واکنش وزیر ورزش به خداحافظی طاهری از پرسپولیس

مسعود سلطانی‌فر بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری در رابطه با حذف معاونت ورزش همگانی عنوان کرد: در این باره نیز صحبتی صورت نگرفته است.

وزیر ورزش درباره وضعیت بلاتکلیف فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: درباره شرایط این فدراسیون پیگیری‌های حقوقی در حال انجام گرفتن است و پس از آن وضعیت فدراسیون تیراندازی مشخص می‌شود.از همان دوره‌ای که وارد وزارت ورزش شدم گفتم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را مشخص می‌کنیم. خوشبختانه تا الان انتخابات ریاست 2 فدراسیون برگزار شده است و ما در روزهای 14 دی، 28 دی و 5 بهمن انتخابات فدراسیون‌های زورخانه‌ای، کاراته و ورزش کارگری را داریم. برای سال آینده نیز در نظر داریم تا فدراسیون‌هایی که دوره ریاست آنها تمام می‌شود، در زمان مقرر انتخابات‌شان برگزار شود.

سلطانی فر درباره شرایط فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز عنوان کرد: اگرچه ما در سطح قاره آسیا موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم اما باید این موفقیت‌ها در سطح جهانی نیز باشد، اگر در بخش پیست کارها جدی‌تر و گسترده‌تر انجام شود و از استعدادها بهره ببریم می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. در واقع وقت آن رسیده که در دوچرخه‌سواری نگاه جدی‌تری به مدال در رقابت‌های جهانی داشته باشیم.

وی همچنین در رابطه با برنامه های آینده وزارت ورزش افزود: ما ستاد بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 را تشکیل داده‌ایم، البته پیش از آنها بازی‌های کشورهای اسلامی و همچنین مسابقات داخل سالن آسیا را نیز داریم که با حضور فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام شدن است و براساس آن برنامه‌ریزی‌ها تلاش خواهیم کرد تا به موفقیت برسیم.

سلطانی‌فر درباره موضوع گم شدن 430 میلیون تومان در فدراسیون دوچرخه‌سواری که مربوط به چند ماه قبل است، گفت: نهادهای نظارتی در حال بررسی این موضوع هستند و فعلا چیزی نمی‌توان گفت.

وی در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها گفت‌: اصلاحاتی که ما باید در اساسنامه انجام دهیم موردی است. بخش اول ماده 10 یکی از آنها است که تعدادی از فدراسیون‌های جهانی نسبت به آن اعتراض دارند. بحث کمیته ملی المپیک این بود که باید متناسب با ماهیت فدراسیون‌های جهانی این موضوع تغییر کند. روال عادی اساسنامه شاید تا حدود دو، سه سال طول بکشد، اما ما می‌توانیم یک ساله هم این کار را انجام بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره خداحافظی طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز گفت‌: تا الان بحثی در این باره نداشتیم و چنین چیزی وجود ندارد.