در اطلاعیه دپارتمان تیم ملی فوتبال آمده است: "با توجه به تاییدیه جناب آقای تاج، رییس محترم فدراسیون فوتبال، دپارتمان تیم ملی اعلام می‌کند توافق نهایی برای انجام بازی برابر تیم ملی فوتبال "پاپوا گینه نو" انجام شده و تاییدیه فدراسیون فوتبال مالزی به منظور میزبانی از این بازی نیز اخذ شده و در خواست‌های رسمی به فیفا و ای اف سی ارسال شده و به این ترتیب این بازی در تاریخ 21 آبان به میزبانی مالزی برگزار خواهد شد."

 

پیش از این قرار بود تیم ملی ایران در تایلند با تیم ملی این کشور بازی کند که این دیدار به دلیل از میان رفتن پادشاه این کشور لغو شد، پس از آن مسئولان به سراغ تیم ملی عراق رفتند تا در دیداری دوستانه با این تیم بازی کنند اما این اتفاق نیز میسر نشد تا در نهایت تیم گینه پاپوا برای بازی دوستانه با تیم ملی در مالزی درنظر گرفته شود.

 

تیم پاپوا گینه نو متعلق به قاره اقیانوسیه و تیم یکصد و پنجاه و نهم حاضر در جدول رده بندی فیفاست، این تیم از یک سرمربی دانمارکی روی نیمکت خود سود می برد، فلمینگ سریتسلف سرمربی پاپوا گینه نو است که سابقه فعالیت در فوتبال ایران را نیز داشته است، او مدتی را در تیم مس کرمان سپری کرد.

 

این تیم گمنام، اولین دیدار خود را در سال 1963 به انجام رساند و جالب اینکه در بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 نیز شرکت نداشت، آخرین دیداری که پاپوا گینه نو به میدان رفت، در خرداد ماه امسال و در برابر تیم ملی مالزی بود که آنها موفق شدند تیم میزبان را با دو گل شکست دهند.

 

در میان بازیکنان این تیم تعداد 9 لژیونر دیده می شوند که در لیگ های استرالیا، مالزی و لیگ دانشگاهی آمریکا به میدان می روند. در میان ملی پوشان پاپوا گینه نو، ریچارد دانیل با تنها 17 بازی ملی، بیشترین بازی را در بین سایر بازیکنان دارد.

 

بهترین مقامی که این تیم اقیانوسیه ای تاکنون به دست آورده است مقام نایب قهرمانی OFC CUP (جام ملت های اقیانوسیه) است.

 

پس از مهیا نشدن دیدارهای تدارکاتی، به نظر می رسد این بازی را دوست نزدیک و همراه همیشگی کارلوس کی روش هماهنگ کرده است و البته به سنت قبل، بازهم تیمی گمنام برای در دیداری تدارکاتی برای مقابله با یاران کی روش و محک زدن آنها انتخاب شده است.