به گزارش مشرق، " تغییرات از راه می رسند"؛ این جمله را مردی می گوید که در سیستم مدیریتش برنامه ریزی و نظم حرف اول و آخر را می زند و اتلاف انرژی را بر نمی تابد و برای بهینه سازی هر تغییری را اجرایی می کند.
از روزی که استیلی با آن نمایش عجیب سرمربی پرسپولیس شد، همیشه سایه سنگین یک نام را بالای سر خود می دید، یک دوست و همبازی قدیمی که حالا نه تنها رقیب که بیشتر به کابوس روز و شب استیلی تبدیل شده است، فرقی هم نمی کند؛ سر تمرین، ورزشگاه آزادی، شهرستان ها، هر جا که یک پای میدان پرسپولیس بود شعار " علی دایی " هم بود.
پس از شکست های یکی پس از دیگری پرسپولیس در ابتدای فصل، حبیب کاشانی یک تنه پشت استیلی ایستاد و از او حمایت کرد اما باختن در دربی ۷۱ پرونده حضور کاشانی در پرسپولیس را مختومه کرد و با ورود کادر مدیریت جدید که یک چهره افسانه ای را هم به همراه داشت گمانه زنی درباره اخراج استیلی دوباره قوت گرفت.
علی پروین در بازگشت مجدد به کادر مدیریت پرسپولیس، بنا را بر حمایت از مربی جوان این تیم گذاشت و با درخشش علی کریمی، ستاره تمام نشدنی قرمزها استیلی موفق شد کمی به اوضاع بحرانی خود سر و سامان بدهد اما شکست در کرمان دوباره آتش زیر خاکستر را شعله ور کرد.
مدیرعامل باشگاه پس از این شکست گفت که پس از بررسی‌های لازم و به موقع درباره این شکست تصمیم خواهم گرفت و صحبت می‌کنم و البته گفته که کمیته فنی به قوت خود باقی است و اگر لازم باشد حتی کارهایی فراتر از تغییرات هم در این کمیته انجام خواهیم داد.
به فاصله چند ساعت پس از این اظهار نظر اولین نشانه های دور شدن استیلی از نیمکت پرسپولیس آشکار شد و با حکم رویانیان، علی پروین به عنوان مدیر تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس منصوب شد.
سابقه فوتبال ما نشان داده چنین جایگاهی برای علی پروین یعنی همه کاره و تصمیم گیر اصلی تیم و بازهم به استناد همین سابقه تاریخی فوتبال فارسی، سرمربی یعنی " کشک ".
به گفته مدیرعامل پرسپولیس، " هماهنگی خوبی " که بین حمید استیلی و علی پروین وجود دارد، باعثرشد و شکوفایی تیم فوتبال پرسپولیس خواهد شد، اما نکته ماجرا همین " هماهنگی خوب " است.
اگر سابقه سلطان در باشگاه های پرسپولیس و استیل آذین را در نظر بگیریم با این حکم یعنی پروین از این پس همه کاره فنی باشگاه است و استیلی باید در نقش سرمربی، مجری نظرات پروین باشد که باید دید آیا حمید خان حاضر است با این وضعیت در پرسپولیس بماند؟
" هماهنگی خوب " پروین و استیلی تا کجا ادامه خواهد داشت و اگر پرسپولیس پروین با روحیات استیلی سازگار نباشد تکلیف هماهنگی چه خواهد شد؟
نتایج هفته های آینده و تغییر شیوه بازی پرسپولیس نشان می دهد که آیا پروین ۲۰۱۱ برای لیگی که عنوان حرفه ای را یدک می کشد دست آوردی دارد و اگر پرسپولیس پروین جواب داد با حمید استیلی چه باید کرد؟