علامت سوال بزرگ در خط میانی تیم ملی

لیست اعلام شده از سوی کارلوس کی روش برای دیدار برابر گینه و سوریه مملو از شگفتی است. بازگشت سوشا مکانی، دعوت از وحید امیری که در روزهای گذشته با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و البته خط خوردن بازیکنان وفادار به کی روش یعنی تیموریان و حقیقی از دیگر شگفتی های این لیست است.

 

بیشترین تغییر درون دروازه

محمدرضا اخباری با مصدومیت بیرانوند و شرایط حقیقی حالا دروازه بان اول تیم ملی است. رشید مظاهری که پیش از این در اردوهای تیم ملی حضور داشت به عنوان دروازه بان دوم تیم ملی معرفی شده و البته لیست تیم ملی یک سورپرایز دارد. سوشا مکانی بعد از حضور در لیگ دو نروژ به دروازه تیم ملی بازگشته و این شانس را دارد تا بازگشت به فوتبال ایران را با دعوت شدن به تیم ملی جشن بگیرد. هر چند در لیگ برتر دروازه بان هایی مانند حامد لک حضور دارند که شرایط بهتری نسبت به مکانی دارند اما خوب کی روش است و سلایقی که او را متمایز کرده است.

 

 

ثبات در خط دفاعی

بازگشت پژمان منتظری بعد از مصدومیت و خط خوردن وریا غفوری به دلیل مصدومیت موضوعی اجتناب ناپذیر در ترکیب تیم ملی بود. حسین ماهینی نیز چهره جدید خط دفاعی تیم ملی است که با توجه به درخشش او در ترکیب بهترین خط دفاعی لیگ اتفاقی قابل انتظار بود. سرمربی تیم ملی حالا برای هر پست خود در خط دفاع حداقل دو بازیکن آماده دارد تا کار سختی برای انتخاب ترکیب خط دفاعی تیم ملی نداشته باشد.

 

 

علامت سوال بزرگ در خط میانی

آندرانیک تیموریان کاپیتان اول تیم ملی با تصمیم کی روش دیگر در جمع ملی پوشان حضور ندارد تا انتخاب زوج سعید عزت اللهی با توجه به محرومیت حاج صفی تبدیل به سوالی مهم شود. علی کریمی که شرایط خوبی در لیگ کرواسی ندارد در کنار کمال کامیابی نیا بازیکنان تازه وارد لیست تیم ملی هستند که البته کی روش خیلی با آنها غریبه نیست. کامیابی نیا هفته های گذشته در ترکیب پرسپولیس شرایط فوق العاده ای داشته تا انتخاب زوج عزت اللهی از میان او و ابراهیمی یکی از ابهام های بزرگ تیم ملی باشد. سرمربی تیم ملی سروش رفیعی و داریوش شجاعیان دو بازیکن ثابت اردوهای خود را نیز در سفر به مالزی همراه نخواهد داشت تا اتفاقات عجیب لیست کی روش تکمیل شود.

 

 

به امید درخشش جانشین آزمون

خط حمله تیم ملی بازیکن جدیدی ندارد و سرمربی تیم ملی تنها مهدی طارمی را که در دیدارهای گذشته در دو سمت خط حمله به میدان فرستاده بود را به نوک پیکان هجومی خود منتقل کرده است. کریم انصاری فرد آماده در کنار رضا قوچان نژاد که در لیگ هلند ستاره ای درخشان است شانس های اصلی جانشینی آزمون هستند که البته به نظر می رسد قوچان نژاد شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اولیه خواهد داشت و کی روش امیدوار است بازیکن گلزن تیم ملی جانشین مناسبی برای آزمون باشد.