برانکو: هر شکست یک درس است

برانکو ایوانکوویچ پس از دیدار دوستانه تیم‌های پرسپولیس و شهرداری ورامین که منجر به پیروزی ۴ بر صفر تیمش شد درباره شکست تیمش مقابل ذوب آهن، اظهار کرد: مدت‌های زیادی بود که شکست نخورده بودیم اما بالاخره باید این اتفاق رخ می‌داد. در این بازی به هیچ وجه مستحق شکست نبودیم چرا  که بهتر از حریف بازی کردیم اما به ذوب‌آهن تبریک می‌گویم آن‌ها تیم خوبی هستند. هر بردی یک درس جدید است اما با این حال بهتر از ذوب آهن بودیم.

او اضافه کرد: فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و تمام زیبایی‌های آن به همین است. فکر می‌کنم هواداران فرصت دیدن یک بازی زیبا را داشتند. ذوب آهن فقط در یک نیمه موقعیت ایجاد کرد. ما موقعیت‌های بسیار زیادی داشتیم و از این شکست درس می‌گیریم.

برانکو درباره این مسئله که چرا پرسپولیس در بازی‌هایش برنامه جدیدی ندارد و فضا به بازیکنان دیگر داده نمی‌شود، گفت: همیشه بهترین‌ها بازی می‌کنند. ما روی نیمکت بازیکنان خوبی مثل علیپور و نوراللهی داریم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. من نمی‌دانم مشکل شما کجاست. آن‌ها به خاطر این همیشه در ترکیب هستند که بهتر از بقیه بازی می‌کنند.

سرمربی تیم پرسپولیس ادامه داد: من می‌دانم که ذوب آهن در دو بازی اخیرش هیچ بازیکنی را تغییر نداده یا تراکتور که فقط گودرزی را به جای آقایی استفاده کرد که آن هم به خاطر مصدومیت آقایی بود. فلسفه من این است که تیم باید استاندارد شود. من قبول دارم که بقیه مربیان و مفسران فلسفه خودشان را دارند و به آن‌ها احترام می‌گذارم.

او با تایید این موضوع که در هیئت مدیره پرسپولیس صحبت‌هایی برای بازی دوستانه این تیم با تیم‌های مطرح اروپایی در تعطیلات نیم فصل انجام شده است گفت: ما چون نمی‌دانیم ادامه لیگ چه تاریخی است،‌ درباره این موضوع نمی‌توانیم تصمیم قطعی بگیریم. من امروز شنیدم که تیم ملی به اردو می‌رود ولی هنوز گزارش رسمی آن از طریق باشگاه به من نرسیده است. ما قرار است حدود ۲۰ روز تعطیلی داشته باشیم که الان ۱۴ روز شده است. ما باید ۱۰ ژانویه دوباره کار خودمان را شروع کنیم ولی تیم‌های اروپایی بعد از کریسمس اردوهای خود را شروع می‌کنند.

وی ادامه داد: در تیم‌های خارجی دوستان زیادی دارم که می‌توانند برای انجام بازی‌های دوستانه به پرسپولیس کمک کنند اما هنوز برنامه لیگ را به من اعلام نکرده‌اند و نمی‌توانیم هیچ برنامه‌ریزی انجام دهیم.

سرمربی پرسپولیس درباره مشکلات گلزنی تیمش در بازی‌های گذشته و بی‌دقتی مهدی طارمی در زدن ضربات پایانی تاکید کرد: این موضوع مشکل ماست و اطلاع داریم که گل‌های کمی را به ثمر رسانده‌ایم اما ما در هر بازی موقعیت‌های بسیاری را خلق می‌کنیم و نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که در صورت تداخل مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا با برنامه‌های تیم ملی آیا بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد یادآور شد: من هنوز هیچ چیز را نمی‌دانم که بخواهم درباره آن اظهار نظر کنم. نه از برنامه‌ریزی تیم ملی اطلاع دارم و نه از برنامه‌ریزی لیگ برتر. تا جایی که می‌دانم برنامه تیم ملی با ما تداخل ندارد و از برنامه لیگ هم کاملا باخبر نیستم. با این وجود برنامه لیگ قهرمانان آسیا تنظیم شده و می‌دانیم در چه زمان‌هایی باید به میدان برویم.

برانکو درباره اظهارات علی پروین مبنی بر اینکه رسانه‌ها نباید مهدی طارمی را با ساسان انصاری مقایسه کنند تا فشار از روی مهاجم پرسپولیس برداشته شود گفت: بازیکن تمرین می‌کند تا تمرکزش را حفظ کند. طارمی را امروز با انصاری مقایسه می‌کنند و یک روز بعد انصاری را با مهدی ترابی. بازیکنانی که در پرسپولیس و باشگاه‌های بزرگ هستند باید آمادگی هر شرایطی را داشته باشند. بازیکنانی که در پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی یا سپاهان به میدان می‌روند، باید آمادگی مقابله با روزهای سخت را هم به دست بیاورند. رسانه‌ها در هر حال مقایسه خود را انجام می‌دهند. یک روز از بازیکنی تعریف می‌کنند و روز دیگر او را به باد انتقاد می‌گیرند.

سرمربی پرسپولیس در ادامه با بیان اینکه اظهار نظر بازیکنان درباره مسائل داوری شاید تاثیر منفی بر این مسائل داشته باشد گفت: من با سید جلال موافقم. البته داوران به هر حال اشتباه می‌کنند و اشتباه خواهند کرد. من نظرم این است که کارتی که کامیابی‌نیا در بازی با ذوب آهن گرفت سخت‌گیرانه بود ولی داوران در کل در این دیدار خوب داوری کردند.

او درباره مشکلات مالی پرسپولیس اظهار کرد: این مسئله برای افکار عمومی نیست و مسئله بین مدیریت و ما است. طبیعی است که این مسائل را رسانه‌ای نمی‌کنیم. مسئله ثبات مالی تنها حقوقی که به کادر فنی پرداخت می‌شود نیست. پرداخت منظم به کادر فنی، بازیکنان و حتی پرسنل باشگاه هم شامل این قضیه می‌شود. این نمی‌شود که ما راضی باشیم و بقیه ناراضی.

برانکو در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا پول ترانسفر محمد انصاری می‌توانست قسمتی از مشکلات باشگاه را حل کند یا نه گفت: من نمی‌دانم شرایط مالی پیشنهاد انصاری چگونه بوده است. من درک می‌کنم چون فرصتی بود که انصاری پول دربیاورد ولی این مسئله به باشگاه برمی‌گردد. من به این بازیکن نیاز دارم ولی اگر باشگاه تصمیم راهبردی در این مسئله داشته باشد با انتقال او موافقت می‌کنیم.

سرمربی تیم پرسپولیس از ارائه لیست بازیکنان درخواستی‌اش به باشگاه خبر داد و گفت: برای مشکل گلزنی تیم‌مان در حال حاضر فینال جام جهانی باشگاه‌ها برگزار می‌شود و احتمال دارد پس از اتمام این دیدار به رونالدو پیشنهاد دهیم! در مورد مسئله سروش رفیعی هم این را باید بگویم که من در مورد بازیکنان صحبت نمی‌کنم و این مسئله‌ای است بین باشگاه‌ها و تا قطعی نشود درباره آن نمی‌شود صحبت کرد.