برزای؛ مدافع راست جدید استقلال؟

مصدومیت وریا غفوری یعنی استقلال تنها مدافع راست کلاسیک این فصلش را از دست داده است. او حداقل یک و حداکثر 3 ماه باید دور از ترکیب باشد و این زمان بستگی دارد که اینکه زانویش جراحی شود یا خیر؟

حالا منصوریان 3 راه برای پوشش این ضعیف پیش رو دارد؛ راه اول، استفاده از خسرو حیدری در این سمت زمین به عنوان مدافع راست است. راه دوم، بازی دادن به مگویان و راه سوم، عملی کردن طرحی که مدتهاست در تمرینات استقلال سعی و خطا می شود و برای دقایقی در بازی با مس اجرا شد یعنی بازی دادن به بهنام برزای به عنوان مدافع راست.

خسرو حیدری به دلیل بالا رفتن سن و سالش دیگر توانی برای بارها طی کردن خط طولی زمین ندارد. او نیاز دارد به بازیکنی که توپ را در زمین حریف به او تحویل بدهد. منصوریان هم خوب می داند بازی دادن به حیدری در سمت راست خط دفاع یعنی حبس کردن او و چشم پوشیدن از بهترین عنصر هجومی اش.

درباره مگویان مشکل این است که او اصلا یک مدافع رونده و رو به جلو نیست. در بازیهایی که او به عنوان مدافع راست روانه زمین شده، رقبا از فضای پشت سرش بهترین استفاده را برای ضربه زدن به دروازه رحمتی کرده اند.

برزای در بازی جام حذفی برابر مس، به عنوان مدافع راست بازی کرد و نمایش خوبی داشت. منصوریان با قرار دادن رابسون پشت سر او، کمی بار دفاعی برزای را کم کرد و این بازیکن جوان با مانورهایش مالکیت توپ و بازی را دراختیار استقلال نگه داشت.