واکنش قلعه نوعی به احتمال پرسپولیسی شدن سروش رفیعی

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، گفت‌: کیفیت زمین بسیار مهم است و کاش این بازی به لحاظ نوع بازی دو تیم ذوب آهن و تراکتورسازی و تکنیکی و تاکتیکی بودن این دو تیم در نقش جهان برگزار می‌شد. باید از مدیران عامل دو باشگاه اصفهانی یعنی ذوب آهن و سپاهان تشکر کنم که به ما اجازه تمرین در زمین‌های خودشان را دادند. ذوب آهن تیمی تاکتیکی و تکنیکی است و از سوی دیگر تراکتورسازی هم جایگاهش در جدول رده‌بندی و راهیابی به این مرحله مشخص می‌کند که تیمی خوب و عالی است. از زمان افتتاح نقش جهان همه از این استادیوم تعریف می‌کنند. در قرن بیست و یکم در کشوری زندگی می‌کنیم که قدمت تاریخی بسیاری دارد اما وضعیت زمین‌های فوتبال‌مان به گونه‌ای است که برای هر بازی دغدغه‌ وضعیت زمین چمن آن را داریم. در هر بازی من باید یک تیم را برای چک کردن زمین بفرستم. درخواست من از وزیر ورزش  و جوانان که از جنس ورزش می‌باشد این است که استادیوم که نه حداقل چند زمین فوتبال با کیفیت در اختیار فوتبال کشورمان قرار دهد.

 

سرمربی تراکتورسازی همچنین گفت: ذوب آهن تیمی است که چندین سال با برنامه و خوب بازی می‌کند و نقاط ضعف و قوت بسیار زیادی دارد. تجزیه و تحلیل  بیرونی هر تیم با شرایط داخل زمین بسیار متفاوت است. بازی این تیم را بعد از بازی با نفت آنالیز کردیم. دو بازیکن به این تیم ‌اضافه شده است و امیدوارم که فردا وضعیت چمن فولاد شهر خوب باشد چرا که در بازی قبل همانند این بود که روی آسفالتی بازی می کردیم که چمن داشت. امیدوارم که باشگاه ذوب آهن با مدیران خوبی که در اختیار دارد وضعیت زمین خود را مناسب تر کند هر چند که فولادشهر نسبت به سایر زمین‌های فوتبال در کشور دارای وضعیت خوبی است. این نکته را باید در نظر داشت که ذوب آهن در طی این چند سال بار سپاهان را نیز از نظر نداشتن زمین چمن کشیده و این موضوع، سرعت بی کیفیت شدن زمین فولاد شهر را بالا برده است.  

 

قلعه نویی در مورد بازی‌های قبل این تیم در جام حذفی با تیم‌های لیگ دسته دو و لیگ دسته یک و این که ذوب آهن اولین تیم لیگ برتری مقابل تراکتورسازی است، گفت‌: جام حذفی، جام شگفتی‌ها است. برعکس به اعتقاد من هر چه تیم‌ها در جام حذفی با تیم‌های لیگ برتری بازی کنند بهتر است. همین لیگ دسته دویی که شما می فرمایید دو تیم از خوزستان را حذف کرد. امیدوارم در بازی فردا تراکتورسازی، تیم حذف شده نباشد. ذوب آهن قدیم با یحیی بسیار خوب بازی می‌کرد اما الان وضعیت بهتر شده و مربی این تیم نشان داده که عیار آن چقدر است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص وضعیت سروش رفیعی که صحبت از انتقالش به پرسپولیس است، گفت‌: من در طول سال‌هایی که مربیگری کرده‌ام هیچ گاه در خصوص قراردادها صحبتی نمی‌کنم. لیستی را به باشگاه می‌دهم و طبق آن بازیکن می‌خواهم. سروش بازیکن بسیار باهوشی است که در خصوص سربازی در حق وی احجاف شده است. سال‌ها در تیم فجر بازی کرده و الان نیز هر تصمیمی که بگیرد فکر می‌کنم تصمیم خوبی باشد.

 

سرمربی تراکتورسازی در ادامه این نشست در خصوص رای کمیته‌ انضباطی نسبت به هواداران تراکتورسازی درباره بازی تراکتورسازی و سپاهان نیز، گفت‌: خیلی جاها رفته‌ایم که شرایط بدتر بوده است. تراکتورسازی یکی از بهترین تماشاگران را در اختیار دارد. در بازی با سپاهان نیز اتفاق خاصی رخ نداد و فکر نمی‌کنم که رای کمیته‌ انضباطی جالب باشد. اخباری نیز یکی از بازیکنان اخلاق مدار و آینده دار در فوتبال ما است و کمک زیادی به دروازه‌ ما در بازی‌ها داشته است.

 

قلعه‌نویی در خصوص تفاوت ذوب آهن در زمان گل محمدی و حسینی نیز، اظهار کرد: اجازه بدهید جواب این سوال را ندهم. اما این گونه می‌گویم که ذوب آهن یک تیم و باشگاه اخلاق مدار، سازنده و به معنای واقعی فرهنگی – ورزشی بوده است. گل محمدی مربی بزرگ و بچه محل مان است. کاری که در ذوب آهن کرده است در حال‌ حاضر به بار نشسته است. ذوب آهن وی را به عنوان یک سرمایه به جامعه فوتبال معرفی کرد؛ کاری که در حال‌ حاضر با حمایت از حسینی انجام داده است. این نشان‌دهنده این است که این باشگاه برنامه‌ریز و برنامه محور است.

 

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در مورد هجمه‌ای که در خصوص بازیکنان سرباز و رفتن به این تیم ایجاد شده نیز، تاکید کرد: سربازی یک قانون است که همه از آن تبعیت می‌کنند. ذوب آهن و دیگر تیم‌ها یک بودجه‌ای را از کارخانه می‌گیرند. بودجه ما نیز به نوعی بازیکنان سربازی است که می‌توانیم در اختیار بگیریم. ما در مورد بودجه تیم‌های دیگر اظهار نظری نمی‌کنیم و از دیگر تیم‌ها نیز چنین توقعی را داریم. لطفا قسمت پر لیوان را نگاه کنید. این که چرا بیشتر بازیکنان دوست دارند به تراکتورسازی بیایند به خاطر این است که می‌توانند در شرایط خوب و در مقابل تماشاگران پر شور احیا شوند.

 

سرمربی تراکتورسازی در خصوص سروش رفیعی و دیگر مسائل حاشیه‌ای این تیم نیز، خاطر نشان کرد: یک برنامه پانزده سال است که فوتبال ایران را در اختیار گرفته است و هر گونه که می‌خواهد موضوعات مربوط به فوتبال را به سمت و سویی که مد نظر دارد می کشاند. بسیاری از تیم‌ها با رسانه‌ها ارتباط دارند و از این مساله به سود خود و به ضرر تیم‌های دیگر استفاده می‌کنند.

 

قلعه نویی در پایان گفت: به اندازه تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌مان زمین چمن با کیفیت نداریم و این در شان فوتبالی که در آسیا سالاری می‌کند، نیست. پیش از بازی با گچساران بازدیدی از وضعیت کشاورزی و چاه‌های نفت این شهر داشتم. همچنین تاسف می خورم چون در کشوری که دارای ثروت‌های متعددی است، نمونه آن گزارش گور خواب‌ها بسیار تکان دهنده است.