آنچه باید درباره بازی پرسپولیس و تراکتورسازی بدانید

تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز درچارچوب هفته بیستم رقابته های لیگ برتر روز یکشنبه از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی برگزارکننده حساس ترین بای هفته و یا شاید فصل هستند.

موقعیت:

پرسپولیس هم اکنون با کسب 44 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارند و در صورت به دست آمدن هر نتیجه ای باز هم در صدر جدول باقی می ماند. شاگردان برانکو با کسب پیروزی این دیدار می توانند تا حد زیادی خیالشان از بابت قهرمانی راحت باشد.

اما تراکتورسازی با 38 امتیاز تیم دوم جدول رده بندی است. شاگردان امیر قلعه نویی در صورت کسب سه امتیاز می توانند خودشان را به فاصله سه امتیازی پرسپولیس برسانند و جنگ قهرمانی را داغ تر از قبل کنند اما اگر در این مسابقه شکست یا تساوی حاصل شود شانس پرشورها برای کسب اولین قهرمانی پایین تر می آید.

نیمکت:

برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه نویی، دو سرمربی اسبق تیم ملی در جام های جهانی 2006 و جام ملت های 2007. دو دوست صمیمی که رابطه بسیار خوبی با یکدیگر دارند و حالا باید رودرروی هم قرار بگیرند. برانکو و قلعه نویی در حالی به مصاف هم می روند که با حواشی زیادی در این هفته روبه رو بودند و می داند که نتیجه این دیدار می تواندقهرمان فصل را مشخص کند. شطرنج ژنرال و پروفسور می تواند در روز یکشنبه فوتبالی ها سیراب کند.

حاشیه:

* دریک هفته اخیر اتفاقاتی رخ داده که برگزاری این بازی را بسیار تحت الشعاع قرار داده است. روز جمعه بود که با اعلام فیفا باشگاه تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم شدو حتی شنیده می شود برای نقل و انتقالات تابستانی هم آنها با  مشکل روبه رو هستند بدین ترتیب بازیکنانی چون هاشم بیگ زاده، امید عالیشاه، احمد نوراللهی و سجادشهباززاده نمی توانند برای این تیم بازی کنند و تکلیف بازی های قبل هم که سه نفرنخست به میدان رفته ا ند باید به زودی مشخص شود.

* تیم امیر قلعه نویی با لشگری از محرومان و مصدومان به مصاف پرسپولیس می رود. جمعا 10 بازیکن تراکتور به دلایل مختلف قادر به همراهی تیمشان برابر پرسپولیس نیستند به جز 4 نفر ذکر شده نفراتی چون مهدی کیانی، محمد ایرانپوریان، مهدی شریفی، خالد شفیعی، شهرام گودرزی و هادی محمدی هم نمی توانند تیمشان را در بازی برابر پرسپولیس همراهی کنند.

* حاشیه بعدی شایعه دوپینگ محمد ایرانپوریان بود که مطرح شد و خیلی زود هم تکذیب شد. شایعه ای که واکنش شدید این بازیکن و امیر قلعه نویی را درپی داشت.

* ابتدا قرار بود این بازی از ساعت 17 آغاز شود اما شورای تامین استان تهران درخواست برگزاری این مسابقه در ساعت 15 را داد که با موافقت فدراسیون و سازمان لیگ مواجه شد.

* در حالی که تراکتوری ها خواهان 30درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی بودند اما با اعلام سازمان لیگ آنها تنها 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه آزادی را از آن خود  خواهند کرد و بقیه متعلق به تیم میزبان است.

* قضاوت این دیدار برعهده بیژن حیدری است. این داور برای ششمین بار در این فصل قضاوت دیدارهایی را برعهده دارد که تیم های تبریزی یک طرف آن است.

* محسن بنگر، محمدنوری، فرزاد حاتمی سه بازیکن تیم تراکتورسازی هستند که سابقه حضور در پرسپولیس را دارند.امید عالیشاه و احمد نوراللهی هم همین سابقه را داشتند اما از حضور در این بازی محروم هستند.

* در تیم پرسپولیس هم فرشاد احمدزاده به همراه سروش رفیعی دو بازیکنی هستند که پیش از این پیراهن تراکتورسازی را بر تن کرده اند جدال آنها مقابل تیم سابق خود می تواند به حساسیت این دیدار بیفزاید.

عددبازی:

* این دو تیم 15 بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفتندکه حاصل آن 4 پیروزی برای پرسپولیس، 3 تساوی و 8 برد برای تراکتورسازی تبریز بوده است.

* آخرین پیروزی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل تراکتور به هفته اول لیگ سیزدهم برمی گردد که آنها با هدایت علی دایی و با تک گل سیدمهدی سیدصالحی موفق شدند حریف تبریزی خود را از پیش رو بردارند. سرخپوشات تهرانی در دو بازی بعدی که در خانه شان برگزار شده مقابل تراکتور به پیروزی نرسیدند.

* تراکتورسازی در این فصل 6 بار مقابل تیم های تهرانی قرار گرفته که  حاصل آن 4 پیروزی و 2 تساوی بوده است. آنها در این فصل هیچ شکستی برابر تهرانی ها متحمل نشدند.

* برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس تاکنون 9 بار به عنوان سرمربی مقابل تیم های تبریزی قرار گرفته که حاصل آن 6 پیروزی ، 2 تساوی و یک باخت بوده است. تنها شکست او در هفته بیست و نهم لیگ چهاردهم بود که با نتیجه 2بریک از گسترش فولاد شکست خورد. از آن تاریخ حدود یک سال و 9 ماه می گذرد.

* پرسپولیس در این فصل 4 بار مقابل تیم های تبریزی قرار گرفته که حاصل آن سه پیروزی یک بر صفر و یک تساوی بدون گل بوده است. آنها هنوز از تیم های تبریزی در این فصل گلی دریافت نکرده اند.

* پرسپولیس در این فصل در ورزشگاه آزادی هنوز شکست نخورده است.

ستاره:

در غیاب ستاره های اسم و رسم دار تراکتور شاید امید اصلی امیر قلعه نویی برای گلزنی در این دیدار کسی نباشد جز محمد ابراهیمی .بازیکن30 ساله و شیرازی تراکتور که به f14 معروف است در این هفته ها درخشش ویژه ای داشته و البته پنالتی که در برابر ماشین سازی از دست داد انگیزه اش را برای  جبران مافات دوبرابر کرده است.

در سوی مقابل و در تیم پرستاره برانکو ایوانکوویچ چهره ویژه بی تردید کسی نیست جز سروش رفیعی. بازیکنی که با سروصدای فراوان از تبریز به تهران آمد و حالا باید خیلی زود برابر تیم قبلی خود به میدان برود.رویارویی سروش با امیر قلعه نویی و تراکتورسازی به جذابیت های این دیدار خواهد افزود.