بهترین نتیجه بعد از 39 سال

این برتری موقعیتی در فوتبال ما از چند معیار و مصداق سرچشمه می‌گیرد.

**بهترین نتیجه بعد از 39 سال

*در سال 1395 تیم ملی فوتبال ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی و بازی‌های دوستانه صاحب 5 برد برابر هند و عمان و قطر و کره جنوبی و ازبکستان و مقدونیه شده وتنها با چین مساوی کرده است. ایران در رده فوتبال ملی بسیار موفق عمل کرده و خودش را به یک قدمی جام جهانی رسانده است. بعد از سال 1978 در 4 بازی ابتدایی مقدماتی جام جهانی در دور آخر 3 برد و یک مساوی نداشتیم و همواره نتیجه‌ای ضعیف‌تر داشتیم.

جالب این که ما برای اولین بار در این تعداد از بازی‌ها در جدول از کره جنوبی پیش افتادیم.

 

**چهارمین برد اروپایی در اروپا

*تیم ملی فوتبال ما در سال 95 برای چهارمین بار در خاک اروپا برابر یک تیم ملی اروپایی برنده شدیم. ما در گذشته بوسنی، اوکراین و اسلواکی را در خاک حریفان برده بودیم و حالا با برد برابر مقدونیه چهارمین برد خودمان را ثبت می‌کردیم. البته برد برابر اروپایی‌ها در گذشته در شرایط معمول نبود،مثلاً برد برابر بوسنی در حالتی بود که آنها تعویض‌ها را بعد از برتری 2-0 کردند و سپس ایران در چند دقیقه پایانی 3 گل زد یا اوکراین بدون شوچنکو برابر ما بازی کرد و اسلواکی در زمان باختش تیم قدرتمندی نبود.

**چهارمین صعود نوجوانان به جهان

*در سال 1395 فوتبال نوجوانان ما به نیمه نهایی آسیا رسیده وبرای چهارمین بار به مسابقات جام جهانی صعود کرده است. ما در سال‌های 2001، سال 2009، سال 2013 به جام جهانی رفته و حالا برای چهارمین بار پای به این مسابقات گذاشته‌ایم. ما در سال 2009 ربه مرحله یک شانزدهم صعود کردیم.

 

**بهترین عنوان تاریخ فوتسال ایران

*در سال 1395 تیم ملی فوتسال کشورمان برای دومین بار بعد از 24 سال به نیمه نهایی جام جهانی رسیده وبرای اولین بار بین 3 تیم برتر فوتبال جام جهانی قرار گرفته است. در این مسابقات برای اولین بار در جریان یک دیدار ملی فوتسال برابر تیم ملی برزیل برنده شدیم. ما در سال 1992 در حالی ه نیمه نهایی رسیدیم که هنوز فوتسال در جهان این‌طور بزرگ نشده بود. ما در حالی سوم شدیم که انصاری فرد و شمسایی و حیدریان و شمس را نداشتیم.

 

**سومین چالش جهانی جوانان

*در سال 95 تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان برای سومین بار به جام جهانی فوتبال صعود کرد. این اتفاق بعد از 16 سال از دومین بار شکل گرفته است.قبلاً در سال‌های 1977 و 2001 به مسابقات مورد اشاره رفتیم.

 

**غیرت دوم ساحلی‌ها

*در سال 1395 فوتبال ساحلی برای دومین بار به فینال جام بین قاره‌ای صعود کرد. هرچند در فینال برابر تیم ملی فوتبال برزیل بازنده شدیم. فوتبال ساحلی در فینال قبلی همه بازی‌ها را با پنالتی بالا آمده بود واین بار تنها دوره‌ای بود که برای فینالیست شدن نیاز به پنالتی بازی نداشتیم.