دست و پنجه استقلال با مشکلات !

سیدرضا افتخاری این روزها دردسر های ویژه ای در استقلال دارد. او که تازه به استقلال آمده و مدیر شده است شاید هرگز تصور نمی کرد که مدیریت در باشگاه استقلال چقدر سخت است. برخی از دردسرهای افتخاری را مرور می کنیم:

در انتظار جابه جایی

اولین نگرانی و چالش افتخاری تغییر وزیر است، آن هم در حالی که می گویند تا دو هفته دیگر احتمالا وزیر تغییراتش را در استقلال و پرسپولیس اعلام می کند و به نظر می رسد افتخاری از جایگاه خودش مطمئن نیست چرا که طی روزهای اخیر بارها گفته که فعلا کاری انجام نمی دهد تا تکلیف هیات مدیره استقلال مشخص شود. در واقع افتخاری این روزها جایی است میان زمین و آسمان و همین موضوع کار وی را سخت کرده است.

ورزشگاه

دومین موضوع افتخاری این روزها ورزشگاه امام رضا(ع) است. ورزشگاهی که نگهداری لازم دارد و هزینه می خواهد و افتخاری نمی داند با آن چه باید بکند. مدیرعامل استقلال حتی می خواست این ورزشگاه را برگرداند به شهرداری که البته با درگذشت منصور پورحیدری این کار به تعویق افتاد. این مشکل البته عجیب و غریب است چرا که هزینه های نگهداری این ورزشگاه نباید بیشتر از درآمدهایش باشد اما هنوز برنامه ای برای درآمدزایی یا حتی استفاده از این ورزشگاه ارائه نکرده است.

این حرکت از آنجا عجیب تر می‌شود که به یاد آوریم استقلال ورزشگاه ناصر حجازی را ساخت و توامان قهرمان لیگ و جام حذفی هم شد و تا چهار تیم برتر آسیا هم رفت. حالا اما هزینه نگهداری ورزشگاه ساخته شده را هم استقلال ندارد که این موضوع انتقادهای مشخصی خواهد داشت.

پروپئیچ

استقلال در دوره مدیریت قبلی، در پاره ای موارد بسیار عجیب رفتار کرد به عنوان مثال پروپئیچ که قرارداد دو ساله با استقلال داشت را در سال اول بدون توجه به یک سال قرارداد باقی مانده از لیست خارج کرد و امروز باید بازیکنی را که یک سال در استقلال بوده با مبلغی به اندازه دو سال تسویه کند. این اتفاق افتخاری را آنقدر عصبی کرد که حتی  به افشارزاده خرده هم گرفت غاقل از اینکه بحث اصلی قرارداد ها هنوز باقی مانده است.

قراردادهای عجیب

افتخاری امروز بهتر از قبل می داند که ده بازیکن تیمش قراردادهایی با آپشن های عجیب دارند. امروز افتخاری بهتر می داند که مبلغ قراردادها چقدر است و بندهای قراردادها چقدر عوض شده است. این اما تنها مشکل افتخاری نیست و مشکل اصلی دیگر او لزوم کسر قراردادهاست که دو ماه است موجب سرگیجه این مدیر شده است.