بازگشت ستاره استقلال به کشورش؟

سرور جباروف کاپیتان دوم ازبکستان و باشگاه لوکوموتیو تاشکند روزی که با پیشنهاد استقلال برای همکاری روبرو شد اعلام کرد تنها برای این که شانس حضور در بازی های آسیایی با یک تیم خارجی را داشته باشد به این پیشنهاد پاسخ مثبت داده است تا چالشی جدید را در این رقابت ها تجربه کند.

جباروف که در تمام سال های گذشته با تیم های ازبک و خارجی در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بود برای این که رکورد جاودانه اش خدشه دار نشود به استقلال پیوست تا این فصل با این تیم تهرانی به مصاف رقبای آسیایی برود اما محرومیت فیفا مانع ثبت قرارداد و صدور ITC این بازیکن شد تا شوک بزرگی به استقلالی ها و همچنین چپاروف وارد شود.

در شرایطی که بازیکن ازبک در هنگام عقد قرارداد نیمی از قرارداد مالی این فصل خود را از استقلالی ها دریافت کرد و به تاشکند بازگشت تا زمینه برای زندگی در تهران را فراهم کند با محرومیت از سوی فیفا و همچنین تلاش های نافرجام باشگاه در راه لغو این محرومیت از پوشیدن پیراهن استقلال کاملا قطع امید کرد تا استارت جدایی اش از باشگاه پرطرفدار استقلال بخورد.

پروسه ای که دردسرهای فراوانی برای هر دو طرف خواهد داشت چون هم جباروف دوست ندارد متضرر شود هم باشگاه استقلال که هنوز یک دقیقه از این بازیکن ازبک سود نبرده رقمی در حدود 250 میلیون تومان از جیبش رفته است! با توجه به این که چپاروف در ایران مشتری چندانی ندارد و حتی اگر داشته باشد تیمی نیست که در آسیا حضور داشته باشد مسئولان باشگاه استقلال بدشان نمی آید در توافق با این خرید پرحاشیه بار دیگر زمینه بازگشت قرضی جباروف به ازبکستان و باشگاه لوکوموتیو را فراهم کنند تا سرور همچنان به حضورش در لیگ قهرمانان ادامه دهد و بعد از اتمام محرومیت باشگاه از فصل آینده پیراهن استقلال را برتن کند.

لوکوموتیو تاشکند به عنوان یکی از نماینده ها ازبکستان در گروه اول لیگ قهرمانان قرار دارد و در صورتی که استقلال بتواند از سد السد در پلی آف بگذرد با این تیم هم گروه خواهد شد از همین رو قرض دادن جباروف به این باشگاه از یک جهت می تواند به تمام نگرانی های اخیر مسئولان باشگاه در قبال قرارداد گران قیمت و عجیب با هافبک پابه سن گذاشته خاتمه دهد از یک سو می تواند منصوریان و کادرش را برای رویارویی احتمالی با حریف ازبک در مرحله گروهی بیشتر کند.