اشتباه استقلال مقابل نفت تهران چه بود؟

ترکیب اولیه استقلال برابر نفت تهران مانند دیدار این تیم با تراکتورسازی با دو اشتباه چشمگیر انتخاب شده بود. علیرضا منصوریان مانند دیدار سرنوشت ساز با تراکتورسازی ترجیح داد تا خسرو حیدری را از ابتدا در ترکیب استقلال قرار دهد و علی قربانی نیز دوباره زوج رضایی شد.

 

حضور حیدری به عنوان هافبک راست در ترکیب استقلال با توجه به ترکیب این تیم که با چهار هافبک روانه میدان شده است، اشتباهی بود که مانند دیدار با تراکتورسازی دامن آبی ها را گرفت. حیدری در این دیدار نیز دوندگی کافی برای حضور در این پست را نداشت و سرمربی آبی ها فراموش کرده بود که با توجه به استفاده از یک هافبک دفاعی در سیستم 4-4-2 لوزی لازم است که هافبک های کناری دوندگی زیادی داشته باشند اما حیدری دوندگی مناسبی در این بازی نداشت تا باز هم ابراهیمی در توپ گیری و تقسیم توپ در میان بازیکنان با مشکل مواجه باشد.

 

علیرضا منصوریان اما دقیقه 60 حیدری را از زمین بیرون کشید و با حضور فرشید باقری و دوندگی این بازیکن آبی ها توانستند چهره متفاوتی داشته باشند تا با این تعویض منصوریان استقلال را به جریان بازی برگرداند.

 

علی قربانی دیگر مهره اشتباهی ترکیب منصوریان بود. قربانی در جریان بازی نتوانست نقش تاثیرگذاری در ترکیب آبی ها داشته باشد و اگر پاس او به کاوه رضایی که منجر به گل اول آبی ها شد را یک استثنا بدانیم، قربانی در جریان بازی نمایش چشمگیری نداشت و نتوانست انتظارات را بر آورده کند. قربانی در دقایق پایانی بهترین موقعیت استقلال برای به ثمر رساندن گل مساوی را با بی دقتی به بیرون زد تا روز بد خود را تکمیل کند. قربانی در بازی بدون توپ و با تحت فشار گذاشتن بازیکنان نفت تهران نیز روز خوبی نداشت تا تحرک کم این بازیکن در کنار حیدری استقلال را رسما در جریان بازی کم توان کرده باشد.

 

استفاده از مهره های اشتباهی در ترکیب اولیه استقلال برابر تراکتورسازی و نفت تهران یکی از دلایلی است که باعث شده آبی ها در جریان این دو دیدار نمایش قابل قبولی نداشته باشند. علیرضا منصوریان در دیدار برابر سپاهان اصفهان این شانس را دارد تا با استفاده از یک ترکیب دونده تر و جنگنده تر شرایط را به گونه دیگری رقم بزند.