امید اول منصوریان نا آماده به میدان می رود

سرور چپاروف با قراردادی ۵۰۰ هزار دلاری به استقلال پیوست تا در نیم فصل دوم گره گشای مشکلات استقلال باشد. در اینکه این هافبک ازبک با توجه به کیفیت و کارنامه اش خرید مناسبی برای استقلال محسوب می شود شکی نیست اما او به لحاظ بدنی برای رسیدن به اوج آمادگی به چند هفته زمان نیاز دارد.

چپاروف امسال فصلی فوق العاده را در لوکوموتیو تجربه کرد و قهرمانی در لیگ و جام حذفی کشورش را جشن گرفت اما نکته اصلی اینجاست که در دیدار های پایانی و حساس هیچ یک از دو جام برای تیمش به میدان نرفت چون از مصدومیت رنج می برد. چپاروف  آخرین بار سوم نوامبر (۱۳ آبان) در چارچوب هفته بیست وهشتم لیگ ازبکستان فقط ۲۵ دقیقه برای تیمش به میدان رفت و پس از آن تاکنون در هیچ دیدار رسمی حضور نداشته است. کاپیتان دوم ازبک ها پس از مصدومیت، دو هفته پایانی لیگ ازبکستان، دو دیدار لوکوموتیو در نیمه نهایی و فینال جام حذفی و همچنین دو دیدار تیم ملی ازبکستان مقابل اردن و کره جنوبی را از دست داد تا به این ترتیب صید جدید استقلال ۷۵ روز از میادین دور باشد.

این درحالی است که علیرضا منصوریان حساب ویژه‌ای روی هافبک ازبک باز کرده و تصمیم دارد خیلی زود او را بازی دهد. البته کادر پزشکی استقلال و دکتر نوروزی تمامی تست های لازم را به جهت تأیید سلامتی چپاروف انجام داده و نگرانی از لحاظ آسیب دیدگی او وجود ندارد اما دوری ۷۵ روزه هافبک ازبک می تواند هشدار مهمی برای کادر فنی استقلال باشد چون بازیکن مصدومی که دوران نقاهتش ۲ ماه و نیم به طول انجامیده برای بازگشت به شرایط ایده‌آل به تمرینات اختصاصی و بدنسازی ویژه نیاز دارد.