عوامل خارجی در روند نتیجه‌گیری ما تأثیرگذار بوده است

علی دایی پیش از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال استقلال خوزستان، در نشست خبری اظهار داشت: ابتدا به مردم عزیزمان به خاطر شهادت آتش‌نشانان تسلیت می‌گویم. امیدوارم دیگر در ممکلت‌مان چنین چیزهایی را نبینیم. فردا یک بازی سخت داریم و در دور برگشت نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: بازی با استقلال خوزستان برای ما خیلی مهم است. استقلال خوزستان دور برگشت را خوب شروع کرده و سعی‌مان را می‌کنیم که دست پر از زمین خارج شویم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص اینکه تیمش در نیم فصل دوم مانند نیم فصل اول، خوب نتیجه نگرفته، گفت: متأسفانه همه رویدادهایی که در مسابقات ما به وجود می‌آید، به ضرر ماست. عوامل خارجی در روند نتیجه‌گیری تیم ما خیلی تأثیرگذار بوده است. در بازی استقلال و سپاهان همین وضعیت بود. نفت نباید در این دو بازی نتیجه را واگذار می‌کرد.

دایی در خصوص وکیل شخصی خود که شایعه شده معاون حقوقی باشگاه استقلال است تصریح کرد: من اصلاً این آقا را نمی‌شناسم. من یک وکیل دارم و او «پیش‌بین» است و این شخص تقریباً 20 سال است که کارهای من را انجام می‌دهد. کارهای فوتبالی‌ام را هم ابراهیمی انجام می‌دهد. متأسفانه از این دست خبار کذب، زیاد است و کسانی که نتوانسته‌اند به اهدافشان برسند روی این مسائل تمرکز می‌کنند ولی ما وقت پرداختن به این مسائل را نداریم. این موضوع را امروز من از مدیر رسانه‌ای تیمم شنیدم و اصلاً مایل نیستم که پیگیری کنم. 3، 4 فرد با نام یزدانی داریم که یکی کشتی‌گیر و دیگری در شهرداری منطقه یک مشغول است و یک نفر هم داریوش یزدانی. متأسفم که چنین خبرهایی منتشر می‌شود. من چه کار با باشگاه استقلال دارم که وکیلش، وکیل من هم باشد؟ این فردی هم که گفته شد را نمی‌شناسم.

وی در خصوص صعود تیمش به فینال جام حذفی اظهار داشت: خیلی‌ها می‌خواستند پرسپولیس را در لیگ قهرمان کنند و استقلال را در جام حذفی اما همه نقشه‌های آنها به هم خورد. اگر نگاه کنید در بازی‌های اخیر اشتباهات داوری همیشه به ضرر ما بوده است. بی‌دلیل به ضرر ما خطا و پنالتی می‌گیرند و پنالتی‌هایی که باید به نفع ما گرفته شود، گرفته نمی‌شود. در بازی با استقلال یک جور اشتباه شد و در بازی ما در اصفهان مقابل سپاهان هم طور دیگر. من بازی استقلال خوزستان با سپاهان را تماشا می‌کردم و دیدم که سیروس پورموسوی تا محوطه جریمه داخل زمین شد، حالا من می‌خواهم این سوال را مطرح کنم که آیا محرومیتی که برای من اعمال شد عادلانه بوده یا خیر. نمی‌دانم کمیته داوران با چه فکر و تدبیری یک کمک‌داور خوزستانی را برای بازی ما مقابل استقلال خوزستان می‌گذارد که بعد با اشاره رسانه‌ها آن را تغییر می‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص وضعیت مالی این باشگاه گفت: در این باره صحبت نکنیم، خیلی بهتر است، ما کلاً 41 درصد پول گرفته‌ایم و در نیم‌فصل دوم هم دیگر پرداختی نداشته‌ایم. هر چقدر هم که پیگیری می‌کنیم، کسی در باشگاه جوابگوی ما نیست. بچه‌های تیم قرار بود قبل از این بازی دیگر تمرین نکنند و حالا باید ببینیم بعد از بازی فردا چه اتفاقی می‌افتد. باید در خصوص مشکلات نفت منطقی صحبت کنیم. ما هم در اول فصل و هم در نیم‌فصل موفق به یارگیری نشدیم. در نیم‌فصل ما 6 بازیکن را به باشگاه معرفی کردیم که امیدوار بودیم حداقل 3 بازیکن جدید را به تیم اضافه کنیم اما متأسفانه تا الان نتوانسته‌ایم هیچ بازیکن جدیدی جذب کنیم. سایر تیم‌های لیگ برتری تیم‌هایشان را تقویت کردند به جز نفت که چند بازیکن مصدوم هم در اختیار دارد. ما در باشگاه نفت کسی را نداریم که با او صحبت کنیم، کسی را نداریم که قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد و بتواند مشکلات ما را در جذب بازیکن حل کند.

دایی در پایان، در خصوص اینکه چگونه بعضی افراد با وجود مشکلات مالی در ابتدای فصل اقدام به باشگاه‌داری در لیگ می‌کنند، گفت: این موارد همه سیاست‌های غلط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که اینطور مسائل در فوتبال ما پیش می‌آید. مطمئناً باید تدابیری اندیشیده شود. اشخاصی‌ که می‌خواهند باشگاه‌داری کنند اول فصل باید تضمین بدهند که از پس هزینه‌ها برمی‌آیند.