گزینه اول سرمربی گری تیم ملی والیبال مشخص شد
نشست خبری فدراسیون والیبال پیش از ظهر امروز با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون در محل سالن کنفرانس آکادمی ملی فوتبال برگزار شد تا گزارشی در مورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی ارائه شود.

انتخاب سرمربی اهمیت بالایی دارد
محمدرضا داورزنی در ابتدای صحبت هایش گفت: با توجه به نگرانی های موجود در سال پر رویداد و با اهمیت ۲۰۱۷ و حضور تیم در لیگ جهانی و حضور در رقابتهای ژاپن با حضور بهترین تیم های قاره ای انتخاب سرمربی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

در مورد انتخاب های گذشته صحبت نمی کنم
خیلی در مورد روند آمدن کواچ و لوزانو صحبت نمی‌کنم چرا که قبلا در این خصوص مفصل صحبت کرده ام که چه مسیری طی شد. در جلساتی که برگزار شد تصمیم بر این بود تا به راه حل های مناسب برسیم تا در انتخاب سرمربی بهترین تصمیم را بگیریم.

با مربیان سطح اول دنیا مذاکره کردیم
هدف ما حفظ و ارتقای جایگاه والیبال ایران و جایگیری والیبال ایران در زمره چهار تیم برتر در لیگ جهانی و المپیک مطابق با برنامه فدراسیون برای سال ۲۰۲۰ بود.  سعی کردیم در این مدت برای مذاکرات با مربیانی که در سطح اول دنیا هستند و در ۱۰ تیم برتر دنیا فعالیت می کنند صحبت کنیم.

برخی مربیان متقاضیان زیادی دارند
بررسی های مختلفی انجام دادیم تا از طریق جنبه هایی که امکان آن وجود دارد با آنها وارد مذاکره شویم. طبیعتا تعدادی از آنها آزاد نیستند و تعدادی نیز متقاضی مذاکره زیادی دارند. بررسی این گونه شرایط مشروط به این بود که دو طرف وارد مذاکره شویم. این در حالی است که برخی از مربیان اصلا در برنامه زندگی خود میلی به آمدن به کشور دیگر را ندارند.

کارمان را از بعد المپیک شروع کردیم
رئیس فدراسیون والیبال در مورد روال بررسی عملکرد سرمربی تیم ملی و انتخاب گزینه جدید گفت: بعد از المپیک چون می خواستیم عملکرد سرمربی را ارزیابی کنیم همزمان بررسی های اولیه در مورد مربیان دیگر را هم آغاز کردیم و کارنامه، سابقه و نتایج مختلف را بررسی کردیم.

خیلی ها برای کار با ایران تمایل دارند
داورزنی ادامه داد: حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ مربی در دنیا کار می کنند و می توان همه آنها را لیست کرد و با آنها وارد مذاکره شد. خیلی از مربیان خوب دنیا تمایل کار با والیبال ایران را دارند. جلسات متعددی با کارشناسان داشتیم و این تحلیل ها منجر به این شد که سرمربی جدید بیاوریم.

با این گزینه ها مذ اکره کردیم
از ۱۴ شهریور کار را آغاز کردیم و شروع به بررسی مربیانی که جزو برترین ها هستند کردیم. در ابتدا رزنده مورد نظر بود وی سالها در برزیل حضور داشت و نتایج مطلوبی کسب کرده بود. با آناستازی نیز وارد مذاکره شدیم. دو بار(قبل از آمدن ولاسکو و بعد از رفتنش) باز هم با او مذاکره کردیم. مندز هم دیگر گزینه بود که به او پیام دادیم آیا تمایل دارد با ایران کار کند؟ استویچوف یکی از مربیان صاحب نام است که از گزینه های ما بود. وی در اکثر باشگاه ها در کاپ های مختلف کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است. کولاکویچ، خاویر وبر، بروتو،جیانی و ... نیز از جمله مربیانی بودند که سابقه حضور در مسابقات مختلف و کار ملی در لیگ جهانی را داشتند و گزینه بودند. سراغ یکسری از مربیانی که در برخی لیگ های باشگاهی و ملی نتایج خوبی گرفتند نیز رفتیم.

وی افزود: دو ماهی طول کشید که رزنده اعلام کرد که فعلا قصد خروج از برزیل را ندارم. سرمربی کانادا نفر دومی بود بود که جواب منفی داد و گفت می خواهم روی بخش باشگاهی تمرکز کنم.

استویچوف پنجشنبه به ایران می آید
رئیس فدراسیون والیبال از حضور استویچوف در ایران خبر داد و گفت: این مربی روز پنجشنبه به ایران می آید و مسابقات لیگ را از نزدیک خواهد دید. در مدت حضور وی مذاکراتی خواهیم داشت و بعد از آن تصمیم گیری خواهیم کرد. اولویت اول ما استویچوف است اما گزینه های دیگری را هم مد نظر خواهیم داشت.

کولاکوویچ اولویت دوم است
محمدرضا داورزنی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم با استویچوف به جمع بندی و توافق نهایی برسیم سراغ گزینه دوم خواهیم رفت. کولاکوویچ اولویت بعدی ما خواهد بود که به سراغش می رویم و اگر به وی هم به توافق نرسیم سراغ نفرات بعدی خواهیم رفت.