اصفهانیان: حق با خداداد عزیزی است

فریدون اصفهانیان  در رابطه با غیبتش در بازی ذوب آهنفولاد به عنوان ناظر داوری اظهار داشت: من این موضوع را به دپارتمان داوری اطلاع داده بودم که نمی توانم بروم. حیدر شکور به جای من از سوی دپارتمان به اصفهان رفته بود. نمی دانم چطور برخی گفته اند که این بازی ناظر داوری نداشته است. مگر می شود یک بازی در لیگ برتر ناظر داوری نداشته باشد؟ حتی شکور گزارش خود را داده و بعد از بازی هم با من تماس گرفت.

وی درباره اشتباهات داوری هفته هجدهم عنوان کرد: هیچ موقع فضای داوری آرام نمی شود و همیشه یک بهانه از داوران دست تیم ها هست. حالا ممکن است که این اشتباهات کوچک یا درشت باشد. در این هفته متاسفانه در 2 بازی مشکل داوری داشتیم اما نباید همه چیز را به خاطر این 2 بازی زیر سوال ببریم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون درباره اشتباه زرگر در بازی سایپا و سیاه جامگان تصریح کرد: داور ابتدا در آن صحنه گل درست کار کرده بود و هند بازیکن سایپا را گرفت اما متاسفانه یکسری بازیکن روی سر او ریختند. کجای دنیا این اتفاق می افتد؟ بگذارید داور کارش را بکند. من نمی گویم که داور اشتباه نکرده اما نیاز است که رفتار مربیان و بازیکنان هم اصلاح شود.

وی درباره اظهارات خداداد عزیزی مبنی بر اینکه اصفهانیان به جای حرف زدن داورانش را آماده کند، بیان داشت: خداداد عزیزی با این صحبت هایش بالاخره قصد دارد عصبانیت خود را خالی کند. من او را دوست دارم. قبول دارم که داور اشتباه کرده و حق با خداداد عزیزی است. داور ما تمرکز لازم را نداشته و همه روی سر آن ریخته بودند. در بازی با پرسپولیس نیز همینطور بود و بازیکنان دائما اعتراض می کردند. یک داور باید توان این را داشته باشد که تصمیم درست بگیرد اما حرکات بازیکنان هم مهم است. این همه مسابقات خارجی را می بینیم، پس الگوبرداری کنیم.

اصفهانیان درباره قضاوت بازی پرسپولیس و اعتقاد صالحی بر اینکه اخراج نکردن بازیکن گسترش تصمیم درستی بوده، گفت: گزارشی که داور می دهد، ملاک کمیته داوران است. البته من معتقدم داور باید طوری سمت بازیکن برود و اخطار را نشان دهد که برای همه مشخص باشد. حتی تماشاگران باید از رفتار داور متوجه شوند که داور به چه کسی اخطار داده است. مثلا در همین بازی شاید همه فکر کردند که به ابراهیم زاده اخطار داده اما خود داور هدفش اخطار دادن به شماره 5 بوده است. اگر داور به سمت بازیکن می رفت یا بازیکن را می خواست، دیگر کسی اشتباه نمی کرد. مشکل از همین جا شروع شده است که از دور اخطار داد و نزدیک بازیکن نشد.

وی در خصوص اینکه دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی دارای حساسیت ویژه ای شده و چه داوری این بازی را قضاوت می کند، گفت: قطعا یک تیم داوری خوب و آماده این بازی را قضاوت می کند. ممکن است برای این بازی از داوران بیشتری هم استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون در پایان درباره آخرین وضعیت کی روش و شایعه حضورش در امارات گفت: من تهران نیستم و از کی روش خبری ندارم اما به تاج چند جلسه را با سرمربی تیم ملی برگزار کرده است.