چراغ سبز سپاهان به آندو و چشمی

عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال پیکان اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی‌ها چند هفته دیگر به پایان می‌رسد شاهد حساسیت بیشتر مسابقات هستیم و در این شرایط امتیاز گرفتن سخت‌تر خواهد شد. بازی سختی مقابل تیم خوب پیکان داریم اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

وی در مورد اینکه چرا تیمش در 5 بازی اخیر به 4 تساوی رسیده، تصریح کرد: نیم‌فصل دوم امتیاز گرفتن سخت است ولی ما تلاش خودمان را کرده‌ایم و موقعیت‌های زیادی در بازی‌های‌مان خلق کرده‌ایم اما نتوانستیم آنها را تبدیل به گل کنیم. ما در 7 بازی‌ اخیر‌مان نباخته‌ایم و این روند روبه‌رشدی برای ماست. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم در بازی‌های آینده از فرصت‌های‌مان استفاده کنیم و به پیروزی برسیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص عملکرد این تیم در فصل نقل‌وانتقالات خاطرنشان کرد: ما برای تقویت تیم برنامه‌های خیلی خوبی داشتیم اما متأسفانه به دلایلی که نمی‌دانم مالی بود یا مسائل دیگر به خواسته خود نرسیدیم. آخرین بازیکنی که ما به دنبال جذب او بودیم علی کریمی بود اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

ویسی ادامه داد: در تمام دنیا نقل‌وانتقالات را برای تقویت و ترمیم نقاط ضعف تیم‌ها در نظر گرفته‌اند و تیم‌ها به دنبال این هستند که با فروش بازیکنانی که به هر دلیلی نتوانستند کارایی داشته باشند بازیکن جدید جذب کنند و نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل کنند. ما در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل نتوانستیم به خواسته‌های خود برسیم و من اصلاً از عملکردمان راضی نیستم اما امیدوارم با تلاش بچه‌ها کم و کاستی‌ها را جبران کنیم و به نتایج قابل قبولی دست برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای جذب آندرانیک تیموریان و روزبه چشمی دارد یا خیر، گفت: این بازیکنان در فهرست خرید ما حضور نداشتند اما اگر بخواهند به سپاهان بیایند در خدمت‌شان هستم. این دو از بازیکنان خوب و اخلاقی فوتبال ایران هستند و می‌توانند به ما کمک کنند. 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص اینکه آیا امیدوار است بتواند به قهرمانی یا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسد، اظهار داشت: فکر می‌کنم دیگر به قهرمانی فکر کردن بعید باشد، پرسپولیس و تراکتورسازی شانس‌های اول و دوم قهرمانی هستند ولی ما با تمام قدرت تلاش می‌کنیم تا به سهمیه آسیایی برسیم.

ویسی در پاسخ به این سؤال که آیا وجود دست‌های پشت پرده برای قهرمانی یک تیم موافق هستید یا خیر، تصریح کرد: این صحبت‌ها خنده‌دار است. اگر کسی نمی‌تواند کاری کند خودش را با این حرف‌ها توجیه می‌کند. سال گذشته هم می‌گفتند استقلال خوزستان را نمی‌گذارند قهرمان شود اما دیدید که قهرمان شد. همین حرف را زمانی که در صبا بودم می‌زدند و می‌گفتند نمی‌گذارند شما سهمیه آسیا را بگیرید اما دیدید که سهمیه آسیا را هم گرفتیم. به نظرم نباید جو را به هم بزنیم، این اتفاق در مورد داوری هم افتاده است. آنقدر در مورد قضاوت داوران صحبت کرده‌ایم که تمرکز آنها را کاملاً برهم زده‌ایم. مربیان کنار زمین اینقدر حرف می‌زنند که نمی‌گذارند داور سوتش را بزند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ناامیدی او در کسب قهرمانی باعث ناراحتی هواداران سپاهان نمی‌شود، گفت: این یک حقیقت است و من نمی‌توانم دروغ بگویم. اگر دروغ بگویم که قهرمان می‌شویم مردم خودشان باهوش هستند و متوجه می‌شوند که این دروغ است. روز اول که من به سپاهان آمدم مسئولان این باشگاه از من نه قهرمانی خواستند و نه کسب سهمیه، فقط از من خواستند که یک تیم جوان مانند صبا و استقلال خوزستان بسازم تا بتواند سال‌های آینده سپاهان را تضمین کند. به جرأت می‌توانم بگویم تیم من نصف بودجه سال قبل را داشته است. به نظرم با تیم جوانی که داریم در رتبه پنجم هستیم و بسیار خوب کار کرده‌ایم اما تلاش‌مان را می‌کنیم تا به سهمیه آسیا برسیم. 

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پایان، در خصوص تصمیم کارلوس کی‌روش مبنی بر اخراج مربیان ایرانی تیم ملی گفت: من طرفدار تیم ملی هستم و فرقی نمی‌کند سرمربی آن کی‌روش باشد یا مربی دیگری اما کی‌روش از بزرگ‌ترین مربیان دنیاست، من اگر 10 مدرک مربیگری دیگر هم بگیرم باز هم در تمرینات کی‌روش و مربیان بزرگ خارجی حاضر می‌شوم. متأسفانه در حال حاضر رابطه کی‌روش با رسانه‌ها و مربیان داخلی مناسب نیست و فضا کاملاً به‌هم ریخته است. همه ما دوست داریم تیم ملی قوی باشد و در این راه باید به تیم ملی کمک کنیم و نباید برای ما مهم باشد کی‌روش سرمربی تیم ملی است یا مربی دیگری.