برانکو هم باعث استعفای کی روش شد

سعید فتاحی درباره اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر و اعتراض مربی پرسپولیس اظهار داشت: در بهمن ماه گذشته دو تقویم پیشنهادی به سرمربیان تیم ها دادیم. 14 تیم تایید کردند. همچنین اردویی در تیرماه مورد نظر کی روش بود اما به دلیل اعتراض مربیان تیم ها این اردو لغو شد. به این ترتیب قرار شد از 30 مرداد تا 16 شهریور که تعطیلات لیگ بود، یک هفته اردوی تیم ملی بیشتر شود.

وی افزود: بعد از بازی سوریه که سر تیم ملی ایران را بریدند و کنفدراسیون فوتبال آسیا دو امتیاز ما را گرفت، برنامه تغییر کرد. به این ترتیب کی روش گفت که می خواهیم از یازدهم تا بیستم اردویی داشته باشیم. همه رقبای ما هم در این تاریخ اردو هستند. مثلا ازبکستان دو بازی دوستانه در تعطیلات ژانویه دارد و قطر و چین هم بازی دوستانه داشتند.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: این اردو در اول فصل نبود و بعد از بازی با سوریه چنین تصمیمی گرفته شد. من با خوردبین قبلا  درباره اردو صحبت کردم و او گفت این اردو طولانی است. با کی روش صحبت کردیم و او سه روز از اردوی خود کم کرد. با تعاملی که با برانکو کردیم، بازی پرسپولیس را از 21 دی به 24 دی انتقال دادیم. این توافق در 28 آذر صورت گرفت و اصلا این طور نبود که سه روز قبل از اردو، چنین خبری را به تیم ها بدهیم. نمی دانم چه اتفاقی افتاد که برانکو قبل از اردو به بازیکنانش تبریک گفت که 7 نفر از آن ها به تیم ملی دعوت شده اند و ناگهان نظرش عوض شد و یک تراژدی در فوتبال ایران به وجود آورد.  امیدوارم کی روش استعفایش را پس بگیرد. اگر می دانستیم قرار است این اتفاقات بیفتد دیگر برنامه لیگ را عوض نمی کردیم.

فتاحی اذعان داشت: ما حتی به برانکو گفتیم که اگر می خواهید به جای 24 دی، در 25 دی بازی را برگزار خواهیم کرد. اما او گفت چون می خواهیم بازی روز جمعه باشد، 24 دی بازی مان را برگزار کنید.

وی افزود: اعتراض برانکو بی مورد بود. ما به برانکو گفته بودیم با توجه به برگزاری مسابقات باشگاههای آسیا هر برنامه بهتری که مدنظر دارد به ما بدهد. ضمنا ما در جلسه رسمی در حضور مدیرعامل باشگاه به وی گفتیم و تمام این ها مکتوب صورت گرفت. طاهری هم در این جلسه بود و این توافق را امضا کرد.

فتاحی بیان داشت: امسال سازمان لیگ برای کم شدن تعطیلات، شرایط تعطیلات و برگزاری لیگ و جام حذفی را مثل تیم ها و لیگ های اروپایی کرده بودیم یعنی در هنگام تعطیلات لیگ، جام حذفی را برگزار کردیم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در خاتمه درباره فشردگی مسابقات نیم فصل دوم اذعان داشت: نیم فصل دوم، تنها یک مقصر دارد که آن کنفدراسیون فوتبال آسیاست. الان استقلال باید در پلی آف بازی کند. خدا را شکر که پرسپولیس دیگر نباید در پلی آف بازی کند. AFC روز دوم و سوم بازی گذاشته و هفته بعد از آن هم بازی گذاشته است و ما نمی توانیم بین این بازیها، بازی بگذاریم. بازی بعدی هم 23 و 24 اسفند است و در این مدت فقط دو بازی می توان برگزار کرد. این کنفدراسیون برنامه های خود را با شرق آسیا تطبیق می دهد و این مساله دست ما را می بندد. ما مجبوریم به صورت فشرده برنامه ریزی کنیم. لازم است ما با نمایندگان ایران در آسیا، تعامل کنیم ولی هر کسی برنامه بهتری از برنامه ما دارد، حتما به ما بگوید و استقبال می کنیم.