واکنش منصوریان به قهر دو بازیکن بزرگ استقلال و یک بند میلیونی!
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد قهر دو بازیکن بزرگ و باتجربه استقلال با یکدیگر، بند جنجالی قرارداد یک هافبک، جدایی کاوه رضایی از جمع آبی پوشان و حل مشکلات مالی توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا منصوریان در پایان جلسه امروزش با سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران گفت: با توفیقی و افتخاری درباره مسائل لجستیکی تا لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردیم. همچنین یکسری مسائل مالی بود که درباره اش بحث کردیم که به نتایج مطلوبی رسیدیم.

وی افزود: صبح امروز هم جلسه ای با اسپانسر باشگاه داشتیم که این اسپانسر اعلام کرد آمادگی عقد قرارداد بلندمدت با استقلال را دارد. به این ترتیب احتمالا تا هفته آینده دو بار پرداختی خواهیم داشت و سقف پرداختی امسال را تا ۵۰ درصد خواهیم رساند.

وی درباره صحبت‌هایش بعد از بازی با مس درباره قرارداد ۹ بازیکن استقلال، گفت: بعد از نشست خبری احساس کردم که صحبت‌هایم کامل نبود. هرکسی قرارداد می بندد زمان پرداخت پول مشخص است. در تمام باشگاه ها همین رویه وجود دارد.

سرمربی استقلال تاکید کرد: معمولا قرارداد در چهار قسط پرداخت می شود. قوانین انضباطی هم به بازیکن اجازه می دهد در صورت عدم پرداخت، قرارداد را فسخ کند. فرق استقلال و پرسپولیس این است که بازیکنان به باشگاه احترام می گذارند. بازیکنان ما سال گذشته بالای ۵۰ درصد نگرفته اند. امسال تلاشمان این است که پول بازیکنان را بدهیم. بعضی ها فکر کردند که من صرفا ۹ بازیکن استقلال را گفته ام در حالی که تمام بازیکنان لیگ همینطور هستند.

منصوریان درباره اینکه مشکل کاوه رضایی مالی است؟ گفت: کاوه مشکلی ندارد و جایی نمی رود. او در استقلال می ماند ولی زمان پرداخت قراردادها مشخص است. باید صبر می کردیم که اسپانسرها پول باشگاه را پرداخت کند. مدیر برنامه کاوه اعلام کرد که زمان قول و قرار پرداخت مالی تا بازی با مس تمام می شود.

وی با رد صحبت درباره کاهش قرارداد بازیکنان در جلسه با افتخاری، گفت: قرار بود جلسه هیات مدیره امروز تشکیل شود که نشد. این جلسه فردا برگزار می شود که یکی از مباحثش همین موضوع است. بعد از جلسه فردا صحبت می کنیم.

سرمربی استقلال درباره اینکه دو بازیکن بزرگ استقلال با هم صحبت نمی کنند؟ گفت: من چنین چیزی را ندیده ام. من رسانه ها را می خوانم. ما دو بازیکن خیلی بزرگ داریم؛ مهدی رحمتی و خسرو حیدری که هر روز با هم شوخی های خاص هم دارند! در تیم ما چنین چیزی نیست و همه با هم دوست و رفیق هستند. دیروز در رختکن هم همه چیز اوکی بود.

سرمربی استقلال درباره مشکل مالی مربیان در فوتبال ایران و استقلال و پرسپولیس تاکید کرد : هیچ موقع در فوتبال ما پیشرفت مالی وجود ندارد. این دو سال هم دلیل دارد؛ دو اسپانسر به داد استقلال و پرسپولیس رسیدند. اگر این دو اسپانسر نبودند استقلال و پرسپولیس به مراتب وضعیت بدتری از سایر تیم ها داشتم.

وی افزود: به مهدی تاج پیشنهادی در این ارتباط دادم. اگر این پیشنهاد عملی شود، هیچ تیم و مربی ای دغدغه مالی نخواهد داشت. تنها راهکار این است تیم هایی که می خواهند در لیگ برتر کار کنند، حتما از آنها ضمانت بانکی در ازای هزینه هایشان بگیرند. اگر باشگاه ها ۲۵ میلیارد هزینه می کنند، از آنها ضمانت ۲۵ میلیاردی گرفته شود.

سرمربی استقلال تاکید کرد: پشت سر من، بازیکنان و مربیان سابق استقلال از این باشگاه طلب دارند؛ کسانی که برای این تیم کلی زحمت کشیده اند. تنها راهکار این است که برای فصل آینده باشگاه ها ضمانت نامه بانکی بیاورند.

منصوریان درباره خبر دریافت پاداش ۵۰۰ میلیونی یک بازیکن در ازای ۱۰ پاس گل، گفت: اگر اینطور بود خودم بر می گشتم بازی می کردم! اصلا در بند قرارداد پاس گل نداریم. شاید در ازای بازی کردن یک بازیکن حق و حقوق بگذاریم و از کل قراردادش کم کنیم، ولی چیزی به نام پاس گل نداریم. بازیکن از ما پول می گیرد که یا دفاع کند، یا بازیسازی و یا گل بزند.

منصوریان در پایان در پاسخ به این سوال که استقلال چه زمانی به تیم مدنظر شما تبدیل می‌شود، گفت: ما بعد از دربی روند رو به رشدی داشتیم. البته استقلال مدنظر من، استقلال حرفه ای است. باید شرایطی را فراهم کنیم که هواداران بدانند بازیکنان حرفه ای هستند. الان بازیکنان برنامه ها را به لحاظ تاکتیکی انجام می دهند ولی از نظر حرفه ای، سهل انگاری باعث شده مثل بازی با فولاد، صنعت نفت و ماشین سازی آسیب ببینیم چون بازیکنان فکر می کردند بازی را برده اند و کار تمام شده است. باید بیشتر تلاش کنیم تا این مشکل حل شود.