رضائیان:به برانکو گفتم اگر می‌شود من را بیشتر بازی بده

 لیگ برتر کشورمان که در حال برگزاری است، قطعا برای رامین رضائیان لیگ منحصر به فرد و متفاوتی خواهد بود چرا که عملا می‌توان اذعان کرد که تنها بازیکنی است که چه بازی کند و چه به میدان نرود برای او حاشیه‌های زیادی ایجاد می‌شود. 

این بازیکن البته تا اینجای لیگ جزو مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس بوده که هر گاه به میدان آمده توانسته پرسپولیس را در رسیدن به پیروزی همراهی و نقش اساسی هم در این زمینه ایفا کند. 

 

رامین رضائیاندر خصوص بازی کردنش در پرسپولیس و حاشیه‌هایی که وجود دارد صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

 روز گذشته یک دیدار سخت را توانستید مقابل گسترش‌فولاد پشت سر بگذارید و 3 امتیازی را به دست آوردید که با آن موفق شدید 4 امتیاز فاصله خود با تراکتورسازی را حفظ کنید. نظر خودت درباره این بازی چیست؟

به نظر من بازی را خیلی خوب شروع نکردیم اما هر چه از بازی گذشت روند ما بهتر شد. خوشحالم که در یک بازی سخت 3 امتیاز را گرفتیم و باید این بازی حساس را می‌بردیم چرا که محکوم به بردن بودیم. خود من واقعا خوشحالم که این 3 امتیاز را گرفتیم و توانستیم در صدر جدول بمانیم. 

 

دیروز وقتی روی نیمکت نشسته بودی هواداران بارها از روی سکوها نام تو را صدا کردند که به زمین بیایی و در نهایت هم نقش زیادی روی گل پرسپولیس داشتی.

هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند. این حمایت‌ها از اول فصل وجود داشته و آنها من را شرمنده خودشان کردند. من به خاطر همین هواداران به پرسپولیس برگشتم. خدا می‌داند با اتفاقاتی که افتاد شاید هر کسی جای من بود تصمیمات دیگری می‌گرفت اما من برگشتم تا برای هواداران همه چیز را جبران کنم. تا الان هم همه کاری کرده‌ام و قول می‌دهم در ادامه هم همینطور باشد. هر زمانی هم که سرمربی تیم بخواهد بازی می‌کنم و هر زمان هم که صلاح دانست من روی نیمکت بنشینم من این کار را انجام می‌دهم و مثل یک هوادار برای پیروزی پرسپولیس دعا می‌کنم. 

 اما قبول کن حرف و حدیث همیشه درباره تو زیاد است.

به خدا خسته شدم. اینقدر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از این چیزها می‌نویسند که خسته شدم. بس است دیگر. من باید چه کار می‌کردم که نکرده‌ام؟ همه چیز را رعایت کردم و با جان و دل تمرین می‌کنم. نباید این اتفاقات بیفتد. من با جان و دل بازی می‌کنم و برای پرسپولیس کم نمی‌گذارم. آن خبرنگاری که این چیزها را می‌نویسد بیاید خودش را جای رامین رضائیان بگذارد بعد این چیزها را بنویسد. من از اول فصل تا الان مشکلی نداشتم و فقط تمرین می‌کردم تا عملکرد خوبی در زمین داشته باشم. دست تک تک هواداران را می‌فشارم که برای من از اول فصل تا الان سنگ تمام گذاشتند. بقیه مسائل تشخیص کادر فنی است. اگر من را به زمین بفرستند با جان و دل بازی می‌کنم و اگر هم نخواهند بازی کنم روی نیمکت می‌نشیم و مثل همیشه برای تیمم دعا می‌کنم.

خیلی از بازیکنان در تیم‌هایشان نیمکت‌نشین هستند. فکر می‌کنی چرا این نیمکت‌نشینی تو این همه جنجال‌ساز شده است؟ 

واقعا نمی‌دانم چرا بازی نکردن من این داستان‌ها را دارد. بازی نکردن من مشکل از طرف من نیست. من یک نیم‌فصل پیر شدم و تلاش زیادی کردم تا به ترکیب اصلی برسم. بعد آقای برانکو به من فرصت داد و به ترکیب اصلی رسیدیم اما ناگهان عضله کمرم گرفت. بعد هم آقای برانکو تشخیص داد که بازی نکنم. من اما با همه جان و دل تمرین کردم دوباره به ترکیب برسم. الان هم خوشحالم که به من این فرصت داده شد تا مقابل گسترش‌فولاد بازی کنم و در نهایت برنده شدیم. اگر من یک ذره‌ کوچک هم در این پیروزی نقش داشتم برای من همین هم کافی است. 

