آیا زمان بازی ایران و ازبکستان تغییر می کند؟

علی کفاشیان که در جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک حاضر بود پس از پایان آن درباره جریمه‌ای که فیفا برای ایران در نظر گرفته است، بیان‌ کرد: ما به فیفا اعتراض کردیم و عنوان کردیم کاری که در بازی ایران و کره جنوبی صورت گرفت مربوط به مسائل فرهنگی و مذهبی ما است و خلاف اساسنامه نبوده است. بنابراین اعتراض کردیم و باید منتظر باشیم که در جلسه تجدید نظر بررسی شود. فکر می‌کنم آنها ما را ۵۰ هزار فرانک جریمه کرده‌اند.

او درباره بازی ایران و ازبکستان هم که بیست و یکم ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مکاتباتی را انجام داده‌ایم تا زمان آن بازی را جلوتر بیندازیم، اما به‌ هر حال مسابقات قرعه‌کشی شده است و باید با تیم دیگر هم تفاهم برسیم. به‌ هر حال به تعویق افتادن این بازی در دستور کار قرار گرفته است.

کفاشیان در مورد این که گفته می‌شود در زمان ریاستش توجهی به تقویم نداشته است، تصریح کرد: ما در آن زمان هم اعلام کردیم که برخی از روزها برای ما بسیار مهم هستند و حتی قرعه‌کشی هم که شد اعتراض کردیم، ولی آنها کار خودشان را انجام می‌دهند. حتی برای مسیحیان نیز یک روز بسیار حائز اهمیت است، اما آنها به این روز اهمیتی نداده‌اند و برای آنها در این روز مسابقه گذاشته‌اند.

او در مورد این که رای صادره فیفا در مورد نکونام با آن چیزی که در ایران اعلام شد متفاوت است، گفت‌: ما گفتیم که رای را به ما اعلام کنند و ما با مستندات و فیلم تقاضای بازنگری داشته باشیم. ما اعتراض کرده‌ایم و زمان هست و به دنبال احقاق حقوقمان هستیم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال بازی با سوریه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: بازی با سوریه برای ما بسیار با اهمیت است. یادم می‌آید که یک بار بازی با لبنان را دست کم گرفتیم و ما را در شرایط حساسی قرار داد. به نظر من بازی با سوریه از بازی برابر کره جنوبی و ازبکستان هم مهم‌تر است زیرا تیم سوریه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و اگر بتوانیم در این بازی برنده باشیم دریچه‌های خوبی برای ما باز خواهد شد.