مشتری جدید برای هافبک استقلال

ساعاتی پس از آنکه خبر آمد روزبه چشمی بازیکن آزاد است و آن قرارداد 3 ساله‌ای که با باشگاه استقلال منعقد کرده، هیچ اعتباری ندارد، انتشار خبر دیگری دال برگفت وگوی برانکو با این بازیکن برای رفتن به پرسپولیس همه را شوکه کرد.

 آری، سرخ‌ها و سرآمد همه آنها برانکو ایوانکوویچ بازیکن تازه از بند مصدومیت رها شده استقلال را می‌خواستند و مذاکراتی جدی با این بازیکن شده بود تا به این تیم برود.

 برای پرسپولیسی‌ها میزان آمادگی هافبک دفاعی استقلال هم تفاوتی نداشت.

 آنها می‌دانستند که چشمی بازیکن خوبی است و به همین دلیل بدون توجه به آینده سراغش را گرفته بودند تا شاید انتقالی بزرگ رخ دهد. این جا به جایی اما به احتمال فراوان منتفی خواهد شد چون هم چشمی دوست ندارد در متن حاشیه‌ها قرار بگیرد و از چشم استقلالی‌ها بیفتد و هم اینکه مسوولان باشگاه استقلال دوست دارند در سال‌های آینده این بازیکن را به تیم خود بازگردانند.

 بدون شک اگر روزبه راهی پرسپولیس شود دیگر بازگشتش به استقلال سخت و دشوار خواهد شد و شاید اساسا ناشدنی اما رفتن به تیم دیگری او را همچنان در قاب چشمان مربیان و مسوولان آینده باشگاه استقلال نگه خواهد داشت.

دیروز وقتی روزبه چشمی به فدراسیون فوتبال رفت تا درباره آینده کاری‌اش سوال کند شاید برخی تصور کردند که این هافبک بلند بالا در پی اخذ آخرین استعلام‌ها است تا شاید به پرسپولیس برود اما مقصد بعدی این بازیکن به احتمال خیلی زیاد باشگاه پیکان خواهد بود.

 باشگاهی که هم روزبه را در تهران نگه می‌دارد و هم فرصت بیشتری در اختیارش قرار خواهد داد تا آرام آرام آماده و مهیا شود. مسوولان پیکان درمذاکراتی که با مدیر برنامه‌های چشمی داشته‌اند به این بازیکن رقم پیشنهادی خود را اعلام کرده‌اند اما مساله‌ای که شاید این این توافق را به مخاطره بیندازد زمان قرارداد است. ظاهرا چشمی می‌خواهد قرارداد شش ماهه ببندد تا پس از پایان این فصل مجال بازگشت به استقلال را داشته باشد اما مسوولان باشگاه پیکان پیشنهاد عقد قراردادی یک سال و نیمه را به این بازیکن داده‌اند که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

 ازسویی چشمی با یک پیشنهاد دیگر هم رو به رو است. باشگاه استقلال خوزستان هم او را می‌خواهد. در این باره مطالب زیادی شنیده‌ایم اما بعید است که چشمی حاضرباشد بازی بدون دردسر در پیکان را به بازی در شهری دورتر به جان بخرد. ازسویی مسائل مالی هم برای این بازیکن مهم است. باشگاه پیکان به قول فوتبالی‌ها پولش نقد است اما اگر روزبه به استقلال خوزستان برود مشخص نیست که تا پایان فصل چه میزان دریافتی داشته باشد.

این باشگاه خوزستانی با مشکلات مالی مواجه است و تا به امروز بخش اعظمی از مطالبات بازیکنان خود را پرداخت نکرده است.

 بدون شک سفر به اهواز و پوشیدن پیراهن باشگاه استقلال خوزستان شاید برای استقلالی‌های این شهر جذاب باشد اما برای روزبه نیست چون ساختار مدیریتی باشگاه اهوازی چندان مناسب نبوده و آنها با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند. البته جسته و گریخته درباره اینکه ممکن است بازیکن سابق آبی‌ها به تیم سپاهان برود هم خبرهایی می‌شنویم. عبدا... ویسی هم در این میان سعی می‌کند بازیکن استقلال را برای رفتن به سپاهان راضی کند که باید ببینیم روزبه در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت و از میان تیم‌های خواهانش کدام را برمی‌گزیند. آنچه مسلم است باید جدایی او را از استقلال قطعی دانست. خداحافظ چشمی...