 

 این حرف‌های رامین رضائیان را باید باور کرد؟ یعنی با همه وجودت این حرف‌ها را می‌زنی؟

مگر می‌شود فوتبالیستی بازی نکند و ناراحت نباشد؟ مگر می‌شود یک تیمی نبرد و مربی ناراحت نباشد؟ اگر ما روز گذشته گسترش‌فولاد را شکست نمی‌دادیم قطعا برانکو هم ناراحت بود. من هم بازی نکنم ناراحت می‌شوم اما ناراحتی من به پرسپولیس لطمه نمی‌زند چون درون دلم است. من تلاش می‌کنم که با جان و دل بازی کنم. من بازیکنی هستم که حتی اگر 10 دقیقه هم بازی کردم با جان و دل برای پرسپولیس به میدان رفتم تا عملکرد مثبتی داشته باشم و فکر می‌کنم تا الان هم این اتفاقاتی که افتاده است موضوع خاصی نبوده و من فقط می‌خواهم برای تیمم مؤثر باشم. مطمئنا چه مثبت باشم و چه نباشم کادر فنی و هواداران تشخیص می‌دهند. 

 این سؤال را از این جهت پرسیدم که چون بازیکن مؤثری هستی و در هر بازی که به میدان آمدی در پرسپولیس عملکرد مثبتی داشتی و شاید بازیکنی با این شرایط نیمکت‌نشینی او را بیشتر آزار بدهد.

اذیت؟! راستش این مسائل تشخیص کادر فنی است و من نمی‌دانم چه بگویم. مشخص است که من دوست دارم بازی کنم. در جلسه‌ای که با آقای برانکو داشتم به او گفتم که اگر می‌شود به من بازی بده چون ان‌شاالله اگر قهرمان شویم می‌توانم یک ذره در این قهرمانی مؤثر و شریک باشم. البته به برانکو گفتم در هر صورت این تشخیص با شماست. باور کنید من با جان ودل 10 برابر بیشتر از قبل تمرین می‌کنم. به آقای برانکو گفتم خود شما ببین که چگونه تمرین می‌کنم و اگر شما دیدی که من می‌توانم به تیم کمک کنم این فرصت را به من بده که برانکو هم گفت تو تمریناتت را انجام بده من قطعا ثمره تلاشت را به تو خواهم داد. خوشحالم که روز گذشته هم 20 دقیقه بازی کردم تا پرسپولیس پیروز شود.

 

 پرسپولیس و تراکتورسازی در کورس قهرمانی هستند. فکر می‌کنی در نهایت چه تیمی قهرمان لیگ شود؟

من می‌گویم که نباید کاری به تیم‌های دیگر داشته باشیم. ما باید بازی‌های خودمان را انجام دهیم و برنده شویم. ما هر بازی که ببریم به قهرمانی نزدیک‌تر می‌شویم. ما به بازیکنان‌مان نیاز داریم هر چند که روز گذشته 3 نفر محروم شدند. ما باید روند خوبی که داریم را حفظ کنیم تا امسال پرسپولیس قهرمان شود و دل هواداران را شاد کنیم. 

مسئولان باشگاه تراکتورسازی مدعی هستند چرا باید بازی‌های ما زودتر از پرسپولیس انجام شود. نظر تو در این خصوص چیست؟

بله این موضوع را در رسانه‌ها خوانده‌ام. این حرف‌ها مسائل قشنگی در فوتبال نیست. اصلا بیایند بازی‌ها را همزمان برگزار کنند ما که مشکلی نداریم. ما وقتی وارد زمین می‌شویم فقط به بردن فکر می‌کنیم و به هیچ چیزی فکر نمی‌کنیم. حتی تراکتورسازی هم به برای بردن به زمین می‌رود و اصلا به این چیزها نیست که چه تیمی زودتر بازی کند. البته از نظر روحی روانی درصد این مسائل کم است. روز یکشنبه که تراکتورسازی برنده شده بود باعث شده بود دیروز روحیه ما کمی پایین‌تر باشد اما ما با تلاش برنده شدیم. حالا ما با این مسائل مشکلی نداریم و می‌خواهیم بازی‌های خودمان را ببریم. این حرف‌ها بهانه‌های قشنگی نیست.