کاپیتان پرسپولیس: از حق تیمم دفاع می کنم

سید جلال حسینی که امسال به عنوان کاپیتان پرسپولیستوانسته خیلی خوب نقش لیدر را در ترکیب تیمش بازی کند و برانکو نیز به همین دلیل چند بار از مدافع ملی پوش خود تشکر کرده، این روزها به دلیل اتفاقاتی که در بازی با گسترش فولاد رخ داد، دچار چالش هایی شده است. او که به دلیل محرومیت در بازی بعدی پرسپولیس مقابل صبای قم غایب است، از همین حالا قصد دارد آرامش را به تیمش برای بازی با تراکتورسازی تزریق کند. 

در ادامه گفت و گو با سیدجلال حسینی را پیرامون اتفاقات اخیر می خوانید: 

* از بازی گسترش فولاد شروع کنیم که به سختی 3 امتیاز را کسب کردید؟

ما مقابل تیمی بازی می کردیم که می دانستیم خیلی سخت کوش است و روز سختی را برای ما رقم می زند. وقتی که آنها با برنامه دفاعی مناسب وارد زمین شدند و ما نتوانستیم در نیمه اول به گل برسیم، سختی کار دوچندان شد. گسترش فولاد خیلی خوب دفاع می کرد و فوتبال را هم روی زمین بازی می کند. همین موضوع باعث شد کار ما سخت شود اما با تلاش بازیکنان که از جان مایه گذاشتند در نهایت به هدفمان که همان 3 امتیاز بود رسیدیم.

* با این برد فاصله 4 امتیازی شما با تراکتورسازی هم حفظ شد؟

ما بازی به بازی پیش می رویم و در تمام مسابقات نیز هدفمان پیروزی است. جا دارد از تماشاگران تشکر کنیم که با حمایت خود باعث شدند ما به گل برسیم. آنها 90 دقیقه تیمشان را تشویق کردند و به فکر چیز دیگری نبودند. این کار تماشاگران باعث شد روحیه جنگندگی بازیکنان بالاتر برود و در نهایت نتیجه را به سود ما رقم زد.

* اکثر کارشناسان داوری هم روی نگرفتن 2 پنالتی برای پرسپولیس و همچنین اخراج نشدن بازیکن حریف نظر داشتند؟

من نمی خواهم خیلی خارج از زمین به داوری اعتراض کنم. اگر اعتراضی هم انجام می دهم، برای داخل زمین و شرایط بازی است. باید کارشناسان نظر بدهند و اگر نظرشان اینطور بوده، پس باید به آن احترام گذاشت. به هر حال آن بازی تمام شد و ما هم خدا را شکر 3 امتیاز را گرفتیم که همین موضوع مهم بود. باید تمرکز خود را روی بازی های آینده بگذاریم.

* این هفته در حالی پرسپولیس به مصاف صبا می رود که تو، طارمی و احمدزاده محروم هستید. این کار را سخت نمی کند؟

قطعا کار خیلی سخت است اما نفرات جایگزین خوبی داریم و کادرفنی می تواند به خوبی تیم را هدایت کند. مرفاوی تیم خوبی ساخته و در 2 هفته اخیر هم آنها نتایج خوبی گرفتند. به هیچ عنوان نباید صبا را دست کم بگیریم چون آنها در نیم فصل دوم متحول شدند و ممکن است ما را غافلگیر کنند. به هر حال تمام مسابقات شرایط یکسانی دارد و باید تا دقیقه آخر برای رسیدن به پیروزی بجنگیم. می تواند یکی از سخت ترین روزهای پرسپولیس باشد اما مطمئنم بازیکنان جایگزین هم می توانند خیلی خوب کار کنند.

* برخی اعتقاد داشتند که تو و 2 بازیکن دیگر خودتان را از روی عمد 3 اخطاره کردید تا در بازی با تراکتورسازی حضور داشته باشید؟

ما 8، 9 بازیکن دو اخطاره داشتیم و اصلا به چنین مساله ای فکر هم نمی کردیم که چه بازیکنی محروم می شود. الان هم بازی بعدی هر بازیکنی اخطار بگیرد، بازی تراکتورسازی را از دست می دهد و بعد از آن هم شاید بازیکنی دربی را هم از دست بدهد اما مطرح کردن چنین صحبت هایی عجیب است. در فوتبال حرفه ای چنین بحث هایی جایی ندارند و فقط شنیدن آنها شرایط را برای بازیکنان ما سخت می کند. این بحث ها باعث می شود فشار روی بازیکنان ما بالاتر برود و من نمی گذارم هر کسی هر چیزی که خواست را بگوید. به هر حال مطمئنم که این اخطارها عمدی نبوده و فقط جنبه اعتراضی هم داشته است.

* برخی از بازیکنان حریف و همچنین دپارتمان داوری هم اعلام کرده اند که تو باید به خاطر تحریک تماشاگران اخراج می شدی؟

اصلا بحث تحریک نبود و من سر خودم داد و بیداد می کردم. من حتی رو به داور هم نبودم و اصلا به کسی نگاه نمی کردم. این بازی تمام شده و دوست ندارم دیگر خیلی روی آن بحث کنم.

* امروز هم یکی از روزنامه های ورزشی از احتمال محرومیت تو برای دربی خبر داده است؟

من از ابتدای فصل فقط 3 کارت زرد گرفتم که برای یک مدافع زیاد نیست. شاید اکثر آنها هم به خاطر اعتراض به داوری بوده چون باید از حق تیمم دفاع کنم. البته در این بازی تیم حریف هم اعتراض می کردند و فقط ما نبودیم. من اصلا تا به حال کمیته انضباطی هم نرفته ام. اصلا چه دلیلی دارد، محروم شوم؟ برای بازی با تراکتورسازی قطعا همراه پرسپولیس هستم و به این بحث ها هم توجه نمی کنم.

* این روزها بحث و جدل میان اعضای تراکتورسازی و پرسپولیس هم بالا گرفته است. حتی دیروز باشگاه تراکتورسازی بیانیه ای داده بود و گفته بود سازمان لیگ به درخواست کاپیتان پرسپولیس اجابت کند؟

تراکتورسازی گفته بود که چرا باید پرسپولیس بعد از ما بازی کند و من هم گفتم ما می گوییم چرا تراکتورسازی باید قبل از ما بازی کند. در این میان مهم تصمیم سازمان لیگ است که قطعا عادلانه تصمیم می گیرد. این برنامه صورت گرفته در ابتدای فصل بوده که نمایندگان تراکتورسازی و پرسپولیس هم آن را قبول کرده اند. الان دیگر زمانش نیست که بگوییم چرا 2 تیم زمان بازیشان قبل و بعد از یکدیگر است. اینها بیشتر یک بهانه است وگرنه نتیجه بازی در زمین مشخص می شود. پرسپولیس برای برنده شدن نیازی به این مسائل ندارد.

* برای بحث حضور تماشاگران در بازی با تراکتورسازی هم بحث هایی مطرح شده؛ فکر می کنی پرسپولیسی ها ورزشگاه را پر می کنند؟

من مطئنم که تماشاگران پرسپولیس برای آن بازی ورزشگاه را پر می کنند. آنها در تهران اجازه نمی دهند که تیم دیگری تماشاگر بیشتری داشته باشد. مطمئن  باشید که از چند بازی بعد، دیگر تا آخر فصل در تمام مسابقات ورزشگاه پر می شود.

* در آخر هم درباره سروش رفیعی می پرسم که برخی معتقدند در پرسپولیس کارایی لازم را نداشته است؟

سروش بازیکن خیلی خوبی است و این را همه می دانند. او تا به اینجای فوتبالش عملکرد فوق العاده ای داشته و الان هم در پرسپولیس چنین انتظاری از او می رود. من به خود سروش هم گفتم که شرایط پرسپولیس فرق دارد و او هم این موضوع را درک کرده است. مطمئن باشید که از هفته های بعدی یک سروش دیگر را خواهید دید؛ دقیقا همان چیزی که قبلا از او تصور در ذهنتان داشتید.