پرسپولیس به پلی آف نمی رود

دیروز اما سرانجام از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2+2 خواهد بود. رسانه‌ها نیز با شتابزدگی ضمن انتشار این خبر به این موضوع پرداختند که پرسپولیس باید به پلی آف برود و از این مرحله بازی‌ها را شروع کند. با این حال همانطور که مقابل نام عراق و کویت در جدول سهمیه‌ها ستاره گذاشته شده پرسپولیس جای نماینده عراق راهی این رقابت‌ها خواهد شد چرا که فوتبال عراق امتیاز لازم را برای شرکت در این رقابت‌ها نگرفته.

بندی در این رابطه وجود دارد که می‌گوید وقتی سهمیه‌ای به هر دلیل از کشوری گرفته شود به فدراسیونی که رده بندی بالاتری در جدول دارد تعلق خواهد گرفت. در جدول سهمیه‌های لیگ قهرمانان، امارات رتبه یک و عربستان رتبه 2 هستند. ایران رتبه سوم را در اختیار دارد و کشورهای قطر، ازبکستان، عراق و سوریه رتبه چهارم تا هشتم را در اختیار دارند. امارات و عربستان از سهمیه 1+ 3 برخوردارند و بدین ترتیب سهمیه عراق به ایران که در رتبه سوم قرار گرفته تعلق خواهد گرفت.

از طرفی حتی اگر نماینده عراق در این رقابت‌ها حضور داشت کویت در این سهمیه بندی در مرحله پلی‌‌آف یک سهمیه دارد اما با توجه به اینکه فدراسیون این کشور در تعلیق است نماینده کویت نمی‌تواند در لیگ قهرمانان حاضر شود. بدین ترتیب در صورتی که پرسپولیس با نماینده کویت روبه‌رو می‌شد به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان صعود می‌کرد.