تبعات لجبازی دو سرمربی

چشم های بازیکنان پرسپولیس را در برگشت به تهران نگاه کنید، نگرانی، ناراحتی، غم، عصبانیت، سرگیجه و سرگشتگی و ترس و و دلخوری را می توانید در چشم های آنها ببینید. اینها قرار است در اردوی پرسپولیس حاضر شوند و برای این تیم تمرین کنند و مسابقه بدهند اما اسیر کشمکش های دو مربی شده اند. همین بازیکنان فردای روزگار هم باید برای تیم ملی ایران به میدان بروند البته اما در این مقال به پرسپولیس و روزهای پیش روی آن می پردازیم.

چشمهای نگران و آرزوهایی روی شن و مه
پرسپولیس در نیم فصل اول و در حالی که لیگ قهرمانان آسیا شروع نشده بود در لیگ خوش درخشید اما با این وجود صدارت قاطعانه و تنهایی نداشت. این تیم تراکتورسازی را پشت گوش خود می بیند و ذوب آهن اوج گرفته هم تهدیدی برای این تیم محسوب می شود و البته که لیگ قهرمانان آسیا و البته بازی های تیم ملی هم فشار مضاعفی روی گردن پرسپولیس خواهد داشت.

این مشکلات به صورت کلی پیش روی این باشگاه مردمی قرار داشت و حالا مشکلی به نام چشم های نگران، عصبی و دلخور را هم باید به آنها اضافه کرد. شاید هضم این ماجرا برای برخی هواداران سخت باشد اما واقعیت این است که برای بازیکن، تیم ملی و حضور در جام جهانی مهمترین و بالاترین نشان افتخار است و واحد اندازه گیری افتخارات یک بازیکن از جام جهانی شمارش می شود و حالا هفت بازیکن پرسپولیس در این زمینه تحت فشار هستند و مهمترین آرزوی آنها روی لبه تیغ رفته است.

برانکو برای برگرداندن آنها به شرایط مسابقه در صورت حل نشدن این معضل کار بسیار سختی دارد و بعید است بتواند از همه انگیزه های آنها در صورت لجاجت کی روش استفاده کند. این در حالی است که کی روش با وجود داشتن لژیونر ها و البته بازیکنان دیگر باشگاه ها شرایط اندکی راحت تری دارد.

پنجره زمستانی بسته می شود؟ 
این اما همه داستان نیست، داستان های دیگری هم در راه است. به عنوان مثال می توان به خریدهای نیم فصل اشاره کرد که دم دست‌ترینش همین سروش رفیعی است. حالا سروش وقتی این موارد را دیده است به این راحتی به پرسپولیس نمی آید. او اختلاف بین مربی پرسپولیس و تیم ملی را می بیند و نمی تواند آن را انکار کند. در واقع این کار ریسک بزرگی دارد. ما البته نمی دانیم سروش رفیعی در نهایت چه تصمیمی می گیرد اما این را می دانیم که این اتفاق خریدهای جدید پرسپولیس را تحت تاثیر قرار می دهد.

پرسپولیس حتی قبل از ورود به این چالش ها هم مشکلاتی داشت، جدایی عالیشاه و البته نورالهی  چالش بزرگ و شوک عصبی بود به ویژه آنکه این دو بازیکن به تراکتورسازی پیوستند یعنی بزرگترین و قوی ترین تیم نیم فصل اول بعد از پرسپولیس. حالا هم تراکتورسازی قوی تر شده است و هم پرسپولیس تا این لحظه ضعیف تر.