خط حمله؛ چرا فقط طارمی ؟/ خلا بزرگ در پرسپولیس

جدایی احتمالی محمد انصاری و همچنین جدایی امید عالیشاه و نوراللهی به دلیل خدمت سربازی در کنار جدایی آنتونی گولچ و ساسان انصاری اکنون لیست پرسپولیس را با خلا بزرگی مواجه کرده و آنها را در نقاط دفاع و میانی با مشکل بزرگی مواجه کرده و خواهد کرد.

 

نیاز به جذب مدافع میانی

 

پرسپولیس اکنون با سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حامد آقایی و الکسی پل یانسکی در قلب دفاع به کار خود ادامه می دهد. عملکرد دیگر مدافعان میانی این تیم و کیفیت آنها باعث شده تا در غیاب محمد انصاری در دیدار برابر ماشین سازی برانکو ایوانکوویچ به مدافع کناری خود اعتماد بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشد و ماهینی را جایگزین این بازیکن کند. با این حال اکنون زمزمه جدایی محمد انصاری بیش از همیشه جدی شده و این بازیکن ملی پوش در آستانه حضور در لیگ چین قرار دارد. پرسپولیس پیش از این آنتونی گولچ را از دست داده و پل یانسکی نیز در این فصل نتوانسته در قامت مدافعی قابل اعتماد برای این تیم ظاهر شود و اغلب اوقات خود در تهران را با مصدومیت و نیمکت نشینی پشت سر گذاشت. این بازیکن اوکراینی که حرف و حدیث زیادی را بر پایه حضورش در لیست این تیم می بیند. پل یانسکی در این فصل حتی به اندازه سن خود بر حسب دقیقه برای این تیم به میدان نرفته و مدافع 30 ساله سرخپوشان تنها 29 دقیقه برای این تیم برابر سایپا، استقلال و تراکتورسازی به میدان رفته که بیشتر برای اتلاف وقت بوده است! آخرین دیداری که این بازیکن توانسته 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور یابد مربوط به 28 فروردین 95 و در جریان دیدار متالیست برابر دنیپرو بود که با شکست 5 بر صفر هم تیمی‌های پل یانسکی همراه بود.

 

با جدایی احتمالی محمد انصاری خلا بزرگی در ترکیب این تیم در خط دفاعی ایجاد خواهد شد که با توجه به عدم اعتماد برانکو ایوانکوویچ به پل یانسکی به نظر می‌رسد آنها نیاز به جذب یک مدافع میانی در لیست خود خواهند داشت و این مساله احتمال جدایی این مدافع اوکراینی را نیز افزایش خواهد داد.

 

خط میانی و کوچ ستاره ها

 

در خط میانی پرسپولیس ساسان انصاری خیلی زود تصمیم گرفت شانس خود را در ترکیب تیم سابقش بجوید و بار دیگر به فولاد بازگشت. این بازیکن توانسته بعد از پشت سر گذاشتن دوران نیمکت نشینی در پرسپولیس با حضور در فولاد بار دیگر در قامت ستاره بدرخشد و اکنون با 10 گل زده در ترکیب این تیم آقای گل لیگ نیز محسوب می شود. احمد نوراللهی نیز دیگر جدا شده پرسپولیس محسوب می شود که تنها 180 دقیقه دیگر با این اتفاق فاصله دارد. با توجه به خدمت سربازی او نیز در نیم فصل پرسپولیس را ترک خواهد کرد و دیگر گزینه جدایی نیز امید عالیشاه محسوب می‌شود که او هم با مشکل سربازی مواجه است.

 

این اتفاق باعث می شود پرسپولیس در خط میانی با خلا در پست هافبک دفاعی، وینگر چپ و وینگر راست خود مواجه خواهد شد. در این صورت فرشاد احمدزاده و وحید امیری به عنوان دو بازیکن بدون جانشین پرسپولیس شناخته خواهند شد و البته برانکو ایوانکوویچ نشان داده روی رامین رضاییان به عنوان وینگر راست هم حساب باز کرده است. کامیابی نیا نیز با جدایی نوراللهی به بازیکنی بی جانشین در ترکیب این تیم تبدیل خواهد شد که با توجه به خصوصیات فیزیکی و جنگندگی بالای این بازیکن آنها با مشکل در ادامه مسابقات مواجه خواهند شد.

 

خط حمله؛ چرا فقط طارمی؟

 

خط حمله پرسپولیس در این فصل نیز تنها متکی به مهدی طارمی شده است، بازیکنی که علیرغم ایجاد فرصت های مناسب در گلزنی خساست جالب توجهی دارد که باعث ایجاد انتقادات زیادی شده است. پرسپولیس در خط حمله خود علی علیپور و ولادیمیر پریمیوف را در اختیار دارد. دو بازیکنی که تمام توان خود را روی گلزنی در بازی های تدارکاتی قرار داده اند و اکنون در ثبت گل در بازی های رسمی ناکام مانده اند. البته علی علیپور با توجه به قدرت سرزنی مناسب خود تاکنون سه پاس گل برای این تیم فراهم کرده است اما ولادیمیر پریمیوف که در دو بازی گذشته به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته نتوانسته در خلق موقعیت و ثبت فرصت گلزنی عملکرد قابل قبولی از خود به جا بگذارد. پریمیوف تاکنون 140 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته که مسلما حرکات مثبت او در زمین به کمتر از انگشتان یک دست می رسد تا او نیز در آستانه جدایی زودهنگام از این تیم در نقل و انتقالات نیم فصل لقب گیرد.