کی روش و دروازه بان های انتخابی وی برای تیم ملی

محمدرضا اخباری، رشید مظاهری و سوشا مکانی سه دروازه بان جدید تیم ملی هستند که با تصمیم کی روش برای دیدار با گینه و سوریه به تیم ملی فراخوانده شدند. در این بین محمدرضا اخباری تا به امروز برای تیم ملی بزرگسالان از ابتدا به میدان نرفته اما رشید مظاهری و سوشا مکانی پیش از این در دوران حضور کی روش سابقه بازی برای تیم ملی را در کارنامه خود دارند. مظاهری در دیدار برابر هند در دور قبلی مقدماتی جام جهانی درون دروازه تیم ملی ایستاد و سوشا مکانی نیز در سه دیدار در ترکیب اولیه تیم ملی قرار گرفته است.

 

کارلوس کی روش تا پیش از دیدار تیم ملی برابر گینه از 11 دروازه بان برای حراست از دروازه تیم ملی استفاده کرده که البته در این میان چهار دروازه بان یک بازی و یا کمتر از آن درون دروازه ایران ایستاده اند.

 

حقیقی در صدر

 

علیرضا حقیقی بعد از حضور کی روش در تیم ملی فوتبال ایران بیشترین تعداد بازی ملی را میان دروازه بان ها دارد. دروازه بان پیشین تیم ملی که البته با توجه به توانایی و شرایط سنی خود شانس زیادی برای بازگشت به دروازه تیم ملی دارد 23 دیدار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده که حضور در جام جهانی و جام ملتهای آسیا مهم ترین آنها به شمار می رود.

 

رحمتی، احمدی و داوری دور از تیم ملی

 

مغضوب بزرگ کی روش مهدی رحمتی در جایگاه دوم قرار دارد. رحمتی با 17 دیدار ملی در دوران کی روش موفق به ثبت 9 کلین شیت شده است. رحمان احمدی دروازه بان حال حاضر پیکان با 10 دیدار ملی و 6 کلین شیت در جایگاه سوم دروازه بان های تیم ملی قرار دارد. دانیال داوری دیگر دروازه بانی است که بعد از حضور کی روش در فوتبال ایران مدتی در اردوها و تمرینات تیم ملی شرکت کرد و در چهار دیداری که برای تیم ملی به میدان رفت تنها یک بار دروازه خود را بسته نگه داشت. این سه دروازه بان که در سالهای ابتدایی حضور کی روش در تیم ملی گزینه های اصلی او بودند، در سالهای گذشته به دلایل مختلف در لیست کی روش حضور ندارند.

 

جای خالی بیرانوند

 

علیرضا بیرانوند با شروع دیدارهای مقدماتی جام جهانی به دروازه بان اول تیم ملی تبدیل شد. او در 9 دیداری که برای ایران به میدان رفته موفق به ثبت 8 کلین شیت شده تا کی روش در نبود دروازه بان اول تیم ملی برای انتخاب نفر اول تیم ملی دردسر بزرگی داشته باشد.

 

پنج دروازه بان با بازی های کم تعداد

 

رشید مظاهری، محسن فروزان، محمدرضا اخباری، حامد لک و شهاب گردان دروازه بان هایی بودند که یک بازی و یا تنها دقایقی برای تیم ملی به میدان رفتند. محسن فروزان با حضوری نزدیک به 25 دقیقه در ترکیب تیم ملی کمترین دقایق حضور با پیراهن تیم ملی را برای خود ثبت کرده و بعد از او شهاب گردان با یک 45 دقیقه قرار دارد. رشید مظاهری و حامد لک نیز دو دروازه بانی هستند که یک دیدار برای تیم ملی انجام داده اند. در فهرست این دروازه بان ها رشید مظاهری و محمدرضا اخباری دروازه بانانی هستند که برای افزایش بازی های تیم ملی شانس دارد و شاید دیدارهای تیم ملی برابر گینه و سوریه تعداد بازی های آنها خیلی زود افزایش یابد.