اولین حریف ایران در جام بین قاره ای را بشناسید

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که یکی از مدعی های قهرمانی در جام بین قاره ای فوتبال ساحلی جهان در دوبی می باشد، در اولین روز و از ساعت 18:15 به مصاف آمریکا خواهد رفت.

تیم ملی آمریکا سابقه چهار دوره حضور در جام جهانی را دارد اما تا کنون موفق به کسب عنوانی نشده است. آمریکایی ها در فوتبال ساحلی در رنکینگ 25 جهان و سوم قاره آمریکا قرار دارند و رنکینگ آنها در فوتبال ساحلی تفاوت چندانی با فوتبال چمنی آنها نمی کند. آنها در فوتبال رنکینگ 24 جهان را به خود اختصاص داده اند.

اما تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تفاوت زیادی با این تیم دارد. ایران در سه دوره جام جهانی حضور داشته است. یک قهرمانی، یک مقام سومی و یک مقام چهارمی حاصل حضور تیم ملی کشورمان در جام بین قاره ای می باشد. ایران در فوتبال ساحلی رنکینگ 6 و در فوتبال رنکینگ 27 جهان را به خود اختصاص داده است و در آسیا مانند فوتبال در رده اول قرار دارد.

تیم ملی کشورمان فقط یک بار آن هم در جام جهانی سال 2007 به مصاف آمریکا رفته است. ایران در آن جام با آمریکا، اسپانیا و پرتقال هم گروه بود. ایران و آمریکا هیچکدام نتوانستند از گروه خود صعود کنند و در مرحله گروهی حذف شدند. در بازی رودر روی این دو تیم، تیم ملی آمریکا توانست با نتیجه 7-6 ایران را شکست بدهد.

آمریکایی ها تا به این جای کار در هیچکدام از جام های جهانی موفق به صعود به دور بعد نشده اند. بهترین نتیجه آنها در جام جهانی های گذشته برد 6-4 مقابل امارت و بدترین نتیجه آنها باخت 9-3 مقابل پرتقال می باشد.

حال باز ایران و آمریکا در مسابقات بین قاره ای و پس از 9 سال به مصاف هم خواهند رفت و مطمئنا تیم ملی کشورمان شرایط متفاوتی نسبت به جام جهانی سال 2007 دارد.