یک دقیقه سکوت به یاد شهدای پلاسکو و کارت زرد بازیکن تعویض شده در دربی گیلان

به دلیل حساسیت این مسابقه ، حدود دو ساعت مانده به آغاز این بازی ظرفیت ورزشگاه شهید عضدی رشت پر شد و بیش از 15 هزار تماشاگر خود را به ورزشگاه رسانده بودند تا از نزدیک شاهد این بازی حساس باشند.

با توجه به مرمت جایگاه روبروی ورزشگاه شهیدی رشت و اعلام قبلی نسبت به استفاده 50 درصدی از این جایگاه در این دیدار ، طرفداران سپیدرود رشت در تمامی این جایگاه حضور یافتند و با وجود اینکه این مکان آمادگی نشستن را نداشت، اما تماشاگران در این منطقه نیز حضور یافتند تا ورزشگاه عضدی رشت جای خالی نداشته باشد.

پیش از آغاز این بازی ، بازیکنان دو تیم ملوان انزلی و سپیدرود رشت به همراه داوران این دیدار ، یک دقیقه سکوت کردند تا یاد و خاطره شهدای آتش نشان در فاجعه پلاسکو را گرامی بدارند.

همچنین هر دو تیم با بنر و پرده هایی در این مضمون ، یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.

در نیمه اول این مسابقه هر دو تیم بازی بسیار سرد و کسل کننده ای را به نمایش گذاشتند و به جز تک گلی که ملوان انزلی روی تنها موقعیت خود به دست آورد ، دو تیم نتوانستند فرصت مناسب دیگری را کسب کنند.

پیش از این مسابقه اعلام شده بود که جایگاه هواداران تیم فوتبال ملوان انزلی و همچنین نیمکت ذخیره های این تیم در ورزشگاه شهید عضدی رشت تغییر خواهد کرد که این امر اتفاق نیافتاد و همان جایگاه قبلی ویژه تیم میهمان در اختیار ملوان قرار گرفته بود.

در اوایل نیمه اول و هنگامی که تیم ملوان صاحب ضربه کرنر شد ، تعدادی از تماشاگران سپیدرود رشت اشیایی را به داخل زمین پرتاب کردند که این عمل با اعتراض محمد مایلی کهن سرمربی ملوان مواجه شد و سپس علی نظرمحمدی طی هماهنگی با داور بازی ، به سمت تماشاگران رفت و از آنان خواست که فقط تیم خود را تشویق کنند که این کار سرمربی تیم سپیدرود رشت مورد تشویق هواداران این تیم قرار گرفت.

البته در نیمه دوم و در اواخر بازی نیز ، طرفداران تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به سمت بازیکنان سپیدرود که برای پرتاب اوت به کنار نیمکت ملوان می رفتند، اشیایی را پرتاب کردند و حتی پس از به ثمر رسیدن گل مساوی ، تعداد اندکی از طرفداران ملوان اشیایی را به سمت جایگاه خبرنگاران پرتاب کردند.

حسین کعبی بازیکن باتجربه تیم فوتبال سپیدرود رشت به دلیل برخورد با یکی از بازیکنان تیم ملوان انزلی از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شده بود که این آسیب دیدگی به حدی بود که از راه دور نیز مشاهده می شد چون قسمتی از پیشانی این بازیکن به شدت متورم شده بود.

حسین کعبی در اوایل نیمه دوم جای خود را به دیگر بازیکن تیم سپیدرود رشت داد و پس از دقایقی نیز پس از تعویضش ، توسط یک آمبولانس راهی بیمارستان شد تا از ناحیه سر که دچار آسیب دیدگی شده بود ، تحت مداوا قرار گیرد.

در اواخر این دیدار نیز زاهدی فر داور این مسابقه، به سمت نیمکت تیم فوتبال ملوان انزلی رفت و به حسین شنانی که تعویض شده بود، کارت زرد نشان داد تا گلزن تیم ملوان نیز پس از تعویضش کارت زرد دریافت کند.

با توجه به اینکه بیش از 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند به غیر چند دفعه محدود که اشیایی به داخل زمین پرتاب شده بود، دیگر طرفداران دو تیم این اعمال ناشایست را تکرار نکردند و در طول مسابقه نیز تیم خود را تشویق کردند و از این لحاظ می توان گفت که سالم ترین دربی گیلان برگزار شد.

در اکثر دربی ها ، شاهد آن بودیم که طرفداران دو تیم به تیم مقابل ، بازیکنان و مربیان ناسزا می گفتند و این ناسزاها بر کل بازی احاطه داشت اما در این بازی، این عمل ناشایست به حداقل خود رسیده بود و طرفداران دو تیم ، فقط تیم خود را تشویق می کردند.

دیدار تیم های سپیدرود رشت و ملوان انزلی از مسابقات هفته بیست و یکم رقابت های فوتبال قهرمانی لیگ دسته اول باشگاه های کشور (جام آزادگان) در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک پایان یافت.