انتقاد تند سعداوی از دایی و خداداد

دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر(جام خلیج فارس)با حاشیه های فراوانی همراه بود،در این هفته اعتراضات مربیان به اشتباهات داوران به اوج خود رسید اما بدون شک یکی از مهمترین اتفاقات جنجال برانگیز لیگ شانزدهم در دیدار دو تیم فولاد خوزستان و سیاه جامگان مشهد رقم خورد جایی که دو رفیق قدیمی نعیم سعداوی و خداداد عزیزی این بار در جایگاه مربیگری رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. 

در این بازی پس از آنکه پیام حیدری در دقیقه 80 به نفع تیم فولاد خوزستان اعلام پنالتی کرد،خداداد عزیزی سرمربی تیم سیاه جامگان که از تصمیم داور به شدت عصبانی بود بازیکنان خود را از زمین مسابقه بیرون کشید اما بعد از ایجاد چند دقیقه وقفه و پس از مشورت داور با داور چهارم،ضربه پنالتی منتفی شد و بازی با دراپ بال ادامه یافت.حسن کامرانی فر رئیس دپارتمان داوری در واکنش به اتفاقات این بازی گفت:پیام حیدری داور مسابقه پس از مشورت با داور چهارم تصمیم خود مبنی بر اعلام ضربه پنالتی را پس گرفت و این موضوع به اعتراض مربیان دو تیم ربطی نداشت.

خداداد عزیزی سرمربی تیم سیاه جامگان که از اتفاقات عجیب این دیدار به شدت عصبانی بود با انتقاد از عملکرد پیام حیدری داور مسابقه عنوان کرد:وقتی داور اشتباه می کند چه انتظاری از من دارید؟طبیعی است که وقتی حق تیم ما را می خورند من به عنوان سرمربی سیاه جامگان به بازیکنان دستور می دهم که زمین بازی را ترک کنند،در نیمه اول هم کمک داور یک آفساید اشتباه به ضرر تیم ما اعلام کرد،داور بعد از اعلام پنالتی آمد و به من گفت آقای عزیزی من با شما مدارا می کنم! در کجای دنیا داور به مربی چنین حرفی می زند؟من به سعداوی احترام می گذارم اما تیم ما در نیمه اول بسیار خوب بازی کرد و در نیمه دوم هم بد نبودیم،اگر شرایط این دیدار پایاپای بود به طور حتم بازنده نمی شدیم.

نعیم سعداوی سرمربی تیم فولاد خوزستان نیز در مورد کیفیت قضاوت این دیدار گفت: برخلاف صحبت های برخی افراد، من مسئول تغییر رای داور نیستم مگر به دستور من می تواند پنالتی گرفته شود که بگویم پنالتی را نگیرند. مگر می شود در حین بازی بروند فیلم بازی را چک کنند و نظرشان را عوض کنند؟ مگر کشتی است که ویدئوچک داشته باشد؟ ما همیشه به بازیکنان گفته‌ایم که داوران هم مانند سایر انسان ها جایزالخطا هستند اما واقعیت این است که در بازی های گذشته ما مقابل ذوب آهن، پرسپولیس، استقلال و ... اتفاقاتی افتاده که حق ما پایمال شده است.

وی همچنین با انتقاد از خداداد عزیزی و علی دایی تصریح کرد: با تمام احترامی که برای خداداد عزیزی و علی دایی قائل هستم اما باید بگویم که متاسفانه این دو نفر رسم و رسوماتی را به راه انداخته اند که به فوتبال ما ضربه می زنند،اتفاقی که در بازی امروز رخ داد را همه دیدند.

سعداوی در پایان با اشاره به استعفایش از هدایت تیم فولاد عنوان کرد:من با مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان تماس گرفتم و استعفای خودم را به وی اطلاع دادم،بزودی نیز به صورت حضوری و کتبی این موضوع را اعلام می کنم. این استعفا به بازی امروز مرتبط بوده و البته مشکلات داخلی تیم نیز مزید بر علت شده است،شاید با جدایی من مشکلات تیم فولاد برطرف شود.
 
پس از اتفاقات جنجالی این دیدار عجیب و پرحاشیه،اکنون باید دید واکنش دپارتمان داوری و کمیته داوران فدراسیون فوتبال به اشتباهات جنجالی داوران این بازی و سایر بازی های لیگ چگونه خواهد بود؟