف است.
‌سرمربى تیم فوتبال ذوب آهن خاطرنشان کرد: ما باید شرایط تیم ملى را هم درک کنیم و در دادن بازیکن به تیم ملى همکارى کنیم.
‌وى افزود: تیم ذوب آهن نشان داده است که همیشه مى‌تواند خوب باشد و همگى ما از جمله رسانه‌ها و مسئولان کارخانه ذوب آهن باید دست به دست هم دهیم تا ذوب آهن بهتر شود و کارى نکنیم که دیگر داستان نوشدارو پس از مرگ سهراب پیش بیاید.

‌وى درباره خط حمله تیمش گفت: گلزنى یک امر ذاتى است و خصوصیات فردى بازیکنان است که نقش بسزایى در گلزنى دارد. باید بگویم که ما در خط حمله بازیکنان خوبى همچون ایگور کاسترو داریم.

‌ابراهیم‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا شما به این معتقد هستید که اصفهانى‌ها در انتخاب سرمربیان تیم‌ها غریبه ‌پرستند گفت: در این خصوص بخش مدیریت دخیل است و خود من ۲۰ سال کار انجام داده‌ام و کمک مربى بودم تا توانستیم به این مرحله برسم. البته من استراتژى خاصى داشتم و قصد داشتم که از آموزش و پرورش بازنشسته شوم تا بتوانم تمام توانایى‌ام را در فوتبال به کار گیرم و حداقل اصفهانى‌ها در مورد بنده غریبه ‌پرست نبوده‌اند. ‌ ‌وى درباره موفقیت‌هاى اخیر تیم ملى گفت: ما باید بپذیریم که فوتبال ما، سازماندهى ما و بازیکنان‌مان از کشورهاى عربى برترند و تنها امتیازى که عرب‌ها نسبت به ایرانیان دارند این است که آن‌ها از امکانات بیشترى برخوردارند.

ما باید جلوى این تیم‌ها اول از همه احساس برترى کنیم و سپس براى جبران امکانات تلاش کنیم. ‌ ‌وى درباره بازى با بحرین گفت: در این بازى تیم ملى ما صبور بود و داور هم نقش بسزایى در خوب بازى کردن تیم ما داشت. داور با اخراج بازیکن بحرین نشان داد که از شجاعت بالایى برخوردار است زیرا بازیکن بحرینى به قصد گرفتن زهر چشم آن خطا را انجام داد. ‌ ‌ابراهیم‌زاده گفت: تیم‌هاى کى‌روش در نیمه دوم بهتر بازى مى‌کنند و من مطمئنم که اگر همین روند ادامه پیدا کند، در آینده نیز موفق خواهیم بود. فقط باید در مقابل تیم‌هایى همچون کره، ژاپن و استرالیا هوشیار باشیم. ‌ ‌

همچنین در این نشست خبرى اسماعیل فرهادى بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان گفت: بازى سختى پیش رو داریم چرا که تیم‌هاى پایین جدول همیشه انگیزه بالایى دارند اما ما هم با روحیه‌اى خوب به مصاف تیم مس مى‌رویم و باید از امتیاز میزبانى بهره ببریم تا بتوانیم به صدر جدول نزدیک شویم. من مى‌توانم این قول را بدهم که ذوب آهن مى‌تواند در نیم‌فصل، قهرمان شود.

شرفی: مس سرچشمه خوب بسته نشده است

سرمربی تیم فوتبال مس سرچشمه گفت: تیم ما در ابتدای فصل خوب بسته نشده و مشکل دارد.
اصغر شرفی در مورد دیدار با ذوب‌آهن اصفهان گفت: هیچ مسابقه‌ای نتیجه‌اش از پیش مشخص نیست و تیم‌ها پایاپای بازی می‌کنند. نمونه آن بازی مس سرچشمه با نفت بود که نفت صدرنشین با اشتباه داور توانست ما را شکست دهد. ذوب‌آهن تیم خوبی است و بازی سختی با این تیم داریم. شرایط ما تغییر کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در لیگ یازدهم نتایج مسابقات در زمین مشخص می‌شود و این به زیبایی‌های فوتبال اضافه کرده است. فوتبال ایران زمانی دو قطبی بود و بعد چهار قطبی شد اما اکنون این شرایط تغییر کرده است.
شرفی با اشاره به وضعیت تیم مس اظهار داشت: در جدول لیگ وضعیت خوبی نداریم اما تیم ما رو به رشد است این تیم از اول فصل بد بسته شده و مقصر من نیستم اما آبرویم را وسط گذاشتم و امیدوارم تا نیم فصل دوام بیاوریم و پس از آن با جذب بازیکنان جدید بتوانیم در نیم فصل دوم شرایط بهتری پیدا کنیم.