افزایش ۲۱ درصدی بودجه وزارت ورزش در سال ۹۶

مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در نشست با رؤسای هیئت‌های ورزشی استان بوشهر با تبریک نایب قهرمانی تیم تپانچه بادی بانوان بزرگسال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات آسیایی اظهار داشت: هر چند بانوان ورزشکار جمهوری اسلامی ایران با پوشش اسلامی در مسابقات گوناگون در جهان حضور می‌یابند ولی با این شرایط شاهد درخشش بانوان ورزشکار در مسابقات بین‌المللی، المپیک و آسیایی هستیم.

وی با بیان اینکه مدال‌های بانوان در رشته‌های گوناگون باید افزایش یابد، گفت: در المپیک گذشته نخستین مدال المپیک بانوان به دست آمد که برای افزایش تعداد مدال‌های بانوان در المپیک‌های آینده برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در مسابقات المپیک 2020 تعداد مدال‌های بانوان 3 مدال پیش‌بینی شده است، افزود: برای برنامه‌ریزی در افزایش مدال ورزشکاران در المپیک 2018 جاکارتا ستاد بازی‌های المپیک تشکیل شده است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه 14 هزار هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اعتبارات این هیئت‌ها بسیار اندک است که برای رفع بخشی از مشکلات این هیئت‌ها راهکارهای مختلف ارائه شده است.

وی با تأکید بر افزایش منابع اعتباری هیئت‌های ورزشی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک کنند منابع و ردیف‌های اعتباری هیئت‌های ورزشی 4 تا 5 برابر افزایش یابد تا شاهد رفع مشکلات ورزشکاران باشیم.

وزیر ورزش و جوانان از افزایش اعتبارات این وزارتخانه در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: اعتبارات ورزش و جوانان در بودجه سال آینده 21 درصد نسبت به بودجه امسال افزایش دارد ولی این اعتبارات جوابگوی نیازهای ورزش کشور نیست.

سلطانی‌فر با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های غیر دولتی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد ورزشی بیان کرد: طرح اقتصاد ورزشی استانها طراحی شده که این طرح با مشارکت بخش خصوصی و غیر دولتی برای توانمندسازی هیئت‌های ورزشی در بخش‌‌های مختلف این هیئت‌ها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تیم‌های فوتبال که صنایع مختلف از آنان حمایت می‌کنند به لحاظ درآمدزایی نیست، گفت: تیم‌های کشورهای اروپایی طرح درآمدزایی این تیم‌ها را طراحی کردند و بر این اساس درآمدهای تیم‌های مختلف در طول سال تعیین و مشخص است در حالی که تیم‌های مختلف در کشور درآمدزایی برای صنایع و حامیان ندارد.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های اقتصاد ورزشی خاطرنشان کرد: ایران در 70 سال در المپیک‌های مختلف شرکت کرده و حاصل مسابقات ورزشکاران در این المپیک‌ها 18 مدال طلا، 21 نقره و 29 برنز است که بسیار اندک و ناچیز است.

سلطانی‌فر با تأکید بر توسعه ورزش‌های آبی و دریایی گفت: با توجه به سواحل 4 هزار کیلومتری در جنوب و 900 کیلومتری در شمال لازم است ورزش‌های آبی به صورت حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد تا بتوان در المپیک‌های مختلف از 236 مدال رشته‌های آبی بخش عمده‌ای از آن ورزشکاران ایران شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در بخش ورزش دارد، افزود: جای تیم فوتبال استان بوشهر در لیگ برتر خالی است و با توجه به استعدادهای خوبی که در این استان وجود دارد باید زمینه حضور یکی از تیم‌های این استان به لیگ برتر فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر استفاده از مکان‌های ورزشی سایر دستگاه‌های اجرایی گفت: سرانه ورزشی کشورمان با احتساب دستگاه‌های اجرایی مختلف به بیش از 4 متر می‌رسد و این در حالی است که تنها سرانه ورزشی مکان‌های زیرپوشش وزارت ورزش و جوانان ارزیابی می‌کنند.

سلطانی‌فر افزود: هزاران مکان ورزشی در اختیار نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر سازمانها و اداره‌هاست که باید از این مکان‌ها برای بهره‌برداری ورزشکاران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید از تجربیات پیشکسوتان استفاده شود، گفت: باید زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های اقتصاد ورزشی فراهم شود تا شاهد افتخارآفرینی بیشتر ورزشکاران در عرصه‌های ملی‌، بین‌المللی و جهانی باشیم.