تشبیه تیم استقلال به فصل پاییز

 علی موسوی درباره نقل‌وانتقالات استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر اظهار داشت: مثل روز برای من روشن بود که استقلال نمی‌تواند بازیکنان مدنظرش را جذب کند. آنها دست روی مهره‌هایی گذاشته بودند که باشگاه‌های‌شان اجازه جدایی نمی‌دادند. نقل‌وانتقالات به درد این استقلال نمی‌خورد و باید با بازیکنانی که در اختیار دارند، تا آخر فصل مدارا کنند.

وی افزود: استقلال نباید سه چهار مهره الکی بگیرد. آنها باید دنبال این باشند که سیستم را درست کنند. چون سیستم درست نیست، با آمدن بازیکنان جدید هم شاهد تغییرات آنچنانی در استقلال نخواهیم بود.

بازیکن پیشین استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا به استقلال در نیم‌فصل دوم خوش‌بین است یا خیر، تصریح کرد: الکی خوش‌بین نیستم. استقلال امسال باید مدارا کرده و دنبال سیستمی باشد که به درد سال آینده‌اش بخورد. نتایج و عملکرد استقلال به فصل پاییز شباهت دارد که آب‌وهوای مختلفی دارد. یک روز استقلال می‌برد، یک روز مساوی می‌کند و یک روز هم شکست می‌خورد. به عنوان یک استقلالی، از نتایجی که تیم کسب کرد، تعجب نکردم، اما برای هواداران این مسئله سخت بود.

موسوی در خصوص اینکه بازیکنان جذب شده در ابتدای فصل عملکرد ضعیفی داشتند، گفت: پیش از جذب بازیکنان، باید روی آنها کارشناسی می‌شد. متأسفانه یا علی گفتند و بازیکن آوردند، در صورتی که تیم فصل گذشته پرویز مظلومی تنها نیاز به دو سه تغییر داشت تا کامل شود. نیاز نبود این همه در کادر فنی و بازیکنان تغییرات ایجاد شود.