پیروزی پرگل لیورپول در برابر استوک سیتی

بازی در شرایطی آغاز شد که در هفته ای که همه مدعیان پیروز شده بودند، لیورپول برای بازگشت به جایگاه دوم باید استوک سیتی را شکست می داد. بازی با برتری میزبان آغاز شد و لیورپول در 10 دقیقه ابتدایی مالک توپ و میدان بود.

اما بر خلاف روند بازی، استوک سیتی موفق شد روی اشتباهات مکرر مدافعان حریف و با ضربه سر دیدنی والترز در دقیقه 11 دروازه مینیوله را باز کند.

بعد از این گل، لیورپول سراپا حمله شد و می توانست توسط لالانا در دقیقه 22 بازی را به تساوی بکشاند که ضربه او بعد از برخورد به مدافعان با کمترین اخلاف به کرنر رفت. یک دقیقه بعد، فیرمینیو بهترین موقعیت را برای گلزنی به دست آورد اما ضربه او از روی خط دروازه توسط پتر کراوچ بازگردانده شد.

اما بالاخره در دقیقه 33، شاگردان کلوپ گل تساوی را به ثمر رساندند. همکاری دیدنی مانه و لالانا و اشتباه عجب مدافعان استوک باعث شد تا لالانا از زاویه ای بسته با ضربه ای دقیق درازه استوک را باز کند.

چند دقیقه بعد، فیرمینیو می توانست گل دوم را به ثمر برساند اما ضربه محکم او با اختلاف ناچیزی از بالای دروازه به بیرون رفت.

اما تلاش های مرسی سایدی ها در همان نیمه اول نتیجه داد و روی پاس دیدنی میلنر، فیرمینیو با ضربه ای زمینی و دقیق گل دوم لیورپول را به ثمر رساند تا این تیم پیروز به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم، شاگردان مارک هیوز برای جبران نتیجه وارد زمین شدند اما در خلق موقعیت خطرناک روی دروازه مینیوله ناکام بودند.

اما بعد از گذشت دقایقی، باز هم لیورپولی ها کنترل بازی را در دست گرفتند و موفق شدند گل سوم را به ثمر برسانند. نفوذ اوریگی و ارسال او قبل از آنکه به مانه برسد توسط ایمبولا قطع شد تا گل به خودی بازیکنان استوک، اختلاف را به دو گل برساند.

یک دقیقه بعد، مانه می توانست گل چهارم را به ثمر برساند اما ضربه او با کمترین اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. 

اما این پایان کار نبود و در دقیقه 71، لیورپولی ها گل چهارم را به ثمر رساندند. پاس به عقب اشتباه مدافعان استوک در میانه راه به استوریچ رسید و این مهاجم انگلیسی تنها یک دقیقه بعد از ورود به میدان با جا گذاشتن سنگربان حریف موفق شد چهارمین گل مرسی سایدی ها را به ثمر برساند.

در ادامه دو تیم تلاش زیادی برای باز کردن دروازه یکدیگر داشتند که هیچ کدام به نتیجه نرسید و لیورپول با این پیروزی شیرین به رده دوم جدول بازگشت.