چه کسی برای تکواندو تصمیم می گیرد؟

در مورد اسامی جدید کمیته فنی فدراسیون تکواندو که طی چند روز گذشته از سوی مسئولان فدراسیون تکواندو،‌ اعلام شد، گفت: بنده در گذشته عضو کمیته فنی بودم و در واقع بهتر است بگویم این کمیته فرمایشی است، چرا که هر چیزی که رئیس فدراسیون بگوید باید مورد تأیید کمیته فنی قرار بگیرد. ما در آن مقطع هر چه تأیید می‌کردیم رئیس فدراسیون رد می‌کرد، اما امیدوارم اعضای جدید کمیته فنی رسالت خود را به خوبی انجام دهد. 

وی در ادامه افزود: سؤال ما این است، هدف از تشکیل کمیته فنی چیست؟ اگر مثل کمیته فنی دوره‌های گذشته باشد که فرقی ندارد! البته افراد حاضر در کمیته فنی برای من قابل احترام هستند اما اگر مسئولان فدراسیون می‌خواستند به کمیته فنی بها دهند می‌توانستند ترکیب قوی تری بچیند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در ادامه صحبت‌های خود، اعلام کرد: طی 20 روز گذشته سعید مهیمن از کمیته آزمون استعفا داد و علت استعفای خود را این طور اعلام کرده بود که افراد غیرفنی و کار بلد در این کمیته حضور ندارند به همین دلیل از این سمت استعفا داد، اما اینکه حالا اسم او جزو کمیته فنی فدراسیون اعلام شده خیلی برایمان جالب است. البته مهیمن شرایط و حال و روز خوبی ندارد و خانه‌نشین است. به هر حال فدراسیون افرادی را می‌خواهد که فقط در کمیته فنی باشند و کاری به بودن و نبودن آنها ندارد. این همه سال ما در کمیته فنی بودیم و هر چه می‌گفتیم هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد حالا چه می‌خواهد شود!

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما بهتر نیست هرچه زودتر تکلیف کادر فنی تیم ملی مشخص شود، گفت: مسئولان فدراسیون خودشان می‌دانند که می‌خواهند چه کار کنند؛ در حال حاضر هم اگر می‌خواهند اسامی کادر فنی را اعلام کنند، اگر هم نمی‌خواهند اعلام نکنند. کمبود زمان تا بازی‌های کشورهای آسیایی یک طرف داستان است و تغییر در تاکتیک هم یک طرف دیگر ماجرا است. فرزان آشورزاده و دیگر تکواندوکاران اگر تغییر تاکتیکی ندهند نمی‌تواند بازی کنند. سبک بازی‌ها تغییر کرده و برای اینکه سبک مبارزات بازیکنان هم تغییر کند نیاز به زمان داریم.

وی با بیان اینکه آیا گزینه سرمربی‌گری اعلام شده یا خیر، گفت: متأسفانه آدم‌هایی هستند که کاری به نتیجه ندارند و فقط به دنبال حکم مربی‌گری هستند. البته اگر پیشنهادی شود بنده نیز قبول می‌کنم، اما شرط خواهم داشت و همان اول تکلیفم را روشن می‌کنم. ابتدا در حضور اصحاب رسانه و خانواده تکواندو اعلام می‌کنم که هیچ انتظاری از این تیم نداشته باشند و بدانند که ما در بازی‌های کشورهای اسلامی نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در ادامه عنوان کرد: به عنوان سرمربی شرطم این است، به ذوالقدر رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی نیز این موضوع را گفته‌ام که ما پیش از مسابقات جهانی مکزیک بازیکن‌ سازی کردیم و تیم در مسابقات جهانی روسیه نتیجه گرفت. در حال حاضر نیز اگر تیم را تحویل بگیرم مطمئن هستم که تیم در المپیک توکیو نتیجه خواهد گرفت. به هر حال باید ملی‌پوشان در 10 رویداد حضور داشته باشند تا با قوانین جدید آشنا شوند. بعد از آن در بازی‌های آسیایی و جهانی تیم می‌تواند مدال بگیرد. به هر حال بچه‌ها باید پله پله بالا بروند تا بتوانند سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کنند و بالا بروند. اگر آقایان می‌خواهند واقعیت را بدانند بنده همه مسائل را گفتم و باید واقعیت را قبول کنند.