به خدا اهل دوپینگ نیستم !

امید عمیدی نماینده وزن 7 تیم ملی تکواندوی ایران که نفر دوم سجاد مردانی مرد المپیکی ایران بود، این روزها بحث محرومیت 4 ساله‌اش از دنیای تکواندو به دلیل استفاده آمپول بتامتازون مطرح است، او مدعی است که به دلیل یک سرماخوردگی و بدون اطلاع از عواقب استفاده از آمپول بتا متازون تست آزمایش دوپینگ او مثبت اعلام شده است.

امید عمیدی اظهار داشت: سال گذشته پیش از اعزام به مسابقات آزاد فجیره به همراه خانواده‌ام راهی میهمانی خانوادگی یکی از اقوام شدیم، اما متاسفانه به دلیل سرماخوردگی که داشتم همان شب میهمانی شرایط خوبی نداشتم و راهی بیمارستان شدم. پس از معاینه پزشک، او مدعی شد که یک ویروس جدید وارد بدنم شده و دلیل سرما خوردگی من همین ویروس جدید است.

وی در ادامه افزود: با تجویز چند قرص و آمپول از سوی پزشک به منزل بازگشتم و به دلیل عدم شناختی که از آمپول بتا متازون داشتم این داروها را استفاده کردم. گویا همین آمپول جزو داروهای ممنوعه است که ورزشکاران در صورت استفاده از این آمپول که اصلا نیروزا نیست باید این موضوع را به مسئولان فدراسیون جهانی اطلاع دهند. باز هم می‌گویم طبق تجویز پزشک این آمپول را استفاده کردم و متاسفانه پس از یک ماه راهی مسابقات آزاد فجیره شدیم که در همان رقابت‌ها پس از کسب مدال؛ مسئولان برگزاری رقابت‌ها از من تست دوپینگ گرفتند که حالا پس از چند ماه اعلام کرده‌اند که آن تست دوپینگ مثبت است.

دارنده چندین مدال رنگارنگ در مسابقات مختلف، گفت: به خدا من اصلا اهل دوپینگ نیستم. 5 سال سابقه فعالیت در تیم ملی را دارم و تا به حال یک مورد از من نه در لیگ برتر و نه در مسابقات بین‌المللی چنین خطایی سر نزده است. مدال‌های مختلفی را با پیراهن تیم ملی کسب کردم، اما نمی‌دانم چرا این موضوع گریبانگیرم شده. برای اینکه مشکل سرماخوردگی من رفع شود ناچار شدم از این آمپول استفاده کنم و حالا همین موضوع بلای جانم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که گویا مسئولان فدراسیون تکواندو برای رفع مشکل شما در حال پیگیری هستند و آیا این موضوع صحبت دارد یا خیر؟ گفت: مسئولان فدراسیون برایم یک وکیل گرفته‌اند تا با توجه به مدارک و اسنادی که موجود است انشالله مشکل محرومیتم حل شود. امیدوارم که خدا نیز به من کمک کند تا این مشکلم هر چه زودتر حل شود؛ چرا که من تازه اول راه هستم و دلم نمی‌خواهد که به خاطر این محرومیت سنگین خانه‌ نشین شوم. به هر حال خدا آگاه است که من دوپینگ نکردم و قطعا او کمک خواهد کرد تا مشکل من حل شود.