کی‌روش در مسیر ماموریت غیرممکن

شاگردان کارلوس کی روش در پایان چهارمین دیدار خود در انتخابی جام جهانی موفق به کسب 10 امتیاز شده اند و اکنون بالاتر از کره جنوبی و ازبکستان به عنوان جدی ترین رقیبان خود در صدر قرار گرفته است. سایت فیفا طی گزارشی از شرایط تیم ملی ایران رویای صعود متوالی ایران به جام جهانی را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه این گزارش را مشاهده می فرمایید.

 

زمانی که سوت پایان بازی ایران برابر کره جنوبی در دیدار مرحله انتخابی جام جهانی به صدا در آمد، 11 بازیکن ایرانی به همراه 75 هزار هوادار این تیم به خوشحالی پرداختند.

 

9 روز بعد ایران بار دیگر جشن گرفت. در رده بندی انتخابی از سوی فیفا در ماه اکتبر ایران با 10 پله صعود به رده 27 تیم های برتر جهان قرار گرفته بودند. این نشان دهنده بهترین عملکرد آنها نسبت به سال 2006 که رتبه 19 جدول را کسب کرده بودند و همچنین کمی پایین تر از رتبه آنها در سال 2005 با بهترین رکوردشان یعنی حضور در رتبه پانزدهم رده بندی جهان بود.

 

با تمام این اوصاف و نتایج اما همچنان مسیر طولانی پیش روی آنها قرار دارد؛ این چیزی است که کی روش هم به خوبی می داند:" رسیدن به مجوز جام جهانی هنوز تمام نشده است. ما سه امتیاز از کره جنوبی گرفته ایم اما همچنان به امتیازات بیشتر نیاز داریم. این برد تنها یک قدم برای رسیدن به هدف ما بود."

 

رویای بزرگ

صعود به جام جهانی روسیه کارلوس کی روش را تبدیل به اولین مربی ای خواهد کرد که قهرمان سه دوره آسیا را برای دومین بار متوالی به جام جهانی می رساند.

 

ایران به عنوان تیمی که تاکنون چهار بار به جام جهانی صعود کرده، هرگز موفق به حضور در این رقابت ها برای دو بار متوالی نشده است و نسل فعلی این تیم از این شانس برخوردار خواهند بود تا به این هدف دست یابند و بعد از صعود به جام جهانی برزیل در دوره قبل، اینبار به جام جهانی روسیه صعود کنند. کی روش به این اتفاق خیلی خوش بین است و در این باره گفت:" این مهمترین ماموریت است و من مطمئن هستم بازیکنان قادر به این مساله خواهند بود. ما باید از اشتباهات گذشته جلوگیری کنیم و هدف همگی ما رسیدن به این هدف است."

 

 

ایران در بازی بعدی خود به مصاف سوریه خواهد رفت. پیروزی در این بازی می تواند شانس ایران را به مراتب افزایش ده و چهارمین پیروزی در این مرحله می تواند آنها را با توجه به در پیش داشتن سه دیدار خانگی در شرایط مناسبی قرار دهد و تنها در دو بازی خارج از خانه باید به مصاف کره جنوبی و قطر بروند.

 

در ادامه این گزارش به نقل قولی از سرمربی تیم ملی اشاره شده است که او اعلام کرده بود زمانی که کارش را در ایران شروع کرده بود، این تیم تنها یک بازیکن شاغل در فوتبال خارج از کشور را داشت و اکنون 11 لژیونر در ترکیب خود دارد. این پیشرفت ایران که آنها را در این شرایط مناسب قرار داده است مسلما با شعار کی روش که " کار بیشتر برای رسیدن اهداف سخت و غیرممکن" است می تواند شرایط آنها را در سال های آتی بهتر کند.