سحر و جادو در تیم فوتبال مکزیک؟

از سال ۱۹۹۳ تا به امسال، مکزیک هیچ وقت نتوانسته بود تیم ملی کانادا را در رقابتهای انتخابی جام جهانی در خاک خودش شکست دهد و مهمتر اینکه آخرین پیروزی مکزیک در یک رقابت انتخابی برابر آمریکا در خاک این کشور به سال ۱۹۷۲ بر می گردد.

اینها دلایل خوشحالی «خوان کارلوس اوسوریو» سرمربی مکزیک برای شکست 2 بر یک آمریکا در ایالت «اوهایو» و شهر «کولومبوس» است. در حالیکه وی می گوید به خاطر مردم مکزیک از کسب این نتیجه خرسند است، که فقط با تمرین زیاد و برنامه ریزی میسر شده است.

اوسوریو بعد از بازی گفت: فکر نمی کنیم که فرمولی جادویی در کار باشد. باید برای هر بازی به صورت مجزا حریفان و ظرفیت‌هایشان را بررسی کنیم و همیشه برای خودمان راه هایی تعریف می کنیم که چگونه در شرایط مختلف بازی کنیم. برای مثال در بازی امروز برای اولین بار چهار مهاجم کنار هم گذاشتیم. همه آنها با استعداد هستند و خیلی خوب ظاهر شدند. در این بازی شرایط خیلی زود به نفع ما شد. به خاطر می آورم در مسابقه ای که در «سن پدور سولا» داشتیم از سه مدافع و دو بال کناری استفاده کردیم زیرا شرایط تیم حریف این طور ایجاب می کرد. دستور العمل یا فرمولی جادویی وجود ندارد بلکه پیش از هر بازی برنامه ریزی و تمرین داریم و خوشبختانه با این روش قادر به کسب نتایج مهمی بودیم.

مکزیک در چهار بازی قبلی خود مقابل آمریکا در انتخابی جام جهانی با نتیجه 2 بر صفر شکست خورده بود اما شاگردان اوسوریو این بار با گل دقیقه ۲۰ «میگوئل لایون» و گل دیر هنگام «رافائل مارکز» فرجام دیگری را رقم زدند.

این مربی اهل کلمبیا افزود: به قول یکی از دستیارانم، ما تلاش نمی کنیم که تاریخ را تغییر دهیم چون غیر ممکن است اما تلاش می کنیم که تاریخ خودمان را بسازیم. در این بازی نشان دادیم که برای رقابت در هر جایی، شکیبایی داریم، قادر به غلبه بر شرایط دشواریم و مانند تیم های تراز اول دنیا ظرفیت پیروزی در دقایق پایانی بازی را داریم.