سبک بازی ما دفاع و ضدحمله نیست/ پرسپولیس تیم خطرناکی است

مهدی رجب‌زاده در خصوص برد ذوب‌آهن مقابل  پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: بازی جاندار و محکمی را شاهد بودیم و تیم ما متمرکز و هوشمندانه بازی کرد. ما خیلی خوب پرسپولیس را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم آنها روی ضربات ایستگاهی خیلی قوی کار می‌کنند و زرنگ هستند. آنها چند تاکتیک داشتند که مهارشان کردیم و نسبت به بازی حریف آگاهی داشتیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس دنبال این بود که با استفاده از دو مهاجم خودش به گل برسد و آنها روی توپ‌های سوم برنامه داشتند. پرسپولیس در نیمه اول یکی دو فرصت داشت، ولی ما در نیمه دوم یک فوتبال منطقی را به نمایش گذاشتیم و روی کار ترکیبی به گل رسیدیم. این سه امتیاز خیلی به ما کمک کرد و درواقع یک بازی 6 امتیازی را بردیم. خوشبختانه به بالای جدول نزدیک شدیم و این برای ما بسیار مهم بود.

کاپیتان ذوب‌آهن درمورد گل مرتضی تبریزی که آفساید اعلام شد، عنوان کرد: در آن صحنه محسن ترکی مقصر نبود و کمک‌داور عجله کرد و زود پرچم زد. کاملا تابلو بود که دفاع چپ پرسپولیس آفساید را پر کرده بود و این اولین‌باری نبود که ذوب‌آهن از داوری ضرر کرد. در چند بازی پنالتی‌های ما گرفته نشد و گل سالم هم زدیم که مردود اعلام شد. من نمی‌گویم اشتباهات داوران عمدی است، ولی باید آنها تمرکز و دقت بیشتری داشته باشند.

رجب‌زاده درمورد اینکه برخی معتقدند سبک بازی ذوب‌آهن تغییر کرده و این تیم سیستم دفاع ضدحمله را به نمایش می‌گذارد، گفت: سبک بازی ما دفاع و ضدحمله نیست و کادر فنی همیشه تاکتیکی را در نظر می‌گیرد که قسمتی از آن بر اساس خصوصیات فنی حریفان ما است. به هر حال پرسپولیس تیم خطرناکی است و هر تیمی مقابل آنها بی‌محابا جلو بیاید، مطمئنا ضربه خواهد خورد. پرسپولیس خیلی خوب می‌تواند از فضای پشت مدافعان حریفان استفاده کند.

وی افزود: کار مربی این است که حریف را به‌خوبی آنالیز کند. ما در این بازی به‌خوبی جمع می‌شدیم و البته در بسیاری از زمان‌های بازی توپ و میدان را در اختیار داشتیم و به گل هم رسیدیم. یکی از خصوصیات تیم ما این است که دفاع تیمی را خوب انجام می‌دهیم، ولی برخی خیال می‌کنند فقط دفاع می‌کنیم و دنبال استفاده از ضدحملات هستیم.

کاپیتان ذوب‌آهن درمورد نقش مجتبی حسینی در نتایج اخیر ذوب‌آهن گفت: حسینی تشنه پیشرفت و عاشق کارش است. او شبانه‌روز روی تاکتیک تیمی ما و تاکتیک حریفان کار می‌کند و در طول یک هفته شاید 20 بار بازی رقیب ما را ببیند. حسینی به کارش علاقه دارد و امیدوارم این روند خوب را ادامه دهیم.