حبس در انتظار 4 هوادار چلسی

چهار هوادار تیم فوتبال چلسی پس از آنکه در دادگاهی در پاریس، مجرم شناخته شدند و طبق رأی دادگاه باید مجازات حبس را پشت سر بگذارند. جرم این افراد خشونت علیه یک فرد سیاهپوست است و زمان آن مربوط به پیش از دیدار تیم‌های چلسی و پاری‌سن‌ژرمن در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فوریه 2015 می‌شود.

در تصاویر ویدیوئی و دوربین‌های مدار بسته مترو به خوبی مشاهده می‌شود که یک سیاهپوست 33 ساله قصد ورود به واگن متروی شهر پاریس را دارد اما چند تن از مسافران مانع از ورود او به قطار می‌شوند. همچنین در تصاویر ضبط شده صدای این افراد شنیده می‌شود که با صدای بلند فریاد می‌زدند «ما نژاد پرست هستیم، ما با سیاهپوستان همین رفتار را داریم.» دادگاه پاریس این افراد را به 6 ماه تا یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 10 هزار یورو جریمه نقدی محکوم کرد.

وکیل این سیاهپوست، این رفتار را مصداق نژادپرستی بی‌شرمانه توصیف کرد. در همین ارتباط باشگاه چلسی برای هر 4 نفر محرومیت مادام‌العمر برای ورود به ورزشگاه را در نظر گرفت. این فرد سیاهپوست که به مدت 6 ماه از کار بیکار بود و تا یک سال از مترو استفاده نمی‌کرد، سرانجام دعوت باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای تماشای دیدار تیم‌های چلسی و پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2016 را پذیرفت و به استادیوم رفت.

وکیل او در مورد افراد مجرم گفت: آنها تماشاگران واقعی فوتبال نیستند، آنها ترویج‌کننده تنفر و نژادپرستی هستند.