فهرست مرد سال آسیا چگونه است؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا لیست نهایی خود برای انتخاب سه بازیکن برتر قاره را با استناد به قانون عجیبی که در سالهای گذشته به آن استناد کرده بود، اعلام کرد. حمادی احمد، عمر عبدالرحمان و وو لی سه گزینه ای هستند که نام آنها در لیست پایانی به چشم می خورد. این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از بازیکنان حال حاضر فوتبال آسیا از بازیکنان اصلی خود در تیم های مطرح اروپایی هستند. با ورزش سه و بررسی لیست 15+1 بازیکن برتر قاره آسیا همراه باشید.

1-هیونگ مین سون (کره جنوبی):

مهاجم تاتنهام که در دومین فصل حضور در لیگ برتر تبدیل به یکی از مهره های کلیدی این تیم شده است. شماره 7 تیم شمالی لندن که در لیگ برتر و جام باشگاه های اروپا امسال روزهای خوبی را سپری می کند با ارزشی معادل 25 میلیون یورو با ارزش ترین بازیکن فوتبال آسیا است.

2-جا چئول کو (کره جنوبی):

هافبک طراح کره جنوبی که یکی از بازیکنهای اصلی آگزبورگ آلمان به شمار می رود. او در فصل جاری نیز در تمامی دیدارهای تیم خود به میدان رفته و در بوندس لیگا آلمان تبدیل به یکی از چهره های فوتبال آسیا شده است.

3-سونگ یونگ کی (کره جنوبی):

هافبک دفاعی پرحاشیه کره ای ها که حضور او در ایران با حاشیه های زیادی همراه بود. او یکی از بازیکنان سوانزی در لیگ برتر است که از مهره های اصلی این تیم به شمار می رود. ارزش کی 7.5 میلیون یورو بر آورد شده تا او نیز از جمله بازیکنان مطرح آسیا باشد.

4-یوشینوری موتو (ژاپن):

مهاجم ماینز آلمان که تا پیش از مصدومیت در این تیم با به ثمر رساندن دو گل در سه بازی ابتدایی لیگ عملکرد قابل قبولی داشته است. موتو فصل گذشته نیز یکی از چهره های تاثیر گذار این تیم بوندس لیگایی بود و 5.5 میلیون یورو ارزش گذاری شده است.

5-شینجی کاگاوا(ژاپن):

کاگاوا هرچند در بازگشت از منچستر یونایتد جایگاه قبلی خود را به دست نیاورده اما همچنان یکی از بازیکنان مطرح آسیایی در فوتبال اروپا به شمار می رود. کاگاوا که از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی ژاپن نیز به شمار می رود، با ارزشی معادل 15 میلیون یورو در رتبه دوم با ارزش ترین بازیکنان فوتبال آسیا جا می گیرد.

6-شینجی اوکازاکی(ژاپن):

مهاجم لسترسیتی که فصل گذشته به قهرمانی لیگ برتر رسید، همچنان یکی از مهره های اصلی رانیری به حساب می آید. اوکازاکی همچنان فصل گذشته در کنار واردی و ماحرز از بازیکنان اصلی لستر در مسیر قهرمانی بود و در فصل جاری نیز تا به امروز در جام باشگاه های اروپا و لیگ برتر بیش از 10 بازی به میدان رفته است.

7-گنکی هاراگوچی(ژاپن):

بال چپ و ثابت تیم فوتبال هرتا برلین که در دو فصل گذشته روزهای خوبی را در بوندس لیگا سپری می کند. هاراگوچی در تیم ملی ژاپن نیز با 3 گل ملی در 16 بازی بازیکن تاثیرگذاری به شمار می رود و با توجه به شرایط سنی که دارد می تواند رویای حضور در تیم های بزرگ اروپایی را تعبیر کند.

8-مایل یدیناک(استرالیا):

کاپیتان تیم ملی استرالیا که فصل گذشته در کریستال پالاس حضور داشت، در ابتدای فصل جدید فوتبال اروپا راهی آستون ویلا شد. یدیناک 32 ساله می تواند با ادامه این روند یکی از مهره های اصلی قهرمان آسیا تا جام جهانی باشد و البته امیدوار به صعود به لیگ برتر انگلستان همراه با تیم جدید خود، آستون ویلا.

9-علیرضا جهانبخش(ایران):

بال راست جوان تیم ملی که با گذشت زمان تبدیل به یکی از ستاره های تیم آلکمار شده و از بازیکنان اصلی کی روش در مسیر جام جهانی به شمار می رود. جهانبخش جوان که با تیم خود در یورو لیگ حضور دارد، با ادامه روند خود می تواند حضور در تیم های بزرگتر اروپا را تجربه کند.

10-سردار آزمون(ایران):

مهاجم جوان تیم ملی ایران که با گلزنی برابر اتلتیکو مادرید و آژاکس یکی از سوژه های جذاب استعدادیاب ها و مدیران ورزشی باشگاه ها شده است. آزمون با درخشش در روستوف با این تیم اولین حضور در جام باشگاه های اروپا را جشن گرفت و شاید اگر کمی خوش شانس تر بود می توانست به قهرمانی لیگ روسیه نیز دست یابد. سردار یکی از بازیکنان مورد اعتماد کی روش به شمار می رود و با 21 سال سن ارزشی 7 میلیون یورویی دارد.

11-عمر عبدالرحمان(امارات):

هافبک طراح العین که در یک قدمی قهرمانی جام باشگاه های آسیا حضور دارد. مسعود اوزیل فوتبال آسیا که با امارات توانست پیروزی بزرگ برابر ژاپن را در خاک این کشور جشن بگیرد، امیدوار است با نسل جذاب فوتبال امارات مسافر روسیه 2018 شود. عبدالرحمان البته در لیست نهایی فدراسیون فوتبال آسیا نیز حضور دارد و شانس اصلی کسب عنوان مرد سال آسیا به شمار می رود.

12-آخمدوف(ازبکستان):

هافبک دفاعی قدرتمند تیم ازبکستان که در لیگ روسیه حضور دارد. آخمدوف که ارزش او در بازار 9 میلیون یورو تخمین زده شده یکی از مهره های اصلی و ثابت کراسنودر به شمار رود. برد ازبکستان برابر کره جنوبی در دیدار سه شنبه می تواند مسیر آخمدوف و هم تیمی های او برای حضور در جام جهانی را هموار کند تا ستاره فوتبال این کشور نیز تجربه حضور در جام جهانی را در کارنامه خود داشته باشد.

13.عمر السوما(سوریه):

مهاجمی با عملکردی عجیب در الاهلی عربستان که البته در تیم ملی این کشور حضور ندارد. السوما که در فصل جاری در 11 دیدار 17 گل برای تیم خود به ثمر رسانده یکی از بهترین و گرانترین مهاجمان غرب آسیا به شمار می رود. مهاجم 27 ساله و 193 سانتی متری سوری که تراکتوری ها از او خاطرات خوبی ندارند با استایلی مانند زلاتان یکی از شانس های اصلی کسب این عنوان به شمار می رود.

14.علی عدنان(عراق):

مدافع سابق ریزه اسپور ترکیه که با درخشش خود راهی اودینزه ایتالیا شد و در 6 دیدار نیز برای این تیم به میدان رفته است. عدنان 22 ساله که در پست دفاع چپ بازی می کند تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی این تیم ایتالیایی شده است و در دیدارهایی که برای تیم جدید خود به میدان رفته، نمرات خوبی کسب کرده است.

15.ناصر الشمرانی(عربستان):

مهاجم تاثیرگذار تیم ملی عربستان که در 16 بازی مقدماتی جام جهانی 7 گل به ثمر رسانده است تا عربستان بعد از سالها افول به روزهای درخشان خود بازگردد. الشمرانی در الهلال نیز بازیکن تاثیر گذاری است تا نماینده این کشور در فهرست بهترین بازیکنان آسیا باشد.

15+1-ندیم امیری(آلمان- افغانستان):

مهاجم هافن هایم آلمان که در 9 دیدار برای تیم خود به میدان رفته و در رده سوم بوندس لیگا قرار دارد. ندیم امیری هر چند برای تیم های پایه آلمان به میدان رفته و رویای خود را در تیم بزرگسالان این کشور دنبال می کند اما اصلیتی آسیایی و افغانستانی دارد. هافبک طراح و 20 ساله آلمانی در فصل جاری یک پاس گل نیز در کارنامه خود ثبت کرده و قطعا می تواند مایه سربلندی فوتبال دوستان جنگزده افغانی باشد.به این لیست باید بازیکنانی مانند یوشیدا (ژاپن)، احمد خلیل (امارات)، حسن الهیدوس (قطر)، اکرم عفیف (قطر)، دنیسوف (ازبکستان) و چند گزینه دیگر را نیز اضافه کرد.