ویروس زیکا در تمرین ملی‌پوشان

ملی پوشان ایران این روزها آخرین تمرینات خود را در مالزی برگزار می کنند تا آماده رقابت برابر سوریه شوند، دیداری که به دلیل ناامنی سوریه در کشور سوم برگزار خواهد شد.

ملی پوشان ایران نیز به همین دلیل چند روز پیش عازم این کشور شدند تا پس از هماهنگ شدن با شرایط خود را آماده حضور در این بازی مهم کنند هماهنگی که تاکنون دردسرهایی را برای ملی پوشان داشته است. یکی از شرایط نامساعد برای این بازی شرایط جوی و باران های شدید است که این روزها در حال باریدن است و اما دردسر دیگر ملی کمی عجیب و غریب تَر است، تمرین تیم ملی در مالزی مهمان های ناخوانده و در عین حال خطرناکی را در خود می بیند.

پشه هایی معروف در جنوب شرقی آسیا همراه با ملی پوشان در محل تمرین حضور پیدا می کنند و همین موضوع باعث شده تا کادر پزشکی تیم ملی تمهیدات لازم را پیش بینی کند و پیش از هر تمرین بدن ملی پوشان و مربیان را آغشته به موادی کنند تا مورد اصابت نیش این پشه ها قرار نگیرند، موادی به وسیله اسپری به بدن ملی پوشان زده می شوند.

پشه های زیکا عامل انتقال ویروسی به همین نام هستند که بیشتر از آسیا در آمریکای لاتین وجود دارند و موجبات یک بیماری کم تَر شناخته شده با نوعی شباهت به تب زرد را فراهم می سازند.