خالی ماندن دست استقلال از خریدهای زمستانی

آبی‌های پایتخت با شروع تعطیلات نیم فصل، بار خود را برای حضوری پر قدرت در بازار نقل و انتقالات زمستانی بستند و با عزمی جزم و توپی پر به منظور برطرف کردن نقاط ضعف خود دست به کار شدند. رسانه‌ای شدن لیست خرید استقلال شامل بازیکنانی مثل ایمان مبعلی، سجاد شهباززاده، رحیم زهیوی و پژمان منتظری اولین اقدام این باشگاه در راستای حضور در بازار نقل و انتقالات بود. لیستی «پر و پیمون» و کاملا امیدوار کننده.

استقلالی‌ها خیلی زود بابت جذب هر چهار بازیکن مد نظرشان ناامید شدند و تیرشان به سنگ خورد. مبعلی، زهیوی و منتظری در تیم های قبلی‌شان ماندگار شدند و زهیوی نیز به جای استقلال سر از الشحانیه قطر در آورد تا سبد خرید استقلال در بازار زمستانی خالی تر از همیشه باشد.

خالی بودن دست استقلال از خریدهای زمستانی که به نظر می‌رسد در این فصل نیز گریبان آنها را گرفته است، اتفاقی نیست که برای اولین بار در این تیم به وقوع پیوسته باشد. آبی ها خاطرات تلخی از خریدهای زمستانی در سال‌های اخیر دارند. خاطراتی که همچنان شاید تکرار شود. 

امیر قلعه نویی در آخرین سال حضورش روی نیمکت استقلال در نیم فصل لیست خرید خود را می‌دهد. لیستی که بازیکنانی مثل محسن مسلمان و کاوه رضایی در آن بودند. اما خریدهای مد نظر قلعه نویی هرگز عملی نمی‌شود تا وی ناتوان در ترمیم نقاط ضعف تیمش در نیم فصل دوم باشد و با دستی خالی به مصاف رقبا برود. ششم شدن استقلال در فصل ۹۳-۹۴ را می‌توان یکی از نتایج ناکامی آنها در نقل و انتقالات نیم فصل دانست.

تکرار این اتفاق در فصل ۹۵-۹۴ و با شکل و شمایلی دیگر برای آبی‌ها و در زمان مربیگری پرویز مظلومی به وقوع پیوست و به مسئولان نقل و انتقالات استقلال به جای خرید بازیکنان مورد نیاز سرمربی تنها یک بازیکن به اسم مهدی مومنی را جذب کردند که وی نیز بعد از پشت سر گذاشتن یک نیم فصل ناموفق در این تیم از جمع آبی پوشان جدا شد. 

البته تا پایان روزهای نقل و انتقالات نیم فصل هنوز زمان قابل توجهی مانده اما شواهد در استقلال گویای این مطلب است که سریال ناکامی آبی‌ها در نقل و انتقالات زمستانی به قسمت سوم خود رسیده و این باشگاه مصداق کامل ضرل المثل «دست ما کوتاه و خرما بر نخیل» شده است.

در صورتی که تصمیم سازان و گردانندگان استقلال سهوی و یا غیر سهوی قادر به جذب بازیکنان مورد نیاز سرمربیان وقت این تیم نشوند، ناکامی آبی‌ها در بازار زمستانی سه ساله شده و باید گفت منصوریان بعد از قلعه نویی و مظلومی، سومین مربی است که قربانی ناکامی باشگاهش در این بازار می شود.