بازیکنانی که بازارگرمی می کنند
 این روزها احمد نوراللهی و امید عالیشاه در پرسپولیس و کاوه رضایی در استقلال ساز جدایی سرداده اند اما اصل ماجرا چیست؟

 پرسپولیس در فصل جدید با مشکل عمده مدیریتی هم در صندلی مدیر و هم در صندلی کادر فنی مواجه بوده است. 

قرمزهای تهران که از مربی کروات خوبی بهره می برند اما نتوانستند جوی در تیم بوجود بیاورند که بازیکنان نیمکت نشین در مقابل تیم قرار نگیرد. 

ساسان انصاری اولین بازیکنی بود که به خاطر نیمکت نشینی پرسپولیس را ترک کرد و در فولاد ثابت کرد که حق بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی داشته است. 

با این همه در 4 بازی اول هیچ فرصتی برای او وجود نداشت و انصاری پرسپولیس را ترک کرد. بازیکنان بعدی  نوراللهی و عالیشاه هستند. بازیکنانی که برخلاف انصاری فرصت بازی پیدا می کنند اما در ترکیب اصلی نیستند. 

همین مساله سبب شده که دوبازیکن دیگر هم ساز جدایی کوک کنند و به دنبال حضور در ترکیب اصلی باشند. این در شرایطی است که پرسپولیس بدون ملی پوشانش مقابل تیم قشقایی شکست خورد و اگر قرار بود نیمکت نشینان پرسپولیس حق خودشان را ثابت کنند درآن بازی فرصت لازم را داشتند. 

با این همه بازارگرمی ستاره های سرخ با پیشنهادهایی که برای گذران دوران سربازی شان در تراکتورسازی دریافت کرده اند سبب شده که مدیریت و کادر فنی پرسپولیس تحت فشار قرار بگیرد. 

در استقلال اما شرایط متفاوت است. هرچند بازیکنان ترکیب اصلی و ذخیره خیلی اختلاف نظر ندارند و منصوریان موفق شده که بازیکنان تیمش را یک دست حفظ کند اما در مورد مسائل مالی مشکلاتی بوجود آمده است. 

آبی های تهران خریدهای گران قیمت تری داشته اند و به همان نسبت پرداخت های اولیه شان زیاد بوده است. به همین دلیل ساده و پس از عدم پرداخت پول توسط اسپانسر حالا تعداد قابل توجهی از بازیکنان این تیم طلب هایی دارند که وصول نشده. 

در میان این بازیکنان کاوه رضایی که گلزن تیم هست به نوعی ستاره هم به حساب می آید و ماجرای پیشنهاد چینی را پیش کشیده است. هرچند امکان دارد که پیشنهاد تیم چینی واقعیت داشته باشد اما مطرح شدن آن کمک می کند که کاوه رضایی در اولویت دریافت پول قرار بگیرد.

در اصل کاوه رضایی مانند نوراللهی و عالیشاه بازارگرمی می کند . آنها به دنبال کسب شرایط بهتر چه در دریافت مالی و چه در بازی کردن برای تیم در ترکیب اصلی صحبت از پیشنهادهایی می کنند که کارکرد نقل و انتقالاتی ندارند.