به گزارش فارس ، علی کفاشیان بعد از ظهر امروز و پس از نشست مجمع فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس اظهار کرد: بهطور کلی سیاست انتقال باشگاههای فوتبال از مرکز کشور به استانها موجب رشد استعدادها و ورزش شده و بسیاری از استانها با تیمداری زنده شده و فعالیتهای خوبی را شروع کردهاند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور افزود: البته این موضوع را می‌پذیرم که استان‌ها باید بر منابع خود تکیه کرده و وابسته به تیم‌های وارداتی نباشند.

وی بیان کرد: این‌که همه تیم‌ها در یک استان جمع شوند کار درستی نیست و باید همه نقاط کشور با فراهم کردن زیرساخت‌ها صاحب تیم در رده‌های مختلف فوتبال شده و این تیم‌ها در کل کشور پخش شوند.

کفاشیان حمایت جدی از تیم‌های انتقالی به استان‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: در استان‌هایی که زمینه پذیرش تیم را داشته و مسئولان استانی و کشوری ورزش از آن‌ها حمایت کردند، تیم‌های انتقالی موفق عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان‌های متقاضی باشگاه‌داری باید زمینه پذیرش این تیم‌ها را داشته باشند تا موفق به حفظ تیم و ارتقای آن شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری راجع به خصوصی‌سازی در فوتبال عنوان کرد: برخی قوانین موجود در کشور ما امکان خصوصی‌سازی و حرفه‌‌ای شدن فوتبال را از بین برده و تا این قوانین اجرا نشود و این امکان به‌وجود نیاید شاهد خصوصی‌سازی در فوتبال ایران نخواهیم بود و ناچار به تزریق اعتبار به فوتبال هستیم.

این مسئول فوتبال کشور با اشاره به درآمدزایی در فوتبال گفت: یکی از راه‌های کسب درآمد در فوتبال دنیا حق پخش تلویزیونی بوده که فوتبال ایران از آن محروم است.

وی ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌های فوتبال دنیا از تبلیغات و حق پخش تلویزیونی است ولی ما در ایران تنها از ۱۰ تا ۲۰ درصد درآمد تبلیغاتی استفاده کردیم که لازم است با اصلاح قوانین موجود که حق باشگاه‌ها ضایع نشود.

کفاشیان، موضوع جرائم بازیکنان توسط کمیته انضباطی را به مهریه تشبیه کرد که نه کسی داده و نه کسی گرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور عنوان کرد: این جریمه‌ها همین‌طور صادر می‌شوند ولی هیچ بازیکنی آن‌ها را پرداخت نمی‌کند و ما چیزی از این بابت نصیبمان نشده است.

* حاشیه
کفاشیان در حاشیه گفت‌وگو با خبرنگاران، پول حاصل از جریمه کردن بازیکنان و مربیان را بی‌برکت خواند و گفت: فدراسیون از این بابت درآمدی نداشته است.

کفاشیان در پاسخ به سؤالی در مورد کمک و حمایت از تیم‌های فوتبال گفت: ما با تشویق کردن و آفرین گفتن از این تیم‌ها حمایت می‌کنیم و تنها چیزی که اکنون به صورت نقد داریم همین آفرین گفتن‌ها و تشویق کردن‌هاست.

کفاشیان هرگونه نسبت سببی و نسبی با اکبر محمدی سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران را رد کرد و گفت: من برای اولین بار در فدراسیون فوتبال با اکبر محمدی آشنا شدم و قبل از آن وی را نمی‌شناختم.

کفاشیان از فعالیت باشگاهی به‌نام ایرانیان در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار بی‌خبری کرد.

کفاشیان سرمایه‌گذاری در ورزش پایه و نونهالان را ضعیف دانست و گفت: این موضوع در درازمدت به ضرر فوتبال کشور خواهد بود.

کفاشیان گفت: اگر بخواهم بگویم توان کمک به باشگاه‌هایی چون شهرداری یاسوج را دارم دروغ گفته‌ام و گفت: ما این‌قدر گرفتاری مالی داریم که توان کمک مالی را نداریم.

کفاشیان از وجود خبرگزاری زنان ابراز تعجب کرد و گفت: ساخت زمینهای محصور برای زنان در اولویت نیست و زنان میتوانند با حفظ حجاب و محصور کردن خود فوتبال بازی کنند.