پروین: پول به فوتبال ضربه می زند

علی پروین گفت: نظام ما باید قدر پیشکسوتان فوتبال را بدانند. مسئولان نگذارند وقتی پیشکسوتان مُردند، دور ورزشگاه امجدیه آنها را بچرخانند. تا وقتی این پیشکسوتان زنده هستند،‌ باید قدرشان را دانست.

وی در مورد اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس هرگز در برنامه‌هایی که پیشکسوتان باشگاه تدارک می‌بینند، شرکت نمی‌کنند، تصریح کرد: ما کاری با نمایندگان باشگاه پرسپولیس نداریم. این تیم متعلق به همه پیشکسوتان است که در گذشته برای پیراهنش زحمت کشیدند؛ همه کسانی که به خاطر این تیم عرق ریختند. مرحوم بهزادی، مرحوم شاهرخی، مرحوم ایرانپاک و دیگران که زحمت کشیدند و تیم را نگه داشتند تا به دست امروزی‌ها برسد. الان هم این پیشکسوتان برای خودشان کسی هستند اما در این جامعه زیاد به آنها بها داده نمی‌شود.

پروین در مورد برخی بازیکنان که یک میلیارد و دو میلیارد پول می‌گیرند اما کیفیت فنی مناسبی ندارند و روی نیمکت ذخیره‌ها می‌نشینند، گفت: متاسفانه از وقتی پول وارد فوتبال شد، همین اتفاق رخ داد. الان پرسپولیس به این بازیکن پول ندهد، جای دیگری می‌رود. بازیکن یک میلیارد پول می‌گیرد اما روی نیمکت می‌نشیند و این موضوع به خاطر همین پول است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد عملکرد این تیم تاکید کرد: پرسپولیس این روزها خیلی خوب بازی می‌کند و خیلی خوب نتیجه می‌گیرد. این را در مورد طارمی هم بگویم که اینقدر او را می‌کوبند اما طارمی بازیکنی است که خودش برای خودش موقعیت ایجاد می‌کند و گل می‌زند. یک مهاجم باید 10 تا توپ را خراب کند و یک گل به ثمر برساند و طارمی، همان کار را انجام می‌دهد